שמי זרחין הוא אחד הבמאים הפופולריים ביותר הפועלים היום בישראל וסרטיו מצליחים להביא קהל רב שוב ושוב לקולנוע. זרחין עונה להגדרה של אוטר וניתן למצוא בכל סרטיו את אותם מרכיבים שחלקם הגדול מבקש לפצח את הנעלם הגדול הקרוי ישראליות. זרחין מציג בסרטיו מספר קונפליקטים השזורים זה בזה. הקונפליקט בין היחיד האינדיבידואל לקולקטיב המשפחתי, הקונפליקט בין הממשי למומצא והקונפליקט בין העדה להגדרת הישראליות.
המתח הנמצא בלב קונפליקטים אלו מניע את עלילות סרטיו שנדמים כפסיפס רב שכבתי בתוכו יוצאים הגיבורים למסעות של גילוי עצמי. הפעם מדובר באחות ושני אחים המהווים את הבסיס של הסרט "המילים הטובות". תעלומה משפחתית תיקח את שלושת האחים מעבר לים אל ערים קסומות בהן הם ימצאו את עצמם וילמדו על משפחתם וזהותם .
פרסומת
זרחין בסרטיו מפליא בהצגת המתח שבין האדם למשפחתו. הוא חוקר שוב ושוב את הסתירות שבין התנהגות הפרט כשהוא לבדו או עם בן זוגו לעומת התנהגותו כשהוא בחיק משפחתו. ב"לילסדה" הנהדר יצאו כל השדים מהארון דווקא בשיאה של חגיגת המשפחתיות - בליל הסדר. בסרטו הנוכחי על פניו כל אחד משלוש האחים חי הרחק ממשפחתו: אח אחד יצא מהארון, האחר חזר בתשובה והגיבורה דורונה אינה מצליחה להמשיך את השושלת המשפחתית ואינה יכולה להביא ילדים. הגיבורים כלל אינם מדברים עם אביהם שלפי תחושתם בגד בהם. אולם שלושת האחים יגלו כי אין לנתק את האדם ממשפחתו - גם אם המסע שיצאו אליו לא יספק להם את כל התשובות והתובנות.
הקונפליקט שבין האמת לבדיה, בין המוחשי למומצא מובלט אצל זרחין ומוסיף לדואליות שבתפיסת עולמו. גיבורי "העולם מצחיק" מגשימים את עצמם בסדנה לכתיבת סיפורים כשבעצם הסיפורים הם בבואה של שאיפותיהם ורצונותיהם האמיתיים. ב"המילים הטובות" תנהל הגיבורה שיחות עם דמות שנפטרה ודמות זו, אליבא דיויד לינץ', תמסור לה את המפתח לפיתרון התעלומה. זרחין בחוכמה רבה גם משחק בהבדל שבין סרט כהמצאה לבין המציאות האפורה משהו. השפה בה מדברות חלק מהדמויות היא שפה מומצאת, דמיונית אבל גם קשורה בעבותות לעולם האמיתי ותפקידה להוסיף עוד חלק בפסיפס שבונה זרחין בסרטו, בעמל רב וביד יציבה ונחושה.
כמו אביבה ב"אביבה אהובתי" וכמו שלומי ב"כוכבים של שלומי" גיבורי "המילים הטובות" יצאו למסע גילוי עצמי שירחיק אותם מהשבט שלהם וגם בסרט זה שואל זרחין שאלות על עדתיות, דתיות ומזרחיות מול קונבנציות חילוניות אשכנזיות .יש כמה משפטים בסרט שנדמה שנכתבו היישר מתוך הסדרה "זגורי אימפריה". הסרט גם דובר כמה שפות וגיבורי של זרחין ממש כמו גיבוריהם של האחים אלקבץ מדלגים בחופשיות מעברית לצרפתית ואף לשפת הבית. אצל זרחין שום דבר אינו ברור וקבוע ונגזר על הנפשות הפועלות בסרטיו לנוע בין קטבים שונים ובין קבוצות התייחסות שונות עד שיגיעו, אם בכלל, לחוף מבטחים.
זרחין גם משתמש בנוף כשחקן בעלילה וסמטאות צפופות אצלו רומזות למצב הרוח הסוער של גיבוריו. כרגיל אצל זרחין, צוות השחקנים המפואר מלהטט במיומנות . אל רותם זיסמן כהן, לבנה פינקלשטיין (שחקנית מדהימה) וששון גבאי שכבר עבדו עם זרחין מצטרפים אסף בן שמעון, רועי אסף וצחי הלוי. כולם נשמעים ונראים אמיתיים להפליא. נדמה כי זרחין הביא ב"המילים הטובות" לידי מיצוי את יכולותיו כמספר סיפורים וכבונה פסיפסים מנפש האדם. זוהי יצירה שאפתנית ותובענית, מרגשת ומהפנטת.
שם: .MOR Rגיל: 14סרט חכם ומצוין !!!
השחקנים באורך רוב הסרט יוצאים מן הכלל, הצילום לא רע, הפס-קול מעולה, הדיאלוגים מעניינים והתסריט והעלילה מדויקים ובנויים היטב למרות שלעיתים רחוקות הם טיפה נמרחים ולא הכי מעניינים.
בקיצור, כדאי לראות !!!
שם: הדסגיל: 41סרט גרוע , משחק לא אמין , משעמם וארוך
שם: הצדיק הנאורגיל: 38סרט מאכזב ביותר!!!
מתחיל משעמם מאוד, לאט לאט הולך ונעשה מעניין ונראה שיש לסרט פואנטה...אז זהו שלא!