המתים המהלכים: עונה 6, פרק 2

The Walking Dead 6 Series Review

תמונת כתבישראל גת על "המתים המהלכים: עונה 6, פרק 2":
"פרק מפתיע באינטנסיביות ובאיכות"
פוסטר The Walking Dead 6
משחק אנדרו לינקולן  נורמן רידוס  סטיב יון  לורה כהן  
אימה
ביקורת סדרה להמתים המהלכים: עונה 6, פרק 2 מאת ישראל גת | מבקר טלוויזיה
ציון המבקר
"מותח ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
מדד פופולריות
3.7/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רגע, רגע, מישהו שם בהפקה בטח התבלבל במספור של הפרקים. אתם בטוחים שזה היה הפרק השני? "המתים המהלכים" שלפה השבוע מהשרוול שפן שלא הייתי מוכן לו. עליית מדרגה באינטנסיביות ובאיכות דווקא בפרק השני של העונה.גם השבוע ראינו מי בעצם האיום האמיתי על חבורת הניצולים ה"נורמלים" שלנו (רמז, אלה לא הזומבים). אל דאגה, הזומבים כנראה יגיעו בשבוע הבא. צפו לעוד פרק עם צילומים מרהיבים של עדרי זומבים מסתערים על גדרות אלכסנדריה. אחרי שקראתי השבוע שמישהו בהפקה של הסדרה דיבר על כך שהם רוצים להתייחס השנה לכל פרק כאילו היה פרק סיום עונה, הציפיות שלי למנת אדרנלין שבועית בחודשיים הקרובים כבר מרקיעות שחקים.
צל"ש לכותבי ולבמאי הסדרה על כך ששני הפרקים הראשונים הצליחו לא להיות צפויים באופן שבו הסיפור מתנהל. עם תחילת הפרק אנחנו, שזוכרים איך הסתיים הפרק הקודם, מחכים לראות מה קורה עם הצופר שעלה מכיוון אלכסנדריה והתחיל למשוך אליה עדר זומבים, אולם הפרק מתחיל דווקא בסיפור הרקע של איניד. סצינה אפקטיבית ומותחת שמסופרת במקטעים קצרים: איניד מאבדת את הוריה, מבוהלת, נאלצת להרוג ולאכול צב כדי לשרוד (תמונה מטלטלת בעיניי) ולאחר מכן מגיעה לשערי אלכסנדריה. כל הסצינה הזו מעלה תהיות דווקא לגבי מה שלא הראו לנו.הפרק ממשיך עם פסטורליה יחסית - קארול ממשיכה עם הפאסאדה של מלכת המטבח, מישהי מהנשים אפילו קוראת לה גיבורה בגלל מתכון מוצלח במיוחד שקארול העבירה לה, מבחינתנו הצופים, זה אמור היה להיות יותר מרמז. התסריט ממשיך לעבור מדמות לדמות (פחות או יותר) מהדמויות הראשיות של חבורת הניצולים שלנו ושל אלכסנדריה ולספק אשליה של עסקים כרגיל. ג'סי ושני הבנים מתמודדים עם המוות של אביהם ועם מערכת היחסים של ג'סי עם ריק. דיאנה כנראה הלומת קרב יותר ממה שנדמה היה בהתחלה וכד'. ואז מגיעה המתקפה של "הזאבים".
ההתקפה מפתיעה מאוד כי לא העליתי על דעתי (כמי שלא קרא עדיין את הקומיקס), שאלכסנדריה תותקף דווקא על ידי בני אדם אחרים ולא על ידי זומבים. ההתקפה גם מצטלמת מצוין עם השומר על חומת אלכסנדריה שנדלק מסוג של "בקבוק תבערה" שכנראה נזרק עליו ועם המשאית הכבדה, שדוהרת אל חומות אלכסנדריה ונעצרת ביריות, רק כדי להיתקע ולהפעיל את הצופר שלה. הצופר שכל כך ציפינו לו מתחילת הפרק. הניצולים שלנו כמובן מיד תופסים פיקוד על הקרב - מגי, קארל, וכמובן קארול, שחוזרת להפגין את כישורי הקרב שאנחנו יודעים שיש לה מאז החילוץ מטרמינוס, אי שם בתחילת עונה חמש. גם מורגן מגיע לזירת הקרב ומצליח להטות את התוצאות לטובת "הטובים". היו הרבה דברים חיוביים בפרק של השבוע. קיבלנו השבוע פרק נטול ריק, דאריל, מישון וגלן ועדיין, פעולה ומתח לא חסרו לנו. קארול כנראה איפסנה סופית את תחפושת עקרת הבית משנות החמישים, אז היא החליטה להיכנס לתחפושת של "Assassin's Creed" לשבוע אחד. מורגן מצליח להסתדר מצוין גם בלי להרוג אף אחד, למרות שהתפיסה הזו עומדת במבחן - גם מול המציאות של הסדרה וגם מולנו הצופים - האם אפשר בכלל לשרוד ולהגן על עצמך בעולם כל כך קיצוני ללא הרג? האם אין אנשים שמגיע להם למות לנוכח מעשיהם? אני בהחלט חושב שהדמות של מורגן נוצרה כדי לעורר בנו את השאלות האלה. סיפור הרקע של איניד כולל ההעילמות המיסתורית שלה בסיום העלה כמה שאלות – לאן היא הלכה? האם היא שיתפה פעולה עם ה"זאבים"? בפרק הבא סביר להניח שנקבל גם הרבה זומבים וגם נחזור אל הדמויות הראשיות שלנו שחסרו השבוע. אחרי הכל, מעריצי ריק ודאריל מתקשים לשאת את הקריז שלהם יותר מפרק אחד רצוף.
המתים המהלכים 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עמיגיל: 3614/02/2016 14:12:38
9/10אייקון ציון
מסכים עם כל מילה. איפושהו, רמת הציפייה לחצי השני של העונה היא הכי נמוכה מכל העונות עד כה. המוות כביכול של גלן היה אחזרי ומדכא , אבל החזרה שלו לחיים איפושהו הייתה מדכאת יותר כי היא ביטלה את סערת הרגשות והחזירה אותנו לשגרה, והשגרה מתחילה להמאס
קישורים
חץ המתים המהלכים 6 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אימה
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט