איש חשוב מאוד: ביקורת פרקי פתיחת העונה השנייה

Ish Hashuv Meod Series Review

תמונת כתביוחאי גורלי על "איש חשוב מאוד: ביקורת פרקי פתיחת העונה השנייה":
"משב רוח מרענן לטלוויזיה הישראלית"
פוסטר Ish Hashuv Meod
משחק יהודה לוי  רומי אבולעפיה  אלמה דישי  מיקה אלמוג  תומר אופנר  גל לב  מאור שוויצר  ניר רון  
דרמה
ביקורת סדרה לאיש חשוב מאוד: ביקורת פרקי פתיחת העונה השנייה מאת יוחאי גורלי | כתב טלוויזיה
ציון המבקר
"טובה מהעונה הקודמת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
מדד פופולריות
4.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הרבה יותר טוב מהעונה הקודמת. זה משפט שלא יוצא להגיד הרבה. ובכל זאת, הנה מגיעה עונה שמסתמנת כטלוויזיה מצוינת, אחרי שהתייאשתי מוקדם בעונה הראשונה. לא שנאתי את מה שראיתי ממנה, אבל מהסדרה בעבר בהחלט נדפה התחושה שכוכבה, יהודה לוי, עיצב אותה להיות מכתב אהבה לעצמו, התעקש לצאת הכי מגניב שאפשר. האלמנט של האדרה מוקצנת ללוי עדיין נוכח במקום כלשהו, בהקצנה החלקית של כמה הוא כוכב בישראל. אף אחד לא עד כדי כך מתרגש מהפנים שלו כמו שהקהל הישראלי מתרגש כאן, אני בטוח. אולי לפני חמש שנים כן, אבל היום אני ממש לא בטוח. עם זאת, גם ההקצנה הזו משומשת לחומר הטוב ביותר לאמנות וטלוויזיה מהסוג שמתעסק באמן: כזו צנועה מאוד עם הרבה הומור עצמי. בעונה השנייה לסדרה הסמי-אוטוביוגרפית, לוי טס לנסות להצליח בארה"ב, ומתמודד לראשונה מזה הרבה זמן עם כישלון.
בעוד הכותרת "איש חשוב מאוד" נראתה רק קצת אירונית בעונה הראשונה, כאילו היא בעיקר שם כדי לטפוח על האגו של הכוכב, כעת היא מביעה היטב כל כך תחושה של עליבות קיומית עמוקה ועצובה ביותר. וזה בהחלט עובד דרמטית. העונה הזו מציגה בפגיעות ואינטימיות את הדמות הראשית שלה כמו שמעט גברים מוצגים בטלוויזיה הישראלית. זה צעד משמעותי בתעשייה הקטנה שלנו, ואין כוכב שטוב יותר לעשות סדרה כזו איתו מאשר עם יהודה לוי. דוגמה שאני מצליח לחשוב עליה לדמות שמושפלת באופן דומה על ידי היוצרים היא אסי כהן ב"ככה זה" האהובה, אבל כשכהן עושה את זה יש לו יותר צ'ארם ומודעות עצמית, הייתי כמעט רוצה להיות חבר שלו לפעמים. אבל כשלוי משחק את לוי של הסדרה - המעפן, המעצבן והפתטי כמעט, הוא מפרק כאן מכוח הסלב של הבחור שיצא עם נינט, לא של קומיקאי מ"ארץ נהדרת", ואפילו נראה פחות מגניב כשהוא עושה את זה, כי הדמות שלו אף פעם לא נכנעת להשפלה מול אנשים אלא ממשיכה להעמיד פנים שהכל מדהים, והגאווה הזו עושה אותו יותר עלוב. וטוב שכך! אנחנו צריכים בטלוויזיה המקומית שלנו יותר דמויות גבריות מהסוג הזה באופן דחוף.
ההיבט הזה, של לוי כמייצג של גבריות ישראלית, נוכח באופן מודע בעונה כשאנחנו רואים אותו מנסה להסתדר מחוץ לישראל, ונראה פחות רומנטי פתאום. לוי מגחיך את כולנו כאן, ואת התפיסות שלנו של מי הוא ומי הם גברים כמוהו. זו גם עונה שמסתמנת כמאוד אינטימית: נראה שהיא מלווה את לוי ורק את לוי מנקודת המבט שלו, וזו טכניקה טלוויזיונית שגם בקושי עשו פה היטב, והיא עובדת נהדר. זה מייצר אצל הקהל (אצלי לפחות) כמויות אדירות של אמפתיה לדמות ומצריך מהכותבים הבנה עמוקה מאוד של הפסיכולוגיה שלו. אדבר בקצרה גם על המבע: הצילום כאן בולט במצוינותו והמשחק המצוין של כל המעורבים מוכיח בבירור שהרבה אנשים בסט ידעו היטב מה הם רוצים ומה הם עושים. העונה השנייה של "איש חשוב מאוד" היא משב רוח מרענן לסדרה, לקריירה של לוי, ולטלוויזיה הישראלית באופן כללי.
איש חשוב מאוד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אדית ומשהגיל: 4008/03/2015 20:16:22
9/10אייקון ציון
טוב אמרתי אסתכל בסדרה, לא שיערתי שהיא כל כך טובה ואמיתות יהודה לוי התאהבתי, סדרה עשויה טוב ,לא מתייפייפת ומראה צד אמיתי של בלב שבעצם הוא גם בן אדם, יהודה לוי עלמה דישי מעולים, שמה ריפויי בהוט vod
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט