משחיקי הכס: עונה 6, פרק 9

Game of Thrones 6 Series Review

תמונת כתבשרון טהר על "משחיקי הכס: עונה 6, פרק 9":
"סאנסה סטארק היא הנשק הסודי האולטימטיבי"
פוסטר Game of Thrones 6
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחיקי הכס: עונה 6, פרק 9 מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"יוצאים למלחמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין מילים לתאר את הפרק הזה, חוץ מוואו! כיאה למסורת העונות ב"משחקי הכס" הפרק התשיעי תמיד מהווה את נקודת השיא בעונה. בעונה הראשונה היה זה מותו של נד סטארק, בשנייה הייתה זו המלחמה על ווסטרוז, בשלישית חתונת הדמים וכן הלאה, לא פלא שעבור צופים אדוקים הפרק התשיעי הוא אירוע בפני עצמו. אכן, הוא לא אכזב כלל והוביל אותנו בדרך חתחתים מלאה במתח והרבה מאוד דם. אז מה היה לנו? עם כל הכבוד לטיריון, דיאנריז חזרה ובגדול לעשות קצת סדר ולנקות אחריו. לאחר החלפת מילים קצרה היא יוצאת לעבודה, ומשביתה אחת ולתמיד את האדונים המלוקקים שרוצים את העבדים שלהם במירין בחזרה. מיד אחר כך, היא מקבלת בקשה מפי האחים גרייג'וי להשיב את הכתר של איי הברזל ליארה בתמורה לצי הספינות שלה - זה מה שנקרא לפרוץ את תקרת הזכוכית. מופתעת מההצעה, דיאנריז מסכימה שיחברו אליה במלחמה על שבע הממלכות ובתמורה תשלוט יארה על איי הברזל ובתנאי שיפרשו מדרך הביזה והאונס שלהם.
מלכת הדרקונים חצתה כברת דרך. מהילדונת הקטנה, שנמכרה למרבה המחיר על ידי אחיה הפחדן, היא עתה שולטת וחזקה מתמיד בעולם של גברים. מיותר לציין, שהיא מבינה את יארה ומלחמתה ולמרות ששיטותיהן שונות. זה מגניב לראות אחוות נשים כזו. אז נחזור לקרב האמיתי שלשמו התכנסנו כאן. רמזי בולטון פוגש את האחים סטארק, רק כדי להיות השחצן הסדיסט שהוא. לאחר חילופי מילים הם מתכנסים להחליט על אסטרטגיית לחימה, כאשר דאבוס מודיע שמפאת מספרם הנמוך, עליהם לנהוג בסבלנות. המתח רק עולה, וסנסה מביעה את החששות שלנו כצופים. שם הפרק הוא קרב הממזרים, אבל לא היה ואולי גם לא יהיה קרב שיותר מביע את הקיטוב בין טוב ורע כמו הקרב הזה.
לאורך כל הדרך, דמותו של רמזי הצטיירה כרוע הסדיסטי והחולני בהתגלמותו, כזו ש"משחקי הכס" מצמיחה בתוכה בשמחה. זה בדיוק מה שיוצר את החשש, כי לרמזי אין שמץ קליל של כבוד במלחמה. לעומתו ג'ון סנואו הוא ההגדרה לכבוד, אולי אפילו יותר מאביו, והרגע קיבלנו אותו במתנה, רק בשביל שימות עכשיו שוב? ועוד לרמזי? אנחנו רוצים שינצח וינקום את משפחת סטארק, כמו שאנחנו רוצים שדיאנריז תגיע לווסטרוז ותכבוש את כס המלכות. סנסה מנסה לגרום לג'ון להבין מיהו רמזי, אבל זה בערך כמו לנסות לגרום ליהודי להאמין בישו. הם לא מדברים באותה שפה, וג'ון כמו תמיד הולך לפי תחושות הבטן שלו - הוא לוחם גדול, ומנהיג מצוין, אבל אסטרטג טוב הוא לא. זה מה שמסביר את ניסיונו להציל את ריקון אחיו הקטן, למרות שסנסה כבר אמרה לו ובצדק, שרמזי לא ייתן לו לשרוד. לא רק זאת, לאחר מותו של ריקון, ג'ון לבדו מסתער על רמזי ועל צבא שלם במה שנראה כהתאבדות. שוב פעם ההשגחה האלוהית ניכרת בעולם "משחקי הכס", כאשר כנגד כל הסיכויים, פעם אחר פעם מתים סביבו אנשים וג'ון נותר כולו שלם, רק מתלכלך קצת. כאשר צבאו של רמזי מכתר אותם, ונראה שההפסד בטוח, מגיח צבאו של "אצבעון" לצידה של סנסה סטארק ומציל את המצב לטובה. ווינטרפל מוכתרת שוב בסמל הזאב של סטארק, ואין מרגש מזה. סנסה מקבלת את נקמתה ברמזי, ומאכילה בו את הכלבים שלו.

כעת נותר לג'ון לקחת על עצמו את השם סטארק, ולנסות לאחד את משפחות הצפון תחת הנאמנות למשפחתו, משימה קלה יותר לאחר שכבש את ווינטרפל. עליהם יחדיו לנצח את צבאו של ג'יימי שיתדפק על דלתם, אך ייתכן שאת המלחמה הזו נראה רק בעונה הבאה.
משחקי הכס 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט