משחקי הכס: עונה 5, פרק 8

Game of Thrones Series Review

תמונת כתב על "משחקי הכס: עונה 5, פרק 8":
"אחד הפרקים המצוינים ובלתי נשכחים בסדרה"
פוסטר Game of Thrones
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 5, פרק 8 מאת
ציון המבקר
"החורף הגיע!"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא האמנתי שאזכה לכתוב את המילים הבאות, אבל החורף הגיע ובגדול. לאחר עונה שרבים החשיבו כאיטית וחסרת כיוון, הגיע פרק 8 וכנגד כל הציפיות, סחף אחריו את כל המעריצים עם אחד הפרקים הטובים ביותר בסדרה כולה! אז נכון שמה שרובנו יזכרו מהפרק הזה יהיה הקרב של ג׳ון יחד עם הפראים מול צבא המתים המהלכים, אבל אני ארצה קודם להתמקד בשאר המרכיבים שלדעתי עבדו בצורה מופלאה בפרק ותרמו למצוינותו. כל קווי העלילה בפרק התקדמו בצורה משמעותית. אריה עברה משטיפת גופות להתהלכות בעיר לבושה כמוכרת צדפות. בינתיים זה מזכיר סדנת משחק והיא עוד לא עוטה פנים אחרות, אבל עצם העובדה שהיא עוברת התלמדות וחופשיה להסתובב בעיר מצביע כי היא מתקדמת לכיוון מטרתה להפוך לרוצחת חסרת פנים. היא אפילו קיבלה מטרה ראשונה אותה עליה להרעיל, אבל משהו רומז לי שהיא תתקשה להשלים את המשימה, בעיקר בגלל שבפרק הבא דמות מוכרת אמורה להופיע בבראבוס. זה יהיה המבחן הכי גדול של אריה ואני מחכה בקוצר רוח לראות כיצד תפעל.גם קו העלילה של סנסה זכה לדחיפה לכיוון הנכון כשהיא מתעמתת עם תיאון. היא דוחקת אותו לפינה ולא מראה שום רחמים כששואלת אותו מדוע בגד בה. זהו רגע נדיר בו סנסה מזכירה לנו שהיא בת למשפחת סטארק. ואז בעזרת פליטת פה קטנה אחת מתיאון ועם הרבה כוח שכנוע מצידה, סנסה מגלה שאחיה הקטנים לא נרצחו על ידו. אולי זו תהיה פיסת המוטיבציה לה היא הייתה זקוקה כדי לברוח מווינטרפל, או כדי לקחת את העניינים לידיים שלה. בכל מקרה, עכשיו לפחות יש לה סיבה להילחם על חייה.
באותה העת, סרסיי חווה על בשרה את מה שרובנו ייחלנו לו במהלך כל הסדרה באמצעות נזירה קשוחה עם מצקת מים הדורשת ממנה להתוודות על חטאיה. סרסיי לא מאמינה כיצד התהפכו היוצרות, ולמרות שהטוויסט שהספטון העליון יבגוד בה היה ברור כשמש, זה עדיין נורא מספק לראות אותה מושפלת כך, כשאף אחד לא עומד לצידה. אפילו בנה, המלך, לא מסוגל להתמודד עם המצב. קודם הוא איבד את אשתו הטרייה, וכעת אימו כלואה באותו צינוק והתגובה שלו היא כשל ילד עיקש שמסרב לאכול את ארוחת הערב. כל סצינה עם המלך הצעיר באה להראות לנו שהוא לא ערוך להתמודד עם תפקידו.וכעת נעבור לאחד משני הרגעים שלדעתי עשו את הפרק לבלתי נשכח. הפגישה בין טיריון לדאינריז היא כל מה שיכולנו לבקש ואף יותר. למרות שהוא נמצא בסכנת חיים, טיריון לא מאבד מכישוריו הלשוניים והופך את הקערה על פיה. כבר מהרגע הראשון הכימיה והדינמיקה בין שתי הדמויות מרתקת ועובדת יותר טוב מהמצופה. טיריון הופך משבוי ליועץ ומורמונט מושלך החוצה, למרות שהוא לא מתכוון לוותר. הדיאלוגים בין טיריון לדאינריז הם כל מה שרצינו לשמוע ובעזרת טיריון נדמה שלדאינריז באמת יש סיכוי להפוך לשליטה נערצת שתוכל לכבוש את ווסטרוז ואת ליבם של האנשים.
רגע השיא בפרק מגיע בסוף, כשג׳ון מגיע להארדהום, משכנם של הפראים מאחורי החומה. אני מברך על כל הצצה שניתנת לנו מעבר לחומה והפעם האיזור זוכה להרבה זמן מסך. שממת השלג והקרח האינסופי מזכירה לנו שהחורף כבר בפתח. הפגישה בין ג׳ון לראשי השבטים עוברת בהצלחה חלקית (כל מה שלא נגמר במותו נחשב להצלחה מבחינתי). חלק מן הפראים מסכימים לעלות לאניות ולשוט דרומה כשהרוב מחליט להשאר, אבל מצטערים כמעט מיד על החלטתם כשהלבנים המהלכים וצבא המתים שלהם מתדפקים על דלתותיהם מלווים בסופת שלג אימתנית. זוהי סצינה אפית שמדגימה לנו את מלוא כוחם של המתים.ג׳ון נשאר אחרון להילחם עם כל מי ששרד את המתקפה הראשונה והוא נתקל פנים-אל-פנים עם אחד המהלכים הלבנים כשהוא מנסה למצוא את זכוכית הדרקון, החומר היחידי עד כה שהוכח כקוטל זומבים איכותי. רשמתי ״עד כה״ מכיוון שבמהלך הקרב, ג׳ון חושף את החרב שהוא קיבל בירושה מהלורד המפקד מורמונט ומרסק את אויבו לקוביות קרח קטנות. מסתבר כי פלדה וליריאנית, מתכת שחושלה על ידי אש דרקונים בידי אנשי תרבות וליריה הקדומה, מסוגלת להביס את המתים. זהו פרט חשוב מאד, למרות שמספר הנשקים מפלדה וליריאנית מועטים ונדירים מאד. הרגע הכי מפחיד מתרחש כשג׳ון מצליח להימלט על חייו והופך לעד לעליית צבא המתים שעד לפני רגע היו חבריו. כל הסיקוונס הזה מצולם ומבוצע בצורה שלא הייתה מביישת אף סרט הוליוודי ומספק מספר רגעים אפיים: ג׳ון נלחם עם המהלך הלבן, ענק הנלחם בעדר זומבים, צבא הילדים הזומבים כחולי העיניים ועוד הרבה רגעים שעדיף פשוט לצפות בהם שוב.בניוף ווייס (יוצרי הסדרה) שברו את המסורת לפיה הפרק התשיעי של כל עונה אמור להיות מסמר המסיבה ונתנו את הכבוד לפרק השמיני, אבל זהו שינוי מבורך מפני שהם שיחקו עם ציפיות הצופים. מצד שני קיימת האפשרות שהפרק הבא יהיה עוד יותר טוב. כיצד זה אפשרי? אני לא יודע.
משחקי הכס 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידןגיל: 1625/09/2015 00:54:16
10/10אייקון ציון
סדרה הכי טובה שראיתי
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט