פארגו: עונה 3, פרק הפתיחה

Fargo 3 Series Review

תמונת כתבעומר חגי על "פארגו: עונה 3, פרק הפתיחה":
"פתיחה שמזכירה לנו מדוע "פארגו" היא כל כך מוצלחת"
פוסטר Fargo 3
משחק יואן מק'גרגור  קארי קון  מרי אליזבת' ווינסטד  דיוויד ת'יוליס  ג'ים גאפיגן  
מתח
ביקורת סדרה לפארגו: עונה 3, פרק הפתיחה מאת עומר חגי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מסקרן ומוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.6/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דרמת הפשע הכי מנומסת על המסך חוזרת לעונה שלישית. הפעם השנה היא 2010 וגם הפעם "זהו סיפור אמיתי". העונה נפתחת עם סצנה שמתרחשת בגרמניה בשנת 1988, דבר שאוטומטית מזכיר את הסרט "יהודי טוב" של האחים כהן, שגם הוא נפתח בפרולוג שמתרחש בגרמניה. אמנם הפרולוג של "יהודי טוב" מתרחש במאה ה-19, אבל ייתכן שהקשר לסרט של האחים כהן לא מקרי מכיוון שהשחקנים הראשיים בסרט מייקל שטולברג ופרד מלמד משמשים כדמויות חוזרות בעונה הנוכחית של “פארגו”. לאחר הפרולוג אנחנו עושים את הדרך למינסוטה ופוגשים את אמיט סטסי, איש נדל"ן שמתמחה במגרשי חניה (יואן מקרגור) ואת עורך דינו סיי פלץ (מייקל שטולברג), שלפני כמה שנים לקח הלוואה מפוקפקת מברוקר בשם ארמנטראוט. כאשר הם מנסים ליצור קשר עם המלווה בכדי להחזיר את הכסף, הם לא מקבלים תשובה. כבר בשלב הזה ניתן לראות את הכימיה המצוינת בין השניים שמשלימים אחד לשני את המשפטים. סטסי מארח אירוע יוקרתי בביתו. סצנה בה אנחנו פוגשים את אחיו הצעיר של אמיט, ריי סטסי.
מקגרגור, שמשחק כאן תפקיד כפול של שני האחים, עוטה עליו איפור שלוקח שעתיים כדי להשלים. אמיט מעניק לאחיו חמש דקות ופוגש אותו באופן סנדקי למדי במשרד בקומה העליונה של ביתו. ריי הוא קצין מבחן שרוצה לקנות לבת זוגו (מרי אליזבת' וינסטד) טבעת בכסף שלטענתו הוא זכאי לו בגלל עסקת חליפין שהאחים עשו בצעירותם: אוסף בולים יקר ערך בעבור מכונית הקורבט של אביהם. כאשר הוא מקבל תשובה שלילית, הוא יוצא מהבית אל מכונית הקורבט הישנה שקיבל בעסקה הלא משתלמת שעשה עם אחיו. חוץ מההבדלים הפיזיים בין שני האחים שמגלם מקגרגור, לא נראה שיש הבדל מאוד קיצוני בין שתי הדמויות, לפחות לא מהסצנה הראשונה שלהם ביחד. לאחד היה מזל בעסקים והשני כנראה היה יותר תמים בילדות. דבר שגרם לו לרגשי נחיתות וכעת הוא עובד בעבודה שגרתית. עם זאת ההבדלים יותר מורגשים כאשר נראית הדינמיקה של הדמויות עם הדמויות המשניות. במקרה של אמיט עם עורך דינו ובמקרה של ריי עם זוגתו, שהוא גם מתפקד כקצין המבחן שלה. בשני המקרים הכימיה בין השחקנים מצוינת.
"פארגו" היא אנתולוגיה, כלומר: סדרה שעלילתה ודמויותיה מתחדשות כל עונה, אבל יש לה כמה מוטיבים שחוזרים בכל עונה. למשל: המדינה מינסוטה, דמות הלוזר התמים שמסתבך בפשע וכמובן השוטר/ת שמנסה לפענח את הפשע. בעונה הזאת זוהי גלוריה ברגל (קארי קון) האם הגרושה. היא נקלעת לסיטואציה טראגית אחרי שאביה החורג נהרג על ידי מוריס לפיי (סקוט מקניירי) פושע סהרורי וסטלן שנשלח על ידי ריי סטסי לגנוב בול מביתו של אחיו שלטענתו הוא זכאי לו אבל טועה בדרך ומגיע לבית הלא נכון. אצל האח אמיט העניינים מתחילים להיות מפוקפקים כאשר וארגה המסתורי, שמגולם על ידי דייויד ת'יוליס, טוען שההלוואה שנעשתה לפני כמה שנים כלל לא הייתה הלוואה. אלא השקעה. הסצנה כולה לוטה באפלה אבל נראה שיש לנו פה עסק עם נבל מסוכן ואולי הדמות הכי מסקרנת שנראתה בפרק. קשה להוריד את העיניים ממנו. בלי להגיד כמעט כלום הוא מצליח לסקרן ולהפחיד באותו זמן. הסצנה הכי אחים-כהנית של הפרק. 25 הדקות האחרונות של פרק הבכורה הזכירו לנו בדיוק למה הסדרה הזאת כל כך מוצלחת ואיך היא יכולה להשאיר אותנו עם פה פעור. הן מתחילות בטורניר ברידג' שבו משתתפים ריי סטסי ובת זוגתו ניקי סוונגו, שבו הם זוכים במקום השלישי. המשחק הגמלאי הזה מעולם לא נראה יותר מעניין עם הצילום, העריכה והבחירה המצוינת לפסקול. דרך אגב, שם הפרק "The Law of Vacant Places" קרוי על שם מהלך במשחק ברידג' שעוזר למצוא את המיקום של קלף מסוים בחפיסה.
פארגו 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט