המוזיאון ביקורת סרט

The Museum Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "המוזיאון":
"פסיפס אנושי ומורכב של המציאות הישראלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Museum
משחק שרון אשתר, דוד מבורך, ארתור אבאקוב, דניאלה בלנדר במאי/ת רן טל  
תיעודי
ביקורת סרט להמוזיאון מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מתוחכם ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ביצירותיו התיעודיות הקודמות של רן טל - "ילדי גן העדן" המופתי על ילדי הקיבוצים ו"גן עדן" המלנכולי על בדידותו של הישראלי המצוי בתוך ההמון בסחנה – ניסה טל לפצח את ההוויה הישראלית על כל גווניה ומרכיביה. טל הוא מתבונן סקרן שסוחט מנשואי סרטיו וידויים וזכרונות מרגשים.ב"המוזיאון" מגיע טל לאחד המוסדות המכובדים בארץ הקודש, מוזיאון ישראל, המקום שבו מוצגות מגילות ים המלח ומכיל מאות ואלפי יצירות אומנות. אולם המוזיאון, כמו הסחנה וכמו הקיבוץ, הוא רק כלי בידיו של טל להרכבת מוזאיקה צבעונית ואנושית חמקמקה שממנה ינסה להוציא איזו אמירה על הישראליות בפרט ועל הקיום האנושי בכלל.
טל מעמיד למול המצלמה את הסדרנים במוזיאון, אוצרות, רב המוזיאון, מדריך פלסטיני, בחורה עיוורת, חיילים, ילדים, מבקרת ועוד. כולם אינדיבידואלים במגוון גילאים. לכל אחת ואחד מהם יש סיפור חיים משל עצמו וחוויה אישית לחשוף. כל אלו לצד חיות המסתובבות בשטח המוזיאו כמו שועלים ואיילים, מרכיבים את הפסיפס הישראלי ואת ההיסטוריה המורכבת והטעונה של המדינה שבה אנו חיים.מסתבר שגם המבנה האדיר ורב הפיתולים שכולו הוד והדר, קטן מלהכיל את כל חלקיו והדמויות המאכלסות אותו או מבקרות בו. הצופה מוצא עצמו מתפעל מיופיו של המוזיאון ואז באבחה אחת הוא נשבה לחלוטין בסיפורים האנושיים של העובדים והמבקרים ושוכח מן המבנה מלא העוצמה.
אם ב"ילדי השמש" הסתתרה קינה על עולם הולך ונעלם (הקיבוץ) וב"גן עדן" הבדידות חגגה בתוך ההמון ונגעה בנימי נפשו של הצופה, הרי ב"המוזיאון" מדובר בלא מעט אירוניה ובשאלות של קיום הפרט במרחב. סצנת חלוקת עמדות השמירה היא לא פחות מהיסטרית ונוגעת ללב גם יחד.כמו ב"גן עדן" גם בסרט זה רן טל נותן במה לאחר ולשונה בנוף הישראלי. כמו בחורה עיוורת המעוניינת לחוות את הציורים התלויים על קירות המוזיאון ומבקשת מעוברים ושבים לתאר אותם בפניה. עובד מוזיאון פלסטיני המגדיר עצמו ככזה שרוכב על שני סוסים בקרקס - אחד ישראלי ואחד פלסטיני. נשים דרוזיות ופלסטיניות המשתתפות בדיון האם לקיים תערוכה של לבוש ערבי מסורתי לאורך השנים הנמצא בארכיון של המוזיאון."המוזיאון" הוא ללא ספק הסרט החמקמק והמורכב ביותר במה שניתן לכנות הטרילוגיה הישראלית של רן טל. האם מדובר בסרט אופטימי? האם מדובר בשיר אהבה קולנוע ולאחד מסמלי התרבות הממסדים החשובים בישראל או שהסרט הוא כלי ניגוח באותו מוסד ותיק? מה שבטוח שמדובר בקולנוע תיעודי משובח שאיננו חושש להציג את שלל הפנים של האנשים העובדים ומבקרים במוזיאון ובעצם מייצר פסיפס אנושי של המציאות הישראלית המורכבת על יתרונותיה וחסרונותיה.
המוזיאון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתיגיל: 4802/03/2018 00:18:10
8/10אייקון ציון
סרט תיעודי מעניין, המציג פנים שונות בשגרה היום-יומית של מוזיאון ישראל בירושלים
שם: שחרגיל: 2603/12/2017 17:35:51
10/10אייקון ציון
רן טל במאי מחונן. עוד סרט קסום שנכנס עמוק ללב. אחרי ילדי השמש וגן עדן בהם התאהבתי הוא יצר עוד סרט אליו נשאבתי כולי ורק רציתי שימשך וישמך. סרט מלא באהבה ורגישות לאנשים ולמוזיאון. מאוד כדאי לראות
שם: טל אליהוגיל: 3403/12/2017 17:26:13
10/10אייקון ציון
מענג. סרט שלוקח את הצופים למסע מרתק, אישי ואנושי. ובו בזמן שנון, ומלא הומור. ציון 10 לסרט תיעודי מצטיין.
קישורים
חץ המוזיאון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט