"13 סיבות": ביקורת סדרה''

13 Reasons Why Series Review

תמונת כתבעומר חגי על ""13 סיבות": ביקורת סדרה''":
"שיימינג ואובדנות בחסות הבינג'"
פוסטר 13 Reasons Why
משחק דילן מינט  קתרין לנגפורד  כריסטיאן נבארו  
דרמה
ביקורת סדרה ל"13 סיבות": ביקורת סדרה'' מאת עומר חגי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"להעביר קלטת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
״13 סיבות״ היא סדרת הדגל החדשה של נטפליקס והיא מספרת את סיפורה של נערה בת 17 בשם האנה בייקר שמתאבדת ומקליטה סדרה של 13 קלטות בהן היא מפרטת את הסיבות לכך שהיא לקחה את חייה, כשכל קלטת מתמקדת בחבר אחר לספסל הלימודים שאחראי בדרך כזו או אחרת להידרדרותה. הסדרה יצאה במתכונת ה״בינג׳״ המקובלת של שירות הסטרימינג שמציע לצופים לראות את כל העונה ללא צורך לחכות כל שבוע לפרק חדש שיצא. יוצרי הסדרה מנצלים מתכונת זו בכך שהם מקדישים כל פרק לקלטת אחרת בסדרת הקלטות. בעזרת קריינות ופלאשבקים ניסו היוצרים לספק לצופים תחושה שבה הם בעצמם מקשיבים לקלטות החושפניות ועדים לחוויות הקשות שעוברת האנה, שסובלת מבריונות ושיימינג מצד תלמידי התיכון שבו היא לומדת. הסדרה אפילו מתייחסת לכך שכל תלמיד הנחשף לקלטות אלה מקשיב להם בקצב שלו. יש כאלה ש"בולעים" את הקלטות תוך לילה אחד וכאלה שמעדיפים לקחת את הזמן כאשר הם נחשפים לתכנים המציצניים שהן מציעות. ממש כמו הרגלי הבינג׳ של צופי הטלוויזיה של עידן הסטרימינג.
"13 סיבות" מורכבת ברובה מקאסט צעיר ואלמוני. הבחירה משחקנים מסוג זה תורמת רבות לתחושת החיבור לעלילה ולחוויות הקשות שעוברות הדמויות. על אף הסצנות החזקות שבה, הסדרה סובלת לא מעט מכתיבה עצלנית ודמויות שבלוניות כמו הורים שמנסים להיות אובר-מעורבים בחיי ילדיהם ומתבגרים שמתעקשים להיות ציניים ומסתוריים בכל מחיר. אני מבין את הרצון של יוצרי הסדרה להמחיש את הפער בין הדורות אבל הייתי מצפה שזה יקרה בצורה יותר יצירתית מזאת. עם אורך של כשעה לכל פרק, "13 סיבות" מרגישה לעיתים כאילו היא מותחת יותר מדי בכוח את רעיון 13 הקלטות עם פרקים שלמים המתייחסים לדמויות שוליות שזכו בכבוד המפוקפק להופיע בקלטות בגלל מעשה תמים למדי. נדמה שזה אך ורק נועד כדי לתרום לנפח של הסדרה ולמימוש הקונספט המאוד מסוים של העלילה. אני תוהה אם לא היה די ב-10 סיבות. למרות לא מעט סצנות עוצמתיות, יוצרי הסדרה מתעקשים למלאה בפסקול עשיר בשירי אינדי רגשניים. בחלק מהפרקים ישנם כחמישה או יותר שירים שממלאים חלק נכבד מהפרק.
הסדרה החדשה של נטפליקס יודעת להישאר מחוברת לקרקע כשצריך ומספקת סיום עוצמתי ומספר אמירות חשובות על שיימינג ברשתות החברתיות ותקיפה מינית, אבל מתקשה לשמור על רמה אחידה לאורך כל הדרך ולפעמים מרגישה מציצנית מדי שלא לצורך. למרות חשיבות מסריה, קשה שלא להרגיש תחושת החמצה מכך שהסיפור החשוב הזה היה יכול להיות מסופר בצורה שפחות נופלת לקלישאות טלוויזיוניות.
13 סיבות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מבקר בוגרגיל: 4713/04/2020 19:44:54
8/10אייקון ציון
סדרת נוער מעניינת, מצריך השגחת הורים לילדים צעירים מידי שעלולים לקבל תובנות לא נכונות.
שם: השופט דרדדגיל: 3501/08/2017 14:23:48
4/10אייקון ציון
אחרי כל הסופרלטיבים שנשפכו על הסדרה צפיתי בכל הפרקים מתוך מחשבה שנערה שמתאבדת חוותה טראומה כל כך נוראה (ע"ע לורה פאלמר) שזה היה המוצא היחיד שלה. לדאבוני התבדיתי. למרות המשחק הטוב של הדמויות בסופו של דבר האנה חוותה את מה שרוב הילדים בתיכון חווים בכל העולם ברמה כזו או אחרת (להבדיל מאונס כמובן) והיא מסיבותיה בוחרת לשתוק. תמוה בעיני שהפייסבוק נעדר לחלוטין מהסדרה.. בכל אופן מבחינתי לא צריכה להיות עונה שנייה כי אין בשביל מה להפיק עונה שנייה, אף אחד כאן לא עבר מעשה פלילי (מלבד בחור אחד) ולמעשה הסיבה היחידה שצפיתי בסדרה הייתה רק כדי לדעת האם מתוך כל בליל הפרקים היה משהו כה חזק שיכול היה לגרום להתאבדות כמוצא אחרון. אם מעניין אותך עלילה, טויסטים וסוף מפתיע זו לא הסדרה בשבילך, מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל נערה מספרת על תלמידים שפגעו בה נפשית בצורה כזו או אחרת.
קישורים
חץ 13 סיבות (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט