בשבילה גיבורים עפים: ביקורת פרק הפתיחה

When Heroes Fly Series Review

תמונת כתבניצן המבורג על "בשבילה גיבורים עפים: ביקורת פרק הפתיחה":
"עשויה להעיף אתכם מעבר לאוקיינוס"
פוסטר When Heroes Fly
משחק נינט טייב  תומר קאפון  משה אשכנזי  נדב נייטס  מיכאל אלוני  
דרמה
ביקורת סדרה לבשבילה גיבורים עפים: ביקורת פרק הפתיחה מאת ניצן המבורג | כתב
ציון המבקר
"מגוון ומסעיר"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
מדד פופולריות
4.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר שקטפה את פרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן, דרמת האקשן החדשה "בשבילה גיבורים עפים" עלתה אמש לראשונה על מסכי הטלוויזיה בפרק בכורה מסעיר. מדובר באחת הסדרות המבטיחות של הטלוויזיה הישראלית ופרקה הראשון בהחלט עונה על הציפייה. במקור "בשבילה גיבורים עפים" הוא רומן מאת אמיר גוטפרוינד שיצא לאור בשנת 2008 ועסק בתקופה שבין מלחמת ששת הימים לרצח רבין. הסדרה היא מעין ספין-אוף טלוויזיוני שלהבדיל – מתרחש בתקופה שבין מלחמת לבנון השנייה ל-2017. הסדרה עוקבת אחר ארבעה חברים: אביב (תומר קפון), דובי (נדב נייטס), בנדה (משה אשכנזי) ודותן "הימלר" (מיכאל אלוני). הארבעה שירתו יחדיו במילואים בעת המלחמה השנייה בלבנון.
בדיוק בשעות האחרונות שנותרו להם עד השיבה לגבול ישראל, חל מפנה והכוח הותקף על ידי עשרות לוחמי חיזבאללה בקרב ששינה את חייהם וגרר אחריו חלל ופוסט טראומה. יעלי (נינט טייב) הייתה בת הזוג של אביב ואחותו של דובי, והיא הוגדרה כהרוגה בתאונה שאירעה בקולומביה כמה שנים אחרי המלחמה. לפתע, כמו רעם ביום בהיר, נראה שככל הנראה לא כך הדבר. יום אחד מקבל אביב שיחת טלפון. מהצד השני של הקו נמצא חברו הטוב, בנדה, ממנו לא שמע מאז האירועים שפירקו את החבורה. בשיחה מקולומביה בנדה מספר לאביב שהוא חושב שראה את יעלי והחבורה מחליטה להתאחד שוב ולצאת למסע לחיפוש אחריה. התסריט מדויק, בניית הדמויות טובה והמשחק אמין מאוד, כאשר כל אחד מהשחקנים מביא איתו סגנון אחר וזה לחלוטין מוסיף ערך. הסדרה מצולמת גם בישראל וגם בקולומביה ומחולקת לקטעי זמן שונים. היא סוערת ומלאת חיים והסצנות נראות מציאותיות להפליא. המגוון הרחב של התחושות שהצופה יכול להזדהות עמן ומרשים ביותר - החל משדה קרב וחילופי אש, דרך טיפול פסיכולוגי של הלום קרב ונידוי חברתי ועד האווירה הסטלנית של דרום אמריקה. העלילה דינאמית, דרמתית, מותחת, רומנטית ומרגשת, אך בשורה התחתונה בעיקר עצובה.
לא זכור לי מתי ראיתי על המסך את תומר קפון בדמות שאיננה לוחם ("פאודה", "תאג"ד") או חייל משוחרר ("פולמון"). היה זה אולי ב"בני ערובה" שאותה כתב עומרי גבעון שגם כתב וביים את "בשבילה גיבורים עפים". "בני ערובה" הייתה בעיניי אחת מהסדרות הישראליות הטובות שנראו. לפי שעה, נראה שהדרך אכן סלולה גם בסדרה הנוכחית של גבעון ונבנית יצירת מופת לפנינו, אם כי יש עוד סדרה שלמה הלאה לצפות ולוודא שהיא עומדת בסטנדרטים של פרק הפתיחה המצוין.
בשבילה גיבורים עפים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1608/04/2020 22:47:14
8/10אייקון ציון
סדרה טובה בסך הכל, סיפור מעניין ועלילה זורמת, היה נחמד לראות את זה שזה היה
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 23:48:14
7/10אייקון ציון
רעיון טוב אחלה שחקנים והתחלה מבטיחה אך הסדרה לא שומרת על רמתה לאורך כל העונה. יחסית לתוכן שהתרגלנו אליו בערוצים המסחריים כמו ערוץ 12 זאת אחלה סדרה ונקווה שנראה יותר סדרות כאלו ופחות ריאליטי.
שם: ניריקגיל: 1514/07/2018 20:10:42
10/10אייקון ציון
ראיתי את הסדרה וממש ממש אהבתי שהם נסעו לחפש את חברה שלהם לצד השני של העולם הציון שלי זה 100
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט