משחקי הכס: עונה 5, פרק 3

Game of Thrones Series Review

תמונת כתב על "משחקי הכס: עונה 5, פרק 3":
"פרק מעולה שעוסק בעיקר בפיתוח דמויות ובהכשרת הקרקע לפרקים הבאים"
פוסטר Game of Thrones
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 5, פרק 3 מאת
ציון המבקר
"משחקי הדת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
״דרור עליון״, הפרק השלישי בעונה החמישית של ״משחקי הכס״, נפתח עם אריה סטארק בבית השחור והלבן. האווירה הקודרת של המקדש חסר החלונות והמלא בפסלים מהווה ניגוד מוחלט למקדשים הצבעוניים במעלה המלך. בפרק הושם דגש לאמונות השונות שקיימות בווסטרוז - מדובר לא רק במלחמה בין אנשים, אלא גם במלחמת דתות. אריה משתוקקת להתחיל ללמוד את רזי מקצועם של הרוצחים חסרי הפנים, אבל מגלה כי אבדן הזהות יצריך תחילה קורבן של כל חפציה האישיים. זה כולל את חרבה, מחט, שהיא קיבלה מאחיה ג׳ון - הפריט האחרון שנשאר לה ממשפחתה. זהו הקרבן האולטימטיבי עבורה והיא מסתירה את החרב, נדמה שהיא לא מוכנה לאבד מזהותה. זהו לפי דעתי אחד מקווי העלילה המרתקים ביותר, אולי בגלל שהוא שרוי במסתוריות כשבכל פרק אנחנו זוכים רק להצצה לאותו מקדש ואנשיו.במעלה המלך מתרחשת חתונה נוספת, הפעם צנועה יותר ובלי מוות של אף דמות (מקרה נדיר). מרג׳רי טירל וטומן מתחתנים. סרסיי מבינה שעם חתונה זו שלטונה מתערער ומכאן אחיזתה בכס הברזל רק תיחלש. מרג׳רי מסובבת את בעלה הטרי על אצבע קטנה בכך שמגלה לו את נפלאות גוף האישה. התמימות וההתלהבות של טומן הם משב רוח טרי ומהווים ניגוד מוחלט מול אחיו הגדול, ג׳ופרי. המזימות שהנשים בחייו רוקמות שקופות לכולם מלבדו.
התכנית של מרג׳רי לשלוח את סרסיי הרחק ממעלה המלך מתחילה להתממש ונדמה שיתרחש מהפך כוחות, עד שהזדמנות נדירה נופלת לידי סרסיי כשהספטון הגבוה (הכומר הראשי) נתפס בבית בושת על ידי כת מאמינים קיצונית שמכנים את עצמם ״הדרורים״. בראשם עומד ״הדרור הגבוה״, אותו מגלם ג׳ונתן פרייס (״שודדי הקריביים״) ודרכו סרסיי מוצאת את ״הישועה״. כבר מהרגע הראשון פרייס מוצא את מקומו בסדרה וכל שורה ממנו היא תענוג, אני מקווה שנראה יותר ממנו בהמשך.קו העלילה של סנסה ופיטר בייליש זוכה לתשומת לב כשאנו מגלים שתכניתו היא להשיא את סנסה לבנו של רוס בולטון, האיש שהרג את אחיה ב״חתונה האדומה״ וכרגע שולט בווינטרפל, ביתה. בנו, רמזי, הוא המפלצת הכי גדולה שהופיעה בסדרה, לעומתו ג׳ופרי מצטייר כעולל שובב. ״אין צדק בעולם, רק אם אנחנו נעשה אותו״, אומר בייליש וקורא לסנסה לנקום את מות משפחתה ולהפסיק להיות הקורבן התמידי, מה שהיה תפקידה עד כה בסדרה. סנסה חוזרת סוף-סוף הביתה, לווינטרפל. שם היא נתקלת בקבלת פנים שמשאירה אותנו במתח מכיוון שאנו יודעים מה עולה בגורל האנשים סביב רמזי. מעניין לראות כיצד תנהג כשתפגוש בת׳און גרייג׳וי, או במה שנותר ממנו ליתר הדיוק. כזכור, ת׳און רצח כביכול את אחיה הקטנים של סנסה, למרות ששניהם עודם בחיים בצפון. פיטר בייליש חושף חלק מתכניתו לרוס בולטון - הוא מתכנן להפיל את שלטון המלוכה, זהו רמז לבאות. במקביל, סיפורי הרקע של פודריק ובריאן הנמצאים במרדף אחר סנסה נחשפים ויחסיהם מתחזקים. זהו מהלך חיובי שמעלה את צמד הדמויות מאתנחתא קומית לדמויות בעלות עומק ורצונות.
בחומה, ג׳ון עוד לא הספיק להתרגל לתפקידו החדש כלורד המפקד וכבר הוא נתקל במכשולים. הוא מסרב להצעה המפתה של סטניס לשנות את שמו משלג לסטארק ולנקום את מות משפחתו. ״אתה עקשן ומכובד כאביך״ מטיח בו סטניס, וכבודו של האב היה מה שהרג אותו. למרות שהוא נבחר ברוב קולות, לג׳ון יש מספר מתנגדים בחומה, וכשהוא נתקל בסירוב פקודה ישיר הוא נאלץ לבצע החלטה קשה ומוציא את הסרבן להורג. מעשה זה מהווה אזכור לפרק הראשון בסדרה כשג'ון היה עד לעשיית הצדק של אביו שהוציא להורג עריק. זוהי סגירת מעגל שמרמזת שג׳ון יפעל כאביו, צדק מעל הכל.בסוף הפרק אנו מגיעים לטיריון וואריז הממשיכים לספק את הסחורה הקומית לסדרה. ״מי אני? עוד גמד שיכור״ אומר טיריון כשהוא משכנע את וואריז לתת לו לצאת לסיבוב בעיר וולנטיס. הם יוצאים לסיבוב בעיר העבדים, ועדים לדרשה מאל האור שטיריון מקבל בבוז. כמיטב המסורת, הם מגיעים לבית בושת, וטיריון מגלה רגשות בפעם הראשונה בעונה כשהוא משוחח עם אחת הנערות. זהו סדק ראשון בשריון העוקצנות והסקפטיות שהוא מקרין לאחר רצח שאי ואביו. אני חוזה שנזכה בקרוב לעוד מונולוג בלתי נשכח מפיטר דינקלג׳ כפי שהוא נתן בבית המשפט בעונה האחרונה וזו סיבה מספקת להמשיך לצפות. הפרק נגמר כשטיריון נתקל בגו׳רה מורמונט, האיש שבגד בדיאנריז, אשר חוטף אותו כדי להביאו לאם הדרקונים ואולי לזכות שוב בחסדיה.הפרק מספק הרבה מבחינת בניית דמויות, ולמרות שאין בו קרבות מדממים, יש בו משהו חשוב לא פחות, הוא מפתח קווי עלילה ולוקח דמויות שהיו לא יותר מאתנחתא קומית (בריאן ופודריק) או קרבנות שהובלו ממקום למקום (סאנסה), נותן להן מוטיבציה ומציב מולן מטרות וזה הופך אותן למעניינות יותר. יהיה מעניין לראות אם בפרק הבא נזכה לעוד פיתוח דמויות משנה, או שנחזור לקו העלילה הראשי שעומד במקום בעונה זו.
משחקי הכס 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידןגיל: 1625/09/2015 00:54:16
10/10אייקון ציון
סדרה הכי טובה שראיתי
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט