זה הולך לכאוב: ביקורת סדרה

This Is Going To Hurt Series Review

תמונת כתבאור טילינגר דה קרבליו על "זה הולך לכאוב: ביקורת סדרה":
"אחת הסדרות הטובות של השנה בזכות הכוכב הראשי והכתיבה הנפלאה"
פוסטר This Is Going To Hurt
משחק בן ווישו  הארייט וולטר  אמביקה מוד  אלכס ג'נינגס  
דרמה
ביקורת סדרה לזה הולך לכאוב: ביקורת סדרה מאת אור טילינגר דה קרבליו | כתב
ציון המבקר
"בועטת בבטן"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
מדד פופולריות
4.0/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אדם קיי מצא מזור לבעיות "הרגילות" שלו כרופא צעיר באמצעות כתיבת ספרו האוטוביוגרפי בו הוא מתאר את התמודדותו עם תשישות קיצונית, מפגשים יומיומיים עם מוות, מחלות וחולים איומים. "This Is Going to Hurt" הפך לרב מכר עטור פרסים אשר תורגם ל-37 שפות ועם מכירות של מיליוני עותקים ברחבי העולם. כעת הספר עובד לסדרת דרמה בשם "זה הולך לכאוב" שהופקה בקו-פרודוקציה של רשת BBC - הבריטית ורשת AMC האמריקאית. הסדרה נוצרה ונכתבה על ידי אדם קיי עצמו ומבוססת על רב המכר שכתב על חוויותיו כרופא צעיר המתמחה במחלקת יולדות בבית חולים ציבור. הסדרה הייתה יכולה להיחשב כעוד קלישאה בסל הסדרות הבלתי נגמרות העוסקות בצוותי הרפואה וחוויותיהם היומיומיות, אך באופן נדיר העיבוד הטלוויזיוני לספרו של קיי למסך, מצליח לבסס אותה כאחת הסדרות הטובות של השנה בזכות הכוכב הראשי שלה בן ווישו ("פארגו", "גיימס בונד") בתפקיד אדם קיי והכתיבה הנפלאה של יוצריה.
תיאור תקופתו של אדם כרופא מתמחה היא קומית להפליא עם פן אפל (מאוד), אשר ייאושו לעיתים קרובות ניכר עליו ובכל זאת זהו סיפור סוחף ומרתק, עדין ומלא תובנות. ליהוקו של ווישו כאדם קיי, הוא לא פחות ממבריק ואפשר לומר שזוהי תצוגת המשחק הטובה ביותר עד כה בקריירה שלו. הופעתו של ווישו כובשת ומהפנטת בזכות טקסטים שופעים בסרקזם, הומור עצמי, אמפתיה וקסם בלתי מוסבר בעת ההתמודדות שלו עם מטופלים, אך בו בזמן הוא יכול גם להתגלות כדמות קוצנית ואנטיפתית על גבול הבריונית. למשל בזמן שהוא מהווה מעין מנטור לקולגה הצעירה החדשה שלו שרוטי (אמביקה מוד). הרגעים הנפלאים ביותר של קיי על המסך מתרחשים עם שבירת "הקיר הרביעי", כאשר הוא חולק את מחשבותיו הפנימיות ביותר שלו עם הצופה, ולסירוגין מדבר ישירות למצלמה.
הדמות של קיי, מלבד היותה מצחיקה, אינה מתחנפת ומתארת באופן מהימן את חיי היומיום אשר עוברים על צוותי הרפואה, ובפרט שלו כרופא מתמחה בשירות הבריאות הלאומי. חוסר הכבוד שמפגין קיי כלפי המערכת הוא מה שבונה עולם מפורט, עשיר ואמין יותר מדרמות רפואיות אחרות. בבית החולים בו עובד קיי מתגלה ממלכה של דם, חטא, כעס, תשישות, קללות ושאר סימני היכר של אנשים אמיתיים שאין לטעות בהם. בניסיון לתזז בין הקצוות של החיים והמוות, בין פגיעה נפשית מרה מכישלונות בתפקיד לבין רגעים אחדים של התענגות מהצלחה ושיאים אישיים, אדם צריך איכשהו לשלב בין המחויבות לתפקיד לבין חייו הפרטיים שלו אשר גובים ממנו מחירים אישיים על חשבון חיי הזוגיות שלו עם בן זוגו, ניסיון למצוא זמן לחיי חברה וגם בהתמודדות שלו מול משפחתו עם יציאתו מהארון והקושי שלהם לקבל אותו כגיי. הקשת הדרמטית של הסדרה, שנבנית סביב מקרה הרשלנות של קיי, מניעה להמשך מסקרן ומרתק שאינו מבשר טובות עבור קיי. נקודה ראויה לציון עולה באחד מהפרקים, אשר מציגה מקרה אפשרי של התעללות במשפחה; זוהי הצגה טלוויזיונית נדירה לתופעה שלצערנו מוכרת דיה שהטיפול בה קורע לב ונעשה ברגישות מוחלטת ובאמפתיה יוצאת דופן. אין ספק ש"זה הולך לכאוב" היא רכבת הרים מרהיבה, רגשית ומטלטלת ותהיו בטוחים, זה באמת הולך לכאוב.
זה הולך לכאוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ זה הולך לכאוב (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט