חאנשי: ביקורת פרקי הפתיחה

Chanshi Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "חאנשי: ביקורת פרקי הפתיחה":
"דרמה קומית שמספקת מבט קצת אחר על אמריקניות וישראליות"
פוסטר Chanshi
משחק עליזה חנוביץ'  מרנינה שון  תומר מחלוף  לי בדר  דור גבירצמן  אושרי כהן  דניאל מורשת  ליהיא גרינר  הנרי וינקלר  
קומדיה
ביקורת סדרה לחאנשי: ביקורת פרקי הפתיחה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"טוויסט מעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
מדד פופולריות
6.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הייצוג של ישראל וישראליות בעיניים אמריקאיות בקולנוע ובטלוויזיה מספק לא פעם סטריאוטיפים מוכרים. הישראלי הוא קשוח, וולגרי, מדבר אנגלית במבטא מצחיק. הוא ישיר ופחות "מזויף" מהאמריקאי, ולכן גם בוטה יותר, אבל אולי גם יותר "אותנטי". בדרמה הקומית החדשה של HOT "חאנשי" התפיסה של ישראליות דרך עיניים אמריקאיות מקבלת טוויסט מעניין בסיפור על אישה אמריקאית צעירה ושוברת מוסכמות. "חאנשי", שאותה יצרה ובה גם מככבת עליזה חנוביץ', מספרת על מסע של בחורה יהודייה אמריקאית צעירה, מקהילה דתית בברוקלין, המגיעה לישראל לקראת חתונתה של חברתה הטובה נוני (מרנינה שון). היוצרת עלתה גם היא מארצות הברית לישראל ונראה שהיא משלבת כאן גם מחוויותיה במפגש הראשון עם הישראליות. חאנשי היא אישה צעירה במשבר. היא מאורסת לבחור שאותו שידכו לה הוריה (את האב מגלם הנרי וינקלר - פונזי מ"ימים מאושרים", "בארי" - בהופעה קצרה ומשעשעת), אבל מחפשת את הדרך החוצה. היא ג'ינג'ית סוערת וחסרת מעצורים שתעשה הכל כדי להגשים את החלום שלה, שמוצג בסצנת הפתיחה כפנטזיה ארוטית על חייל ישראלי שחום.
הדמות הראשית מוצגת בסדרה ככוח טבע. היא מתפרצת לחייה של חברתה שכלל לא ציפתה לבואה, מכריזה שהיא נשארת בארץ, ויוצאת לגלות את ה"גבר הכהה והגבוה", הפנטזיה הרומנטית שלה, שתתגלם כאן בדמות חייל קרבי מזרחי נושא נשק, שאותו הוא פוגשת במקרה ברחוב. הסצנה בה היא מפתה את הבחור הזר לאקט מיני אגרסיבי מעוררת אי נוחות ומעלה שאלות. האם מדובר כאן בבחורה משוחררת שנחלצה מחברה שמרנית או אולי יש כאן גם סיפור על בחורה אבודה, שאינה מוצאת את מקומה ומנסה בכל הכח לברוא את עצמה מחדש? חאנשי היא צעירה אימפולסיבית ואנוכית, שעושה בדיוק מה שהיא רוצה בכל רגע נתון, ללא כל התחשבות במישהו אחר. ההחלטה שלה לעלות לארץ נראית כמו גחמה רגעית, שאותה היא מנסה מייד לממש, דבר המוביל לסצנה מצחיקה במיוחד במשרד הפנים, בה חאנשי נדחפת בתור וזוכה לתואר של "ישראלי מכוער". כאשר היא מחליטה למצוא את מושא הפנטזיה הרומנטית שלה היא פשוט יוצאת לרחוב ועוקבת אחרי מנגינת חליל שתוביל אותה לדירה של הבחור בו היא מתאהבת (תומר מחלוף). הבחור לא בדיוק מבין מה נפל עליו, אבל נראה שהוא מתחיל להישבות בקסמיה.
במקביל, מספרת הסדרה גם סיפורים אחרים על נשים ונשיות במשבר. חברתה הטובה של חאנשי עומדת בפני חתונה, אך מפגש עם חברה נשואה מעברה (בגילומה של רוני דלומי) מעורר בה ספקות. נראה שהסדרה מתעניינת בתפקיד האישה בעולם גברי. כך למשל כאשר חאנשי מגיעה להתנחלות מבודדת בה הגבר (רוי מילר, בהופעה משעשעת ומוגזמת במכוון) מדבר על חופש בעוד אשתו משרתת אותו בהכנעה. דמותה של חאנשי מנסה למצוא לעצמה מקום ותפקיד כאישה בעולם הזה. היא "מתחפשת" לתפקידים הנשיים שאותם היא אמורה למלא על ידי שימוש באביזרים המייצגים אותם, כמו פאה או מטפחת. אבל נראה שהיא לא מתאימה לאף אחד מהתפקידים המסורתיים. היא לובשת מכנסי ג'ינס מתחת ללבוש הדתי שלה, וחושפת אותם בפתיינות מול בחור שאותו היא רואה במקרה. נראה שהיא במצב ביניים: בין הרצון למרוד בכל מה שהיא מכירה מהבית, לבין הרצון למצוא אהבה ושייכות אצל גבר ישראלי דתי דווקא. הסדרה "חאנשי" נעה בין קומדיה פרועה לבין ניסיון לומר משהו עמוק יותר על מהות הנשיות. מה יהיה סופו של המסע של חאנשי? האם תמצא את מקומה בישראל או שתשוב לאמריקה אחרי ההרפתקה בארץ הקודש? על פי ארבעת הפרקים הראשונים, היא תמשיך לספק הפתעות ואולי גם כמה תובנות שנוגעות לא רק למגזר ממנו הגיעה.
חאנשי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ חאנשי (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט