על הספקטרום: ביקורת סיום עונה

On the Spectrum Series Review

תמונת כתבמעיין הררי על "על הספקטרום: ביקורת סיום עונה":
"סדרה אמיצה ומרעננת שהצליחה לגרום לנו לצחוק ולבכות בו זמנית"
פוסטר  On the Spectrum
משחק בן יוספוביץ'  נעמי לבוב  ניב מג'ר  אורי גת  
קומדיה
ביקורת סדרה לעל הספקטרום: ביקורת סיום עונה מאת מעיין הררי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מפתיעה ומרגשת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.6/10
?
מדד פופולריות
4.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אז אחרי שהתאוששנו (בקושי) מהפרק ה-6 וה-7, העונה הראשונה של "על הספקטרום" מגיעה לסיום וסוגרת מעגל עם הדמויות שלה. זוהר, שנראה כי לא מבינה את הפגיעה שחוותה, ממשיכה לנסות להבין איך לגרום לגברים לחשוק בה ומתייעצת עם אשר איך להיות קשה להשגה, מה שמביא לנו סצינה משעשעת במיוחד. באחד הימים בחנות היא פוגשת את רון "האחר" (דור מוסקל, "ערוץ הכיבוד"), גם הוא על הספקטרום האוטיסטי, והשניים מתחילים לנהל קשר רומנטי. אמנם לא מדובר בשיא דרמטי גדול עבורה, והקשר ביניהם מביא לא מעט קשיים, אבל יש ביניהם חיבור מקסים ומרגש שנותן לה תקווה לבאות. לעומתה רון חווה התנסות רומנטית הרבה פחות מוצלחת שמובילה בהמשך לסצינת סקס מביכה ואמיצה מצד היוצרים, ששוב לא חוסכים מאיתנו את רגעי העליבות והבדידות האנושית.
בינו לבין פז, בתה של נאווה, נוצר קשר ספק מיני ספק רומנטי עקב האבל המשותף שחוו. נראה כי היא לא מבחינה במוגבלות שלו, מה שמביא ללא מעט פערים בתקשורת ואי הבנות ביניהם שמביאים לנו כמה רגעים משעשעים במיוחד, אבל מצליחים להעציב אותנו בו זמנית. בהקרנת הפרק האחרון המרגשת שנערכה בנוכחות השחקנים וצוות ההפקה לרגל סיום העונה אמרה התסריטאית- דנה אידיסיס ש"הסדרה היא קומדיה חצי שמחה, חצי עצובה" ואין רגש יותר מתאים מזה כדי לתאר את הסצינות בין רון לפז. למרות הכל זהו קשר שטומן בחובו מעט תקווה ומעודד אותנו לגבי יכולת ההבעה הרגשית של רון שממשיכה להתפתח. לעומתם עמית עדיין נשאר תקוע ומוכיח לנו כמה הוא ברמת תפקוד הרבה פחות טובה משל חבריו לדירה. הוא אמנם מפסיק במפתיע להיות אובססיבי כלפי ליאור, אבל מתחיל לפתח רגשות דומים כלפי יעלי. הסביבה מתקשה להבין אותו מה שמביא למפגש לא נעים, אשר מראה לנו שוב כמה העולם שבחוץ עלול להיות אלים עבור אנשים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי.
ומה עם ארז? לאחר שלא הפסיק לדבר על כך במשך עונה שלמה, הוא סופסוף מגשים את חלומו ועובר לדירה. הוא מצטרף לרון, זוהר ועמית ומכין נאום מרגש לכבוד המאורע. סצינה בה אנחנו מלווים את התרגשותו בקלוז-אפ ממושך כשברקע כולם עם יעלי באאוט אוף פוקוס שמסמן את ארז בתור דמות דומיננטית שמצליחה לראשונה מתחילת העונה לעורר הזדהות עמוקה. גם יעלי יותר נוכחת בפרקים האחרונים ואנחנו מגלים צדדים רגישים נוספים בה כאשר היא מייעצת לרון בתחום הרומנטי ומתווכת בין זוהר לבין רון "האחר". היא מספרת לכולם שהיא מתכננת לעזוב, אבל כאשר היא מקבלת מהם תגובות נרגשות נראה כי הוא לא לגמרי שלמה עם ההחלטה. לעומתה אשר, שממשיך ליצור קשר מיוחד עם זוהר ומייעץ לה לגבי הקשר שלה עם רון, מגיע למשבר. הוא מתוסכל מזוהר שבתום לב לא מבינה את צרכיו והתסכול המתמשך שלו שנצבר במהלך כל העונה מתפרץ ומייצר ויכוח קשה ביניהם. הייתה לנו עונה מרגשת, שכמו שמה של הסדרה הביאה לנו מדי פרק ספקטרום עשיר של רגשות. צחקנו, בכינו, התאהבנו וחששנו לגורל הדמויות, שדרך בחירות אמנותיות מבריקות ומשחק רגיש של הקאסט המוכשר הצליחו לגרום לנו הזדהות עמוקה עם דמויות אוטיסטיות לא שגרתיות שמעטים מאיתנו פוגשים בחיי היומיום ולמצוא את עצמנו בתוך עורן. השמועה אומרת שהעונה השנייה כבר בדרך. יש למה לצפות.
על הספקטרום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1608/04/2020 22:40:13
9/10אייקון ציון
סדרה מצויינת, מצחיקה ושנונה ומספקת לנו הצצה לחייהם של אנשים על הרצף האוטיסטי באופן הכי טוב שאפשר, ואת כל זאת היא עושה בהומור ובהנאה רבה
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 08:11:24
10/10אייקון ציון
סדרה מעולה ומרגשת שנותנת לנו הצופים הצצה לעולמם של שלושה צעירים, בסוף שנות העשרים שלהם, המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי.
שם: סילביגיל: 6118/07/2018 13:23:35
10/10אייקון ציון
ממליצה מאוד לראות את הסדרה האיכותית להפליא!! רמה גבוהה של שחקנים, במאי, תסריטאית ובכלל תענוג...
קישורים
חץ על הספקטרום (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט