הדיילת: ביקורת סדרה

The Flight Attendant Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "הדיילת: ביקורת סדרה":
"דרמת מתח מסוגננת שלא מצליחה לחדש"
פוסטר The Flight Attendant
משחק קיילי קווקו  מישל הויזמן  זוסיה מאמט  טי.אר נייט  רוזי פרז  
קומדיה
ביקורת סדרה להדיילת: ביקורת סדרה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"טעם של החמצה"
דירוג הגולשים
0/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כותרות הפתיחה של "הדיילת", באנימציה מסוגננת סטייל שנות ה-60, מראות את דמותה של הגיבורה נופלת נפילה חופשית. לעתים היא נאחזת בדמות של גבר אבל אז היא נשמטת ממנו וממשיכה ליפול. דמויות ארנבים מאיימים ואייל טורף גם הם חלק ממה שנראה כסצנת חלום בלהות. בשלב מסוים, ראשו של האייל מולבש על גופה של הדיילת, רמז לכך שהסדרה שנראית כמו דרמת פשע קלילה, היא למעשה גם סיור בנפשה המיוסרת של הדמות הראשית. הדימויים של האייל והארנב יתגלו במשך הסדרה כמרכזיים להבנת הטראומה של הגיבורה ויחסיה המורכבים עם הגברים בחייה. הראשון שבהם הוא אביה שהלך לעולמו כשהייתה ילדה. היחסים המורכבים עם האב המת הם נושא מרכזי בסדרה והסבר פסיכולוגי להרס העצמי של הדמות. גיבורת הסדרה, קסנדרה (קאסי) באודן (קיילי קווקו, "המפץ הגדול", שאף הפיקה את הסדרה וזכתה ב'אמי' על התפקיד), היא דיילת הוללת, המתנהגת כמו נערת קולג' פרועה בכל סרט אמריקני. היא שותה המון, שוכבת עם בחורים מזדמנים ושוכחת שהזמינה אותם למיטתה. היא מפלרטטת עם נוסע שרמנטי בשם אלכס סוקולוב (מישל הויזמן, "משחקי הכס") בטיסה לבנגקוק, מבלה איתו לאחר הנחיתה, ומוצאת את עצמה במיטה עם הגופה שלו, כשזיכרונה לגבי האירוע מעורפל מאוד. מכאן מתחילה הנפילה שלה לתוך 'מאורת הארנב' כמו "אליס בארץ הפלאות", במסע לגלות מי רצח את אלכס ומדוע. המסע הזה יוביל אותה עמוק לתוך הנפש המיוסרת שלה, ולגילוי הסוד מילדותה אותו הדחיקה שנים רבות באמצעות אלכוהול וגברים מזדמנים.
קאסי ממשיכה לחזות בנפשה את דמותו של אלכס המת, והוא הופך למדריך שלה בדרך לפיתרון תעלומת הרצח שלו. כך ממחיזה הסדרה את הדיאלוג הפנימי של קאסי, כמו גם את הניסיון שלה להתמודד עם טראומות העבר שהדחיקה. מכיוון שזוהי קומדיית פשע, הדיאלוגים שנונים ומתחכמים. הערבוב הזה בין הקומי לטראגי מאפיין את הסדרה אבל הוא גם נקודת התורפה שלה. נדמה שהאיזון בין הצדדים השונים לא בדיוק עובד. לצד המסע למציאת הרוצח, יש גם עלילות משנה, שלא כולן משכנעות. כך למשל, הסיפור על החברה הדיילת המבוגרת (רוזי פרז, "פיינאפל אקספרס"), שמרגישה בלתי נראית ומוצאת משמעות לחייה בדרך מוזרה במיוחד. "הדיילת" היא סדרה מודעת מאוד. כותרות הפתיחה המסוגננות, השימוש הרב במסך מפוצל, הבגדים של הגיבורה ותמונות הנוף המרהיבות בכל עיר אליה היא מגיעה, מעידים על הומאז' מודע לסרטי המתח של אלפרד היצ'קוק, האמן שהתמחה בסיפורי בלונדיניות במצוקה. הפרק השביעי בסדרה אפילו נקרא "היצ'קוק כפול". שמה של הגיבורה, קסנדרה, הוא כשם הגיבורה הטרגית במיתולוגיה היוונית. הטרגדיה שלה מתבטאת בכך שהיא אומרת דברים נכונים, אך איש אינו מאמין לה. גם גיבורת הסדרה נחשדת בסיפורי מעשיות ותיאוריות קונספירציה, למרות שהיא דוברת אמת. ביוונית פירוש השם קסנדרה הוא "לוכדת הגברים" ואכן קאסי מסתבכת ומסובכת עם גברים רבים בחייה.
בגרסה אחרת של המיתולוגיה, לקסנדרה יש קשר מיוחד עם בעלי חיים ו"הדיילת" עושה שימוש מתוחכם בקשר הזה. כך למשל, מפילה קאסי בטעות פסל של ארנב בבניין משרדים. פקידת הקבלה אומרת לה ששם הפסל הוא "מהות המצב הטראגי של האנושות" אבל בעיניה זה שם יומרני. זה בסך הכול ארנב. עבור קאסי, הארנב מייצג רגע מכונן בילדות שלה, שקשור ליחסים הטעונים עם אביה הצייד. השימוש באלמנטים מיתיים מוסיף לסיפור האקשן\פשע השגרתי רובד נוסף. כך למשל, תמונה של גמל שלמה מעוררת אצל קאסי חרדה שהיא אולי טורפת גברים כמו נקבת גמל השלמה לאחר הזדווגות. גם מערכת היחסים שלה עם אחד הגברים בסדרה קשורה לבעלי חיים וכוללת סצנה שבמהלכה הם "משחררים" סוס צעצוע. "הדיילת" היא סדרה מסוגננת, מושקעת ומרהיבה ויזואלית. קיילי קווקו משחקת היטב את התפקיד של הבלונדית הנוירוטית ולצידה קאסט משכנע. אבל התחושה בסוף הצפייה היא של ממתק מהוקצע שמנסה להיות מתוחכם יותר ממה שהוא באמת. יחסי אב-בת רעילים הם נושא טעון במיוחד שטופל בצורות רבות בקולנוע ובטלוויזיה. "הדיילת" לא מצליחה לחדש בנושא הזה, ואולי אפילו חוטאת בטיפול בו. כאשר נושא כה משמעותי נארז בעטיפה נוצצת ובפתרון נוח לדילמה קיומית, נשארים הצופים עם טעם של החמצה.
הדיילת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ הדיילת (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט