ליברטין ביקורת סרט

The Libertine Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ליברטין":
"כדור שינה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Libertine
משחק ג'וני דפ, ג'ון מלקוביץ, סמנתה מורטון, רוזמונד פייק, פול ריטר, סטנלי טאונסנד במאי/ת לורנס דנמור  
דרמה
ביקורת סרט לליברטין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כדור שינה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'וני דפ, ג'ון מלקוביץ, סמנתה מורטון ורוזמונד פייק - ארבעה שחקנים מעולים שהתכנסו תחת כנפיו של הבמאי המתחיל לורנס דאנמור כדי לייצר את אחד הסרטים המשעממים ביותר שראיתי אי פעם. האבסורד בסרט הוא שמדובר בסיפורו של ג'ון וילמוט, הרוזן השני של רוצ'סטר, מחזאי בעל אובססיה למין. הרפתקאותיו המיניות של וילמוט כללו נשים וגברים ועוררו רעש רב שלא נדבר על המחזות השערורייתיים המופקרים מינית. איך אפשר לקחת סיפורו של נימפומן ואלכוהוליסט ולהפוך אותו לפיהוק אחד ארוך ומתיש? בכישרון רב.בסוף השבוע הראשון שהסרט "ליברטין" עולה בישראל, הוא מציג רק באולם אחד. אולם מספר 2 בקולנוע דיזנגוף בת"א. למה סרט שבתפקיד הראשי שלו נמצא אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים ביותר של זמננו ואין ספק שהוא אחד האהובים ביותר בישראל, מציג רק באולם אחד, רק בת"א ולא נשלחו עותקים לירושלים או חיפה? מסיבה אחת פשוט, "ליברטין" הוא סרט גרוע. נעשו בסרט הזה כול הטעויות האפשריות כדי להפוך אותו למוצר משמים ומיותר שבחודשיים הקרובים כבר תוכלו להשאיל בספריות ה dvd ולהירדם מולו בנוחות על הספה או במיטה. כך תחסכו 35 ₪ וגם תמנעו כאב הגב מהכיסאות בקולנוע דיזנגוף .
בתחילת הסרט צץ מתוך החשכה ג'וני דפ והוא מספר לנו בלחישה שאנחנו עומדים לשנוא אותו כי ג'ון וילמוט, הרוזן השני של רוצ'סטר, היה אדם יהיר וחמדן שכול חייו רדף אחרי אלכוהול ומין. אדם שלא התייחס בכבוד לאוהבים אותו, בגד בהם בלי הפסקה, היה ציני, מרדן וחגג על גופם וחשבונם של הנשים והגברים שאהבו אותו, כי הוא לא מסוגל להחזיר אהבה. הסרט מתחיל והפתעה - הדמות היחידה שבאמת מעוררת עניין ובסופו של הסרט אתה דווקא לומד לחבב אותו זה ג'ון וילמוט. אבל לא בגלל שהתסריט היבש של סטיבן ג'פריז המבוסס על המחזה שלו, הוא תסריט טוב. אתה פשוט מחבב אותו כי אתה אוהב את ג'וני דפ.מלבד התסריט המשעמם שמצליח לקחת עלילה עסיסית ולהפוך אותו למוצר דליל נטול תשוקה יש גם בימוי פחדני ושמרני לחלוטין של לורנס דאנמור. הסרט צולם בתאורה נמוכה כדי ליצור את האור שהופק מנרות בלבד באותה תקופה. כאטרקציה קולנועית של תלמיד תיכון שנה א' במגמת קולנוע, הבמאי משחק עם הפוקוס של העדשה בלי הפסקה. במהלך הצפייה בסרט נזכרתי ב"עט הסקנדל" הסקסי והעסיסי. אחד הסרטים הלא מוערכים ולפי דעתי המבריקים ביותר שנוצרו בשנת אלפיים. הסרט שתיאר את עולמו של המרקיז דה סאד. חגג את המיניות שלו מההתחלה עד הסוף, הוא היה מסעיר ויצרי. אני רק יכול לדמיין מה היה קורה אם יוצרי הסרט ההוא, המחזאי/תסריטאי דוג רייט והבמאי פיליפ קאופמן, היו נוטלים את הפרויקט הזה לידיים שלהם.
כול הפוטנציאל שיש בסרט הזה לא ממומש אפילו בחלקו. יש לקוות שג'וני דפ, שחקן שתמיד אוהב לקחת סיכונים, יבחר לעצמו פרויקטים הרבה יותר מוצלחים וימשיך להפתיע אותנו בהרפתקאות הקולנועיות שהוא כול כך אוהב לקחת בהן חלק. נקווה שהסרט העצמאי או האומנותי הבא שהוא יבחר להשתתף, יהיה הרבה פחות משעמם.
ליברטין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיטל יצחקיגיל: 2617/02/2006 15:52:11
10/10אייקון ציון
אני כמובן יותר צעירה בגיל וכצופה של סרטים ויודעת הרבה על השחקנים ועל סרטים יכולה להגיד לך שהסרט יפה והשחקן מצויין ותמיד הוא יהיה מצויין!!! ויש לי טעם מצויין בסרטים תאמין לי כולם היו מרוצים תמיד מהמלצות שלי קפיש!!!!!!! מיטל
שם: מיטל יצחקיגיל: 2610/02/2006 12:35:52
10/10אייקון ציון
היי אני מכירה בכך שזה טעם אישי שלך אך אני כצופה של סרטים יודעת להבחין מהו סרט טוב ומהו סרט לא טוב , משחק טוב ומשחק לא טוב לדעתי הסרט מדהים והמשחק של צוות השחקנים על רמה בעיקר הגדול מכולם ג'וני דפ !!! הסרט לא משעמם ולא צריך כדור שינה והנעימות בסרט יפות זה הדעה שלי על הסרט ליברטין !! ואני ממליצה בחום רב לשאר הצופים הסרט מעל לגיל 16 ולא מתחת !!
שם: גיל: 5902/02/2006 09:42:37
1/10אייקון ציון
סרט טפשי, ארוך ומעייף - בקיצור בזבוז זמן,וכסף!!!
קישורים
חץ ליברטין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט