אדוני ביקורת סרט

Sir Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "אדוני":
"סיפור אהבה עדין, מרגש ובלתי אפשרי בנוסח הודי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sir
משחק טילוטמה שומה, ויבק גומבר, גיטאנג'טי קולקארני, ראול וורה במאי/ת רוהנה גרה  
זר
ביקורת סרט לאדוני מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"רומנטי ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באופן אוטומטי כשאומרים את צמד המילים "סרט הודי" עולה בראש אסוציאציה של בחור ובחורה לבושים בבגדים הודים מסורתיים, שרים ורוקדים. נכון שבוליווד היא תעשייה חזקה ודומיננטית, אך מתחתיה זורם לו הקולנוע האיכותי העצמאי עם סרטים כמו: "סאלם בומביי" משנת 1988 סרט הביכורים של מירה נאיר, שאף היה מועמד לאוסקר וזכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן, "חתונת מונסון" סרט נוסף של נאיר, שמעלה את נושא החתונות בשידוך, "מים" שמתאר את מצב האלמנות בהודו ו"מרגריטה עם קש" על סטודנטית עם שיתוק מוחין החוקרת את מיניותה של הבמאית שונאלי בוסה. הסרטים ההודים החדשים מצליחים להעביר את המציאות היומיומית יחד כלל הדילמות המלוות את תושביה.הסרט "אדוני", סרט הביכורים של רוהנה גרה (שגם כתבה את התסריט) ממשיך את מגמת הקולנוע הריאליסטי בהודו. הסרט מתאר את ראטנה (טילוטמה שומה), בחורה כפרית שהתאלמנה בגיל 19 שחולמת להיות מעצבת אופנה ותומכת בלימודיה של אחותה. רטנה מגיעה לשרת את אשווין (ויווק גומבר) במומבאיי. אשווין חזר מארה"ב לאחר מות אחיו וזנח את חלומו להיות סופר כדי לעזור לעסק המשפחתי בארכיטקטורה. הוא היה אמור להתחתן ועקב בגידתה של ארוסתו, ביטל את החתונה. השניים חשים קרבה אחד כלפי השנייה, מנהלים שיחות אישיות, מעודדים זה את זו ומתאהבים.
הבעיה היא שהאהבה שלהם היא לא פשוטה למימוש בתרבות ההודית, במיוחד לאור העובדה שכל אחד מהם בא מרמת חיים והשכלה שונה. והחברה ההודית לא רואה זאת בעין יפה. מצד אחד, משפחתה של רטנה בכפר לא מקבלת זאת ומצד שני, משפחתו וחבריו של אשווין שמלגלגים עליהם. וכמו שאמרה רטנה לאשווין: "תמיד חשבתי שלעשירים יש חיים קלים, אך מסתבר כי הצרות שונות". למרות שרטנה חסרת השכלה, היא מצליחה לעורר באשווין השראה ולגרום לו להבין את רצונותיו האמיתיים. לכן למרות שהוא האדון והיא המשרתת, חל פה מעין היפוך תפקידים."אדוני" הוא סיפור אהבה מרגש, רומנטי ועדין שנרקם בין שני עולמות נפרדים. הדגש בו הוא על הבדלי התרבויות בין הכפר לעיר. גרה (הבמאית והתסריטאית) הכניסה בסרט מספר סצנות שמעבירות זאת בצורה הומוריסטית, כמו אכילתה של רטנה בידיים לעומת אכילתו של אשווין עם סכין ומזלג והבגדים השונים בין העירוניים לכפריים. אהבתי את טקס לבישת הצמידים שרטנה ביצעה על האוטובוס בדרכה לעיר והורדתם בחזרתה לכפר, שתרם לאותנטיות הסרט.
הבעיה העיקרית בסרט היא הקצב האיטי. לעיתים ישנה תחושה שהסרט חוזר על עצמו ולא מתקדם, ניתן היה להגיע לנקודה העיקרית באופן יותר מהיר. כמו כן, דמותו של אשווין נותרה יחסית עמומה ושטוחה לעומת דמותה של רטנה שהתפתחה לאורך הסרט. עם זאת, המשחק המרגש של השחקנים הראשיים (טילוטמה שונה הכובשת וויווק גומבר השרמנטי), הצילומים המרהיבים בכפר שמראים את העוני הרב לעומת השפע והצבעוניות שבעיר והעלילה המעניינת העפילו על הבעייתיות וגרמו לסרט להיות שובה לב. נגיעת היד הנשית של גרה בהחלט מוכחת בסרט והיא ביימה אותו בעדינות וברגישות רבה."אדוני" גורם למחשבה על נושא הפערים החברתיים, על הקושי להגשים חלומות ועל כוחה של אהבה. למרות שיצאו לאקרנים בעשור האחרון הסרטים "נער החידות ממומביי" ו"סארו – הדרך הביתה" שמתארים את העוני הרב השורר בהודו, הקושי לשרוד ואת יחידי הסגולה שהצליחו להתרומם ולהגשים את עצמם, סרטים אלו נעשו על ידי במאים זרים (דני בויל האנגלי במאי "נער החידות ממומביי" וגארת' דיוויס האוסטרלי במאי "סארו – הדרך הביתה"). "אדוני" הוא סרט שנעשה על ידי במאית הודית ומוכיח שגם במאים הודים יכולים ליצור סרט אותנטי ומרגש שלא נופל משוברי קופות גדולים וממוסחרים. אני מחכה בכיליון עיניים לסרטה הבא של רוהנה גרה.
אדוני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: לאריגיל: 6630/06/2019 02:43:19
8/10אייקון ציון
תודה לאתר סרט על הכרטיסים.סרט עשוי היטב ומעט איטי על הפער במעמדות בהודו ועל אהבה שאינה יכולה לגשר על הפער ואולי כן?הרבה אלמנטים נשיים, אך גם גברים יהנו.כדאי לראות
שם: doritnaגיל: 6224/06/2019 14:10:32
8/10אייקון ציון
אהבתי את הסרט. לראות תרבות אחרת, לטייל בבומביי, העלילה עצמה איטית במקצת. הסוף די צפוי ובכל זאת, נהנתי.
שם: הילהגיל: 6320/06/2019 10:09:37
10/10אייקון ציון
סרט איכותי ומדהים, רגיש, ואנושי. ממולץ בחום
קישורים
חץ אדוני (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט