חינוך מיני: ביקורת עונה שלישית

Sex Education Series Review

תמונת כתבליטן לשינר על "חינוך מיני: ביקורת עונה שלישית":
"ממשיכה לספק רגעים משעשעים מבלי לפגוע באמירות החשובות שלה"
פוסטר Sex Education
משחק אסא באטרפילד  ג'יליאן אנדרסון  נקוטי גטווה  אמה מקי  
קומדיה
ביקורת סדרה לחינוך מיני: ביקורת עונה שלישית מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"עדיין מצוינת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.6/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסדרה המצליחה של נטפליקס "חינוך מיני" חזרה לעונתה השלישית, אחרי הפסקה של כמעט שנה וחצי מאז יציאת העונה הקודמת, ובכדי להכניס אותנו מהר מאוד לעניינים, סצנת הפתיחה היא כצפוי מונטאז' מלא בסקס. עונה 3 פותחת שנה נוספת בבית הספר התיכון מורדייל: אוטיס (אסא באטרפילד) נמצא בקשר יזיזותי עם הבחורה השווה והביצ'ית של בית הספר - רובי, שבהמשך נגלה את הסיפור מאחורי הפנים היפות שלה, אריק ממשיך את מערכת היחסים שלו עם אדם שיהפוך להיות הדמות הכובשת והאהובה על כולנו, מייב מתמודדת עם אמה שמסרבת להכיר בקשר שלהן, השכן החתיך והנכה שמאוהב בה והיחסים המסובכים שנשארו לא פתורים מול אוטיס ואמו של אוטיס, ג'ין (ג'יליאן אנדרסון) מתמודדת עם ההריון הלא צפוי ומנסה להקים תא משפחתי חדש עם יאקוב ובתו. לתיכון מגיעה מנהלת חדשה, גברת הופ (שם אירוני ביותר) שבהתחלה כובשת את התלמידים, אבל מהר מאוד מתחילה לשנות את הכללים: מתלבושת אחידה ועד להפרדה מוחלטת בין המינים תוך פגיעה בתלמידים א- בינארים (כן, היוצרים לשמחתנו יציגו לנו גם דמויות כאלה העונה). היא מסוכנת לתלמידים ובאופן רחב יותר מייצגת אנשים דוגמתה בחברה שבשנת 2021 עדיין מתקשים לקבל את השינויים המהירים ומתעקשים לדבוק בסקסיזם, הומופוביה וכל פגיעה כזו או אחרת.
הרבה ממה שמייחד את "חינוך מיני" ועובד כבר 3 עונות ברציפות זו העובדה שהיא לא מזלזלת בצופה, אלא מערערת אותו במובן מסוים. למשל איימי, החברה הכי טובה של מייב ולא העיפרון הכי חד בקלמר, מבקשת העונה עזרה מאמו של אוטיס לאחר שבעונה הקודמת עברה תקיפה מינית וכעת נאלצת להתמודד עם ההשלכות של האירוע על מערכת היחסים שלה ועל עצמה. היא מחליטה לעמוד על שלה ולאמץ את מי שהיא באמת. במקביל גם דמות כמו אדם, שהחל כבריון, מרגיש נוח יותר עם מערכת היחסים החדשה שלו ומנסה להשתפר כתלמיד וכבן אדם. למרות העיסוק בנושאים דרמטיים, הסדרה מצחיקה כמו בעונה הראשונה וממשיכה לספק רגעים הזויים כמו נער עירום מתרוצץ עם עז מחמד, מבלי לתת להם לפגוע בנקודות החשובות והמסרים שהיוצרים רוצים להעביר. הסדרה צועדת על חבל דק ומאוד מסוכן. בסופו של דבר הביקורת הכי נפוצה על סדרות נוער היא שהן נכתבו על ידי מבוגרים ולא מצליחות לקלוע לטעם של הנוער היום, שהוא מודרני יותר וליברלי יותר עם ספקטרום הרבה יותר רחב של זהויות בתוך השאלה "מי אני?", הגדרות או אי הגדרות שלא תמיד המבוגרים ידעו להכיל וכמובן שלא להציג על המסך, אבל היוצרת לורי נאן וסוללת הכותבים עושים את זה מצוין ומתאימים את עצמם למציאות שמשתנה כל רגע.
זו הייתה אחת העונות הכי מצופות בנטפליקס, ואחרי בינג' של כמעט 8 שעות אני מוכנה להכריע שהעונה השלישית של דרמת ההתבגרות של נטפליקס ממשיכה עם הקו המצוין בין שיח מביך ככל האפשר בנושאי מין שבקלות יכול למצות את עצמו אחרי עונה או שתיים לבין עיסוק בנושאים נפיצים ובעלי חשיבות, שילוב שמוצא את הדרך להשגת תשומת הלב של הקהל הצעיר. הסדרה הזו תמיד אהבה לקחת סיכונים, ובעונה השלישית למרות שהיא שומרת על המבנה שעבד בשתי העונות האחרונות, היא לא משתנה אלא משדרגת הן את הצד הקומי והן את הצד הדרמטי.
חינוך מיני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ חינוך מיני (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט