משחקי הכס 8: ביקורת הפרק החמישי

Game of Thrones 8 Series Review

תמונת כתבליטן לשינר על "משחקי הכס 8: ביקורת הפרק החמישי":
"הסדרה מתרסקת בדרכה אל הסוף"
פוסטר Game of Thrones 8
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס 8: ביקורת הפרק החמישי מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"טוויסטים מיותרים"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשנותרו רק שני פרקים לסיום תכנית הטלוויזיה הגדולה אי פעם, הכותבים ממשיכים להוכיח לנו שלא משנה עד כמה הצילום יהיה גאוני, המשחק יהיה מצוין, הסאונד, העריכה והאפקטים יהיו נהדרים, כל עוד הסדרה כתובה בצורה גרועה זה לא ישנה כלום. בפרק ה-5 העונה, האחד שהציפייה לקראתו נבנתה בצורה הכי גדולה שיש, קיבלנו את אחד הפרקים המאכזבים בתולדות הסדרה.אריה ודה האונד רוכבים שניהם ונטמעים במעלה המלך כשכל אחד רוצה לסגור את החשבון האישי שלו, טיריון משחרר את ג'יימי כדי שיגיע לסרסיי ואולי יצליח לשכנע אותה להיכנע, כי אחרי הכל מי רוצה שפיכת דמים? דאני נזכרת במי שהיא ומה שהיא, דרקון. במבט מטורף שנראה על עיניה של קלארק אנחנו מבינים שהמלכה המשוגעת חזרה, היא מראה לטיריון שהיא עדיין אותה מלכה חכמה שהוא הכיר והיא יודעת בדיוק מי נגד מי. היא מבינה שבשלב מסוים היא חייבת להפסיק להקשיב לסובבים אותה כדי שהדרקון שבה יצא החוצה.
אמיליה קלארק אמרה לפני הפרק לצופים להשיג את המסך הכי גדול שאפשר ובצדק, כי כל מה שנראה על המסך היה טירוף אחד גדול. הגורם הגדול לטירוף הזה היה דאינריז, במהלך אידיוטי ביותר של הכותבים, הם לקחו 7 עונות של פיתוח מעולה של דמות וזרקו לפח, הטוויסט הזה, הרעיון של לקחת את דאני ולהפוך אותה למלכה המשוגעת היה קל מדי ופינה להם דרך נוחה לסוף פשוט וקלישאתי, בעוד שכולם מביטים בה במבט מאוכזב מתוך הבנה שאין סיכוי שהם נותנים לה לשבת על הכס. יוצרים יקרים, בניתם דמות של לוחמת של העם, אחת שרוצה לדאוג וכשהיא מקשיבה רק לעצמה היא דרקון, בקטע טוב, ועשיתם את ההפך הגמור.אז יופי, עכשיו תקבלו את הסוף הקליל והנוח שלכם, שעונה על כל אחת ממשבצות הקיטש וההפי אנדינג. אריה שקיבלה את הדקות האחרונות של הפרק ונראתה עצבנית ובמצב רוח לצדק יותר מאי פעם, וריז ששכנע את טיריון שדאני לא טובה ומשלם על כך בחייו, ג'ון שראה את אהובתו הופכת למטורללת מבין שהוא צריך לקחת פיקוד למרות שהוא היה אחת הדמויות הכי פחות מועילות בעונה הזאת, סרסי שמתה בקלות יתרה מדי (חכו נגיע גם לזה). בקיצור אנחנו עומדים בפני מצב "אבודים 2.0", סדרה מטורפת עם סוף גרוע.
הבטחתי לדבר על סרסי אז בואו נדבר על סרסיי. 8 שנים, 8 עונות היא הדמות שאנחנו הכי אוהבים לשנוא - היא גאונה, היא מניפולטיבית, בקיצור היא כלבה, ולמרת שהרבה רצו אותה בסופו של דבר על הכס כי זה אחלה סוף, הוא לא צפוי והוא לא נוטף קיטש, גם מוות נשמע כמו סוף מתאים בשבילה. אבל בואו ותסבירו לי למה לעזאזל חיכינו 8 שנים כדי שהיא תיהרג על ידי אבנים, מחובקת בג'יימי, שגם לפיתוח הדמות שלו נעשה עוול אחד גדול. בדקות האחרונות שלה על המסך היא מוצגת לפתע כאנושית שאולי זה דבר נחמד, אבל לקחת את הדמות המטורפת הזאת ולצרף אליה את ג'יימי לאחר כל השינוי שעבר רק מחזיר אותנו לנקודת ההתחלה, לפני כל הטירוף. הקלות של המוות הזה, היא קלות שמזכירה לי את הפתרון הפשוט של היוצרים בנוגע למתים הלבנים. וזה מה שהגדרתי מתחילת העונה ככתיבה עצלנית.למרות שהוא היה מאכזב, באופן מסוים אהבתי את הפרק ביחד עם העובדה ששנאתי אותו. זה היה השילוב המושלם בין דם לאש והייתי שקועה בפרק מהשנייה הראשונה. הקרבות, קצרים ככל שיהיו, היו נהדרים, בייחוד הקרב בין דה האונד לדה מאונטיין שסוגר לנו מעגל. אבל אז המסך החשיך ולא ידעתי איך להרגיש. כל כך הרבה סיפורים, כל כך הרבה פוטנציאל. זו טלוויזיה ששמה הכל במקום הנכון, בנויה נכון אבל אז נעצרת שם ולא מגיעה לנקודה הרגשית שמגיעה לה, בגלל הקצרנות שהסדרה הזאת דוגלת בה באופן לא מוסבר לאורך כל העונה ה-8.נשאר לנו פרק אחד אחרון, 80 דקות אחרונות של "משחקי הכס" לנצח, ואחרי שהם סגרו הרבה מאוד קצוות בקלות יתרה, קשה לי לחשוב כיצד הם עוד יוכלו להפתיע אותנו. אני מקווה שהיוצרים לא סיימו עדיין ושנותר להם עוד קלף אחרון בשרוול, טוויסט אחרון שישנה את מהלך המשחק לגמרי וישאיר אותנו בשוק. אחרת למה בזבזנו 8 שנים?
משחקי הכס 8 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט