אחת שיודעת - עונה 6

Gossip Girl Season 6 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "אחת שיודעת - עונה 6":
"העונה האחרונה מספקת את הסחורה ברכילות ריקה מתוכן והעיקר- נגמרת"
פוסטר Gossip Girl Season 6
משחק בלייק לייבלי  לייטון מיסטר  פן בדג'לי  צ'ייס קרופורד  
דרמה
ביקורת סדרה לאחת שיודעת - עונה 6 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"נו באמת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
מדד פופולריות
5.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שנת 2012 הייתה השנה בה הסתיימו שתי סאגות טראש פופולאריות לכדי חוסר פרופורציות. האחת, "דמדומים", שהכתה בקולנוע ללא רחם מאז 2008 ובכל פעם שכבר נדמה שצווחת המעריצות נדמו, יצא חלק נוסף באפוס אשר שב להחריש את אוזנינו. השנייה, "גוסיפ גירל", נעה בחלקלקות יותר, אך עם השפעה לא פחותה. מאז 2007, "גוסיפ גירל" הוציאה מארון הבגדים את הפנטזיה המופרכת על נעורים עשירים, חסרי גבולות, מסוגננים, אטרקטיביים ודרמטיים שלא נראו כמותם מאז שקלי טיילור קיצצה את שיערה הארוך וחדלה להיות הביצ'ית המיתולגית של קליפורניה. כי בינינו, ליד בלייר וולדורף, קלי טיילור נראית כמו בלה סוואן. אך השנה, כאמור, בלייר וחבריה הגיעו אל סופם.אז מה בעצם היה לנו העונה? ובכן. לאחר הפיצוץ בין דן וסרינה ובחירתה של בלייר בצ'אק ומשהו שקרה בעלילה לנייט, סרינה בורחת, צ'אק ובלייר נוסעים לאירופה, דן מחליט להתנקם בכל חבריו בעזרת ג'ורג'ינה ומשהו קורה בעלילה לנייט. כשגוסיפ גירל דוחקת בכולם לחפש את סרינה, חוזרים החברים לאפר איסט סייד ומוצאים אותה בחברת גבר עשיר, מבוגר ונאה. מכאן מתחיל ערב רב של שטויות מפותלות ומורכבות שכוללות תככים ומזימות של צ'אק נגד אביו, בלייר נגד אימה, סרינה נגד בלייר, דן נגד העולם, משהו שקורה בעלילה לנייט וגוסיפ גירל.
עולה השאלה- מי הם האנשים האלה בעצם? האם אפשר לאפיין את העולם של הסדרה מלבד חוסר מציאותיות ובגדים יפים? הבה וננסה לתת לסרינה ון-דר-וודסון איזה מאפיין. האם היא א.טובה, ב. רעה, ג. חכמה, ד. מוכשרת, ה.מצחיקה, ו. חצופה, ז. אף אחד מהנ"ל? אני חושב שאתם יודעים מה התשובה. היא יפה, ודי זהו (לא רחוק, אגב, מחברתנו בלה סוואן). שלא נדבר על נייט שהצליח לשרוד עונה שלמה רק בזכות קלוז-אפים מחמיאים על עיניים תכולות ופוני בלונדיני. אל השניים האלה מצטרפות דמויות רבות שעברו בסדרה במרוצת השנים כמו ונסה, ג'ני, לולהואייוי שאפשר אולי לחלץ מילת תואר אחת שתפריד אותן זו מזו. העיקר שהן יפות ולבושות היטב.ומנגד עומדות הדמויות המוגזמות. בראשן נמצאת הדוגמה הרעה ביותר לאפיון דמות מאז אדוארד קולן- צ'אק באס. האם מישהו מכותבים חשב שנוכל לקנות שילד בן 18 מסתובב עם פרצוף מורם-גבה-חצוף-פה-מכווץ-עפעפיים ומדבר כמו חיקוי של אדם סנדלר להאמפרי בוגרט בעודו מתפעל אימפריה כלכלית ומשחיל כל מה שזז? ומה עם בלייר וולדורף ה'כלבה אך רגישה'? או ג'ורג'ינה ה'כלבה אך לא רגישה'? ובארט באס ה'רשע' וכמובן הדמויות ה'טובות'- דן, רופוס, דורות'ה. תערבבו אותם עם הדמויות חסרות האיפיון, זווגו אותן זו עם זו בכל וריאציה אפשרית וחזרו על הפעולה ככל הניתן.
לעומת קודמתה האגדית בסדרת 'צעירים עשירים חסרי מנוח'- "בוורלי הילס 90210" (ובת דמותה העכשווית "90210"), "גוסיפ גירל" מעולם לא ניסתה לקרב את הקהל לדמויות ומשאירה אותם כאובייקטי הצצה גרידא. כאן, כמות הרכילות היא זו שמייצרת את העניין, ולכן העלילות מעלות משנה לשנה את רמת המופרכות, עד שהגיעו לעלילת 'סרינה יוצאת עם בחור שיצא עם אמא שלה בעוד שהבת שלו יוצאת עם נייט, האקס שלה'. לכן, המלכה הבלתי מעורערת של העולם הזה היא הרכילות, אשר קיבלה שם וקול בדמות האגדית של 'גוסיפ גריל', שמספקת לנו הצצה חטטנית ובלתי מתנצלת אל חייהם של המקובלים והמליינים.(מכאן, ספויילרים -) משום כך היה ברור שהסדרה לא תוכל למות בשלום, עד שדמותה של 'גוסיפ גירל' תמות. ואכן, בפרק האחרון התגלה הסוד שהבטיחה לעולם לא לגלות. אולי במהלך העלילתי המורכב ביותר שהסדרה ידעה, התגלה ש'גוסיפ גירל' איננה גברת אלא אדון- דן האמפ'רי בעצמו, ה'עני' (מברוקלין) שלא רצה דבר יותר מלהצטרף אל ה'יפים והנכונים', ועשה זאת דרך הרכילות. אין ספק שהפרק האחרון היה ממתק שסיפק לצופים, שלעסו את הסדרה עד שכהו שיניהם, את כל מה שחלמו עליו, פלוס קירסטין בל אחת בהופעת אורח משמחת. ולאחר מותה (הזמני) של 'גוסיפ גירל', יכולים כולם להגיע למנוחה ולנחלה, ונייט עוד יהיה ראש העיר של ניו יורק- הנה קרה לו משהו!"גוסיפ גירל", כמו "דמדומים", הנעימה לנו את המעבר בין העשור הראשון של המילניום לשני באפס תוכן, הנאה אסתטית (במקרה של "גוסיפ גירל" לא חסרים הצופים שמעידים שהפאן המרכזי הוא הבגדים ונופה האטרקטיבי של מנהטן), עלילות לא מציאותיות וצ'אק באס אחד. תודה לך "גוסיפ גירל" על שעות מחיינו שלא יחזרו, על השטחת המציאות, על אישור הרצון שלנו לחטט ולרכל ועל קלוזאפים מחמיאים של עיניים כחולות ופוני בלונדיני של סרינה ונייט. תודה לך "גוסיפ גירל", שלום ולא להתראות.
אחת שיודעת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליטל לויגיל: 2212/12/2012 20:56:22
7/10אייקון ציון
סדרה צעירה וטובה :) מצחיקה ומבדרת יכולים לעשות אותה יותר טובה אבל היא בהחלט סדרה שגם צריך להוסיף לרזומה של הסדרות לצפיה :)
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט