פרשס ביקורת סרט

Precious Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פרשס":
"זהב שחור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Precious
משחק גבורני סידיבי, מוניק, פולה פאטון, לני קרביץ, מריה קארי במאי/ת לי דניאלס  
דרמה
ביקורת סרט לפרשס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"זהב שחור"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"פרשס" התחיל את שנת 2009 עם זכייה כפולה בפסטיבל סאנדנס. בספטמבר האחרון הוא זכה בפרס חביב הקהל בטורונטו, הפסטיבל בו שנה לפני כן קטף את הפרס המדובר "נער החידות ממומביי". השמועות על האוסקר רק הלכו והתחזקו ואז התחילה עונת הפרסים והתברר שיש לו מתחרים מאוד כבדים, הרבה יותר כבדים מהכוכבות של הסרט כגון "אוואטר" ו"מנעול הכאב" אבל למוניק, כוכבת המשנה שלו, יש את כול הסיכויים לזכות באוסקר אחרי שקטפה את גלובוס הזהב ובפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בטקס איגוד שחקני הבמה.הסרט שבאופן אבסורדי נחשב לעצמאי, הופק על ידי כוכבי תרבות אפרו-אמריקאים מובילים בארה"ב - אופרה ווינפרי וטיילור פרי - והפך לסוג של להיט לא רק אצל קהל חובבי האיכות אלא גם אצל הקהל שבדרך כלל לא צורך סרטים אפלים ומדכאים, אותם אנשים שהסרט מתאר את שגרת חייהם בגטאות בפרברי ניו-יורק. כך הפך "פרשס" לאחד הסרטים המדוברים ביותר בשנה החולפת לא רק בארה"ב אלא גם באירופה ואפילו בישראל, שמפיציה נמנעים מלהקרין סרטים המתארים את החברה האפרו-אמריקאית, סרטים שלעיתים זוכים להצלחה קופתית בארה"ב ולהתעלמות בשאר העולם.
נראה ששפע הזכיות והמועמדויות גרמו לסרטי שובל להבין שלסרט הזה יש פוטנציאל מסחרי ואכן גם הביקורות בארץ מחבבות את מוצר הצריכה הדרמטי והעשוי היטב של לי דניאלס, במאי אפרו-אמריקאי, הומו מוצהר, שנראה כאילו השתמש בדמותה של "פרשס" כדי לספר סיפור על חריג בחברה האמריקאית. צעירה כהת עור, בת 16, כבדת מימדים, שאביה הכניס אותה פעמיים להריון, הדביק אותה באיידס ואמה הקנאית מתעללת בה בלי הפסקה אחוזת קנאה בבת שלטענתה גנבה לה את בן הזוג.הקומיקאית מוניק, המוכרת לחובבי הקומדיות האמריקאיות השחורות מופיעה כאן בתפקיד דרמטי בלתי נשכח כאשה שהחיים התאכזרו אליה ולכן הופכת את בתה לשק החבטות שלה. היא מייצרת כאן את ההופעה המרשימה ואולי גם האכזרית ביותר שתראו השנה בקולנוע. את הבת מגלמת גבורני סידיבי שחקנית צעירה שלה זה תפקיד ראשון בקולנוע, היא מצליחה ליצוק לתור הדמות עומק רב ועצב בלתי נגמר.
את שתי הכוכבות הבלתי מעורערות של הסרט מחזקים צוות שחקני משנה מעולה בראשותם של פאולה פאטון כמורה שגורמת לגיבורת הסרט להבין שלמרות כול שפע האסונות שפוקדים אותה יש לה עתיד. מריה קארי ללא איפור מפתיעה לטובה ויוצרת דמות אמינה של יועצת סוציאלית אובדת עצות שלא יודעת איך להתמודד עם הצעירה המורכבת שניצבת מולה. גם לני קרביץ בעסק כאח מיילד שהגיבורה מפנטזת עליו, דמות לא ברורה וסצנת המסיבה התלושה מבליטה עד כמה דמותו מיותרת."פרשס" הוא סרט בוטה. הכאב וחוסר הנוחות שהוא מזריק לתוך ליבם של הצופים הוא כן ואמיתי. במקביל הניסיונות מכילים מדי פעם סצנות שיכולות להתפרש כמוגזמות ולא אמינות. בסופו של דבר למרות מגרעותיו מדובר ביצירה קולנועית מרתקת, שרחוקה מלהיות פוליטקלי קורקט ביחס שלה לחברה האפרו אמריקאית וכאשר יוצריה הם אפרו-אמריקאים מהחשובים והמובילים בתרבות האמריקאית מדובר באירוע קולנועי מסעיר ומסקרן שאסור להחמיץ.
פרשס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1429/06/2017 19:47:03
8/10אייקון ציון
סרט עוצמתי ומרגש !!! השחקנים נפלאים, הצילום לא רע, הפס-קול נהדר, העריכה מעולה ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל התסריט והעלילה לעיתים צפויים ורדומים מעט. בקיצור, כדאי לראות !!!
שם: עגיל: 3018/05/2013 14:44:54
9/10אייקון ציון
סרט לא פשוט, עם סיפור מרגש שניתן להתחבר אליו מהמציאות היומיומית. גורם להרבה מחשבות ומעורר גאווה בדמות הראשית, משחק פנטסטי של גבורני.
שם: ח חגיל: 3014/12/2010 21:13:11
2/10אייקון ציון
סרט גרוע. כגודל הציפיות...
קישורים
חץ פרשס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט