משפחה מודרנית- עונה 4

Modern Family Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "משפחה מודרנית- עונה 4":
"'משפחה מודרנית' נמצאת בשיאה והעונה הרביעית היא תענוג גדול"
פוסטר Modern Family
משחק אד אוניל  סופיה ורגרה  ג'ולי באוון  טיי בורל  ג'סי טיילר פרגוסון  אריק סטונסטריט  
קומדיה
ביקורת סדרה למשפחה מודרנית- עונה 4 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"פשוט מצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
מדד פופולריות
3.2/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לכל סדרת טלוויזיה יש זמן לזהור וזמן לשקוע. הרבה נאמר על סדרות השוקעות מאוחר מדי, והשקיעה העצובה מכל היא של סיטקום שחדלה מלהצחיק. אלו הם חוקי העולם, ובעולם כזה, סיטקום בשיא גדולתה מאירה את המסך. הסדרות השולטות בעולם הסיטקומים של 2012 נחלקות לשני סוגים. מצד אחד עומד הסיטקום המיינסטרימי, המעוגן בעלילה והתפתחות דמויות עם צחוקים מוקלטים. מנגד עומד המוקומנטרי, המצולם (לכאורה) במצלמה ותאורה טבעית, לעיתים עם פנייה ישירה למצלמה בניסיון תיאור ריאליסטי. הטענה הרווחת היא ששלושת הסדרות העומדות בראש הקטגוריה הראשונה, 'איך פגשתי את אמא' (אשר נכנסה עכשיו לעונתה האחרונה), 'שני גברים וחצי' (אשר החליפה לאחרונה כוכב) ו'המפץ הגדול' (אשר התחילה את העונה השישית והמעיקה שלה) כבר בדרכן המהירה לשקיעה.לגבי הקטגוריה השנייה, המוקומנטריות, הסדרות הפופולריות ביותר הן 'רוק 30' (עונה 7) וכמובן 'המשרד' (עונה 9) אשר המציאה את הז'אנר. אבל כרגע, הכוכבת הזוהרת ביותר היא זוכת האמי 'משפחה מודרנית'. בכניסה לעונה הרביעית, 'משפחה מודרנית' הגיעה לבשלות מושלמת, האווירה חמימה וטבעית, הדמויות כבר מוכרות וגדלו מול עינינו, כל הדינמיקות האפשריות כבר הוצגו וזה בדיוק הזמן לחקור אותן לעומק וגם להוסיף טוויסט נוסף, בדמות תינוק שבדרך. אפשר להגיד ש'משפחה מודרנית' לוקחת את הטוב מכל העולמות- היא מוקומנטרית מוצהרת, שכוללת גם דיבור ישיר למצלמה ולעיתים התייחסות אליה (במבט, לא יותר) במהלך סצנות. אך ברמת העלילה והנושאים, היא סיטקום משפחתי קלאסי, אמריקאי ורגשני.
ה'משפחה המודרנית' היא בעצם משפחת פריצ'ט המורחבת. האב, ג'יי, מבוגר נרגן הנשוי ללהטינית צעירה ומהממת בשם גלוריה, והשניים מגדלים את בנה השמנמן והחכמולוג מאני. הבן הוא מיטצ'ל, גיי רציני ותחרותי אשר חי עם בן זוגו קאמרון טאקר העגלגל והמוחצן, ויחדיו הם מגדלים את לילי, אותה אימצו בויאטנאם. הבת של ג'יי היא קלייר הנשואה לפיל דאפי, סוכן נדל"ן ילדותי ומטופש והם מגדלים את היילי, הבכורה, פרחה טובת לב, את אלכס, הבת האמצעית והגאונה ואת לוק, הילד הצעיר, השטני והמגושם. כמו שאתם מבינים, מדובר בערב-רב של טיפוסי משפחות לא קונוונציונאליות ממגוון הסוגים, הגזעים והנטיות המיניות.אבל מה שעושה את 'משפחה מודרנית' בעונתה הנוכחית לכל כך מצחיקה הוא יותר מהניסיון הליברלי להראות משפחות אלטרנטיביות, ויותר מהשימוש המדויק באמצעי מבע מוקומנטריים, וגם יותר מהליהוק המצויין. מדובר במשהו שגדול מסך חלקיו. הדינמיקה המשפחתית המורכבת הגיעה למקום שבו הצופה חש בנוח עם משפחת פריצ'ט-דנפי-טאקר, מכיר את המוזרויות של הדמויות, אבל עוד לא ברמה שהן נמאסו עליו (כמו אחד ד"ר שלדון קופר) ולכן, כל פרק הוא תענוג.
כרגע, באמצע עונתה הרביעית, 'משפחה מודרנית' נחה על מי מנוחות. היא שנונה וחדה מתמיד, הדמויות בשיאן- גלוריה ההריונית מצחיקה כתמיד, פיל הפך להיות חביב ופחות מעצבן, ילדי משפחת דנפי זוכים לתפקיד ראשי יותר וזה מבורך ולקאם ומיטצ'ל קורים אותם דברים מוזרים שתמיד קרו להם. הופעות האורח של מת'יו ברודריק ושלי לונג מצוינות ועד כה העונה זכתה לכמה רגעים משובחים כמו החבר ההומו של אלכס, הבובה המדברת (בדמות ג'יי) של גלוריה, הניסיונות של קלייר להפחיד את פיל בליל כל הקדושים, ספר הציטטות של פיל והפרידה המרגשת של היילי לקולג'. כמו כל סדרה, גם 'משפחה מודרנית' תגיע יום אחד לסופה. אבל עכשיו, בזמן אמיתי, אנחנו יכולים לצפות בשיא שלה, וזאת חתיכת חוויה.
משפחה מודרנית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1731/10/2019 22:58:12
9/10אייקון ציון
מהקומדיות ומהסדרות האהובות עלי. הקומדיה משובחת, השחקנים משחקים טוב מאוד, קצת קיטשי לפעמים אבל אפשר להתגבר על זה. סדרה כיפית שמעלה חיוך על הפנים.
שם: ליטל לויגיל: 2229/04/2013 23:02:31
1/10אייקון ציון
סדרה גרועה. ולא מצחיקה שחקנים שלא מצחיקים ולא מעניינים העלילה לא משהו.. לא ממליצה
שם: ציביגיל: 2718/04/2013 14:42:07
10/10אייקון ציון
סדרה מעולה ומדוייקת וביקורת מדוייקת. העונה הראשונה קצת צלעה ולכן התמכרתי מאוחר אבל מהעונה השנייה - קסם! אני בהלם כל פעם מחדש איך סדרות כאלה קצת יותר "מתחבאות" לעומת הנוסחתיות המפוהקת של שני גברים, המפץ הגדול וכו'.
קישורים
חץ משפחה מודרנית (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט