ארבע דקות ביקורת סרט

Vier Minuten Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ארבע דקות":
"אסירה בהפרעה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Vier Minuten
משחק מוניקה בליי בטראו, חנה הרזספרנג, סוון פיפיג, ריצ'י מולר במאי/ת כריס קראוס  
זר
ביקורת סרט לארבע דקות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אסירה בהפרעה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע17.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די76.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אהבתי את סרטו של כריס קראוס מהסיבות שדווקא הקהל הפוטנציאלי שלו בכלל לא ישים לב לכך. "ארבע דקות" הרשים אותי לא בגלל שהוא דרמה איכותית ומרגשת, להפך, נהניתי ממנו בגלל שהוא סרט מאוד בעייתי, כוחני יתר על המידה עם משחק מוגזם ובימוי פומפוזי שמתאים יותר לטלנובלה ארגנטינאית. וכמובן, התסריט שלא רק מכיל עלילת בית כלא אלא מערבב בפנים גם את השואה, חידון טלוויזיוני, גיבורה קשישה שיוצאת מהארון וגם תחרויות נגינה ובריחה הזויה ובלתי הגיונית מכלא שמור."ארבע דקות" למרות הקיצוניות המלאכותית שלו בכול זאת מצליח לרגש ואפילו המשחק המוגזם עד כדי מופרך של מוניקה בלייבטרו והתגלית האנה הרצשפרונג לא פוגעים בהנאה ממנו. לכן לא פלא שהסרט זכה בפרסי הלולה (האוסקר הגרמני) לסרט ולשחקנית הטובים ביותר 2007 וקטף ברחבי העולם 50 פרסים בין- לאומיים בפסטיבלים ותחרויות שונות ומשונות לקולנוע. "ארבע דקות" הוא פאלפ פיקשן אם תרצו או לא תרצו, תרכובת הזויה של ז'אנרים קולנועיים שונים ואפילו מחווה לא מתוכננת לאחים בלוז.
קראוס היה רוצה שנחשוב ש"ארבע דקות" הוא סיפור מלא רגש והשראה על שתי נשים שנושאות צלקות של עבר אלים ומוצאות נחמה אחת בשנייה בעזרת עולם עשיר של מוסיקה קלאסית. אבל תאכלס מדובר במלודרמה קיצונית, מלאכותית ועצם זה שהיא משוחקת היטב ועשויה טכנית לעילא גם נותנת לנו סוג של תו-תקן איכותי ליהנות ממנה ולכן היא גם כול כך מספקת ומבדרת.השחקנית האוסטרית הותיקה, מוניקה בלייבטרו מגלמת את טרודי קרוגר, מורה לפסנתר שכדי לא להתעמת עם המציאות בנתה לעצמה עולם המורכב משוברט, מוצרט, שופן וחבורה של אסירות וסוהרים. ג'ני היא אסירה צעירה, אלימה ומתוסבכת שהפלא ופלא, מתגלה כגאון מוסיקלי ובעזרתה של טרודי היא יכולה אפילו לזכות בתחרות נגינה יוקרתית. כמובן שנרקמת מערכת יחסים לא שגרתית בין שתי הנשים, סודות אפלים יצוצו מהעבר והשתיים יצטרכו להתמודד עם תוצאות מעשיהן ולהשלים עם ההיסטוריה הלא קונבנציונאלית של כול אחת מהן.
ההצלחה המרכזית של הסרט נובעת מהופעתה המרשימה של האנה הרצשפרונג שזהו תפקידה הקולנועי הראשון. לפי דפי המידע של הסרט נבחנו 1200 נשים צעירות לתפקיד. הרשו לי לפקפק במספר היחצני הנ"ל אבל האנה היא בהחלט הליהוק המושלם לדמותה של ג'ני. המשחק הבוטה שלה מזכיר איכשהו את אנג'לינה ג'ולי ב"נערה בהפרעה" ובדיוק כמו הכוכבת ההוליוודית גם האנה מצליחה לשרוף את המסך בסצנות שבהן היא מאבדת שליטה.שקט אין בסרט הזה. הוא מערבולת של רגשות שמצליחה לסחוף את הקהל מבלי שישים לב אל תוך עלילה מופרכת אך מבדרת עד מאוד, כאשר השיא כמובן מגיע באותן "ארבע דקות" שעל שמן נקרא הסרט. בהחלט בידור קולנועי עשוי היטב שלשם שינוי לא מגיע מהוליווד.
ארבע דקות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דינה בוצרגיל: 5720/01/2013 15:44:23
8/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט באיחור אבל מאד נהניתי- סרט חזק מרגש ומשחק נהדר
שם: איציק גורגיל: 3921/07/2012 23:42:31
8/10אייקון ציון
סרט מיוחד ורב רושם. משחק מצויין. סיום חזק.
שם: סטנלי גודספידגיל: 2526/01/2009 15:41:42
9/10אייקון ציון
מרשים וחזק
קישורים
חץ ארבע דקות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט