משחקי הכס: עונה 5, פרק 5

Game of Thrones Series Review

תמונת כתב על "משחקי הכס: עונה 5, פרק 5":
"אמצע העונה ממשיך למשוך את הצופים לקראת רגע השיא שמאחר לבוא"
פוסטר Game of Thrones
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 5, פרק 5 מאת
ציון המבקר
"מעדן דרקונים"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המתח גואה ב"משחקי הכס" גאה עם תום הפרק הקודם ונעלם בפרק החמישי בעונה. מותו של סר באריסטן הותיר רושם כבד על דאינריז, טיריון מתיידד עם חוטפו וג׳ון מושיט יד לשלום לאויב ותיק. יש תחושה שאנחנו מתקרבים לרגע השיא שבינתיים ממאן לבוא בעונה לא אופיינית זו.המארב על חייליה של דאינריז בסוף הפרק הקודם הותיר אחריו אבידות רבות, בהן סר בריסטן סלמי, האביר הותיק ששירת עוד בתקופת אביה של דאינריז. תולע אפור שרד והוא מלא בייסורים על כשלונו. אנו זוכים להצצה נדירה לגילוי רגשות מפיו, אבל זה מרגיש מיותר. אם יוצרי הסדרה מתכוונים להכניס עוד עלילות ולהוסיף זמן מסך עבור דמויות משניות, אז החורף עליו אנו שומעים כבר חמש עונות לא יגיע לעולם. גם ככה קצב ההתקדמות בעונה היה איטי להחריד, מה שתרם אולי לפיתוח הדמויות, אבל לא תרם להתקדמות העלילה בכלל. לפחות בפרק הזה, הקפיצות בין הדמויות לא הרגישו תכופות וזכינו להרבה זמן מסך עם ג׳ון ודאינריז עם טעימה מטיריון, כך שלפחות על זה אי אפשר להתלונן.
אחרי שנדמה שהיא סוף סוף התבגרה והפכה לדמות פעילה, סנסה עוברת רגרסיה וחוזרת לתפקידה הטבעי, הקורבן התמים ומטרתם של חתנים אכזריים. רמזי והמאהבת/שפחת מין שלו מירנדה מעוררים חשד ואם משהו לא יקרה בקרוב, גורלה של סנסה יהיה דומה לגורלו של ת׳יאון. ואם כבר אנו מזכירים את אותו בוגד, המפגש המיוחל בין סנסה לת׳יאון היה מאכזב, כשסנסה בוחרת לקום וללכת במקום להתעמת עם מי שהיא חושבת שאחראי למות אחיה הקטנים. נותר לקוות כי החתונה בין רמזי בולטון וסנסה סטארק תעבור לפי מיטב המסורת של ״משחקי הכס״ והחתן לא ישרוד עד ליל הכלולות.בחומה, סטאניס ואנשיו (סוף סוף!) יוצאים למסעם לכבוש מחדש את הממלכה כשהתחנה הראשונה בדרכם היא ווינטרפל, ביתו הישן של ג׳ון. ג׳ון לעומת זאת, נמצא בדילמה עצומה ופונה למאסטר אאמון לעזרה. עצתו של מאסטר אאמון מולידה את שם הפרק. ״הרוג את הילד״, הוא אומר לג׳ון, זאת מטאפורה מאד שקופה שאומרת שעל ג׳ון להתבגר ולפעול לפי שיקול דעתו. תכניתו לכרות ברית עם הפראים לא מתקבלת בעין יפה אצל שאר אנשי משמר הלילה, אבל זה לא שיש להם הרבה ברירה, הרי הוא הלורד המפקד ו״החורף מתקרב״ (המשפט הזה מתחיל להמאס עליי). כדי לזכות באמונם של הפראים, על ג׳ון יהיה לעזוב את החומה ולהיפגש עימם כדי להעמיסם על ספינותיו של סטאניס ולהעבירם למקום בטוח, כך שג׳ון שוב יזכה לנוע קצת באחד המוקדים המעניינים יותר בסדרה שעדיין לא זכה למספיק חשיפה לדעתי. יש גם סיכוי קטן (אבל ממש) שהוא עתיד לפגוש את אחיו הקטן, בראן, שנעדר בעונה זו.
שני רגעי השיא בפרק מגיעים מידיהם של דאינריז וטיריון. דאינריז מחליטה לנקום את מותו של יועצה בכך שהיא מזמנת את כל ראשי המשפחות במירין ומכירה להם את דרקוניה הכבולים. המפגש נגמר כשאחד מראשי המשפחות הופך לארוחה חמה ושאר האדונים לשעבר מובלים בחזרה לתאיהם. למרות הפגנת הכוחות, דאינריז מתפכחת ושומעת לעצתו של סר באריסטן ז״ל, כשהיא מחליטה לפתוח מחדש את בורות הקרב ולהינשא לאחד מראשי המשפחות כאות לשלום.הרגע השני מגיע לאחר שטיריון וז׳ורה מורמונט מצוטטים שירה כשהם מגיעים לחורבות וליריה, תרבות עתיקה שנכחדה. שם הם מותקפים על ידי אנשי האבן, אנשים החולים באותה מחלה נוראית כמו ביתו של סטאניס. רק שאותם אנשים לא נרפאו ודעתם נטרפה עליהם והם הפכו למין זומבים (לא שהיו חסרים לנו כאלה בסדרה). מגע אחד עמם יהפוך אותך לאחד מהם ולכן המתח נמצא בשיאו כשטיריון וז׳ורה נלחמים על חייהם. סוף הפרק מגלה כי ז'ורה הודבק במחלה, אבל הוא מחליט לפעול כמו כל דמות בסרט זומבים שננשכת ולא לומר כלום לאחרים.הגענו כבר לנקודת האמצע בעונה ועדיין לא ברור לאן הרוח נושבת ומהי בכלל העלילה הראשית, כל הפרקים עד עכשיו הכשירו את האדמה לקראת משהו, השאלה הנשאלת היא ״לקראת מה?״ למרות שיש פיתוח דמויות והתקדמות (איטית) בעלילותיהם, לא ברור כיצד הכל יתחבר ומתי נזכה לראות משהו גדול קורה העונה כמו הקרב על החומה או החתונה האדומה .
משחקי הכס 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידןגיל: 1625/09/2015 00:54:16
10/10אייקון ציון
סדרה הכי טובה שראיתי
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט