חדשות קולנוע וסרטים

מגרש ביתי - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום הכיפורים מתקרב ועל מדפי חנויות הוידיאו עלו בשבועות האחרונים לא מעט מארזים של סרטים וסדרות שיעבירו לכם את החג במהירות. אחת הסדרות הבולטות, בייחוד כאשר מדובר בבני נוער, היא "מגרש ביתי", האח הגדול של THE O.C.

שתי העונות הראשונות של הסדרה הוקרנו בעבר בערוץ yes weekend ובימים אלו החלה הקרנת העונה הראשונה (והעונה הראשונה של THE O.C) בערוץ 10 במסגרת שבת לנוער. אבל, מי שלא רוצה לקום בבוקר כל שבת, להרוס את היום החופשי בהמתנה, יוכל לקחת את המארז של העונה הראשונה (וורנר הום וידיאו) ולהעביר את יום הכיפורים או את השבת שאחריו.

הכוונה ב"האח הגדול של THE O.C" ששתיהן משודרות ברשת WB בארצות הברית, היא ש"מגרש ביתי" היא סדרה שדורשת יותר מהצופה. היא לא מוגשת עם כפית היישר לפה והפרקים שבה לא מתקדמים באופן ליניארי, דהינו, ארוע לא מוביל לארוע הבא. עריכת הפרקים היא אורכית, כמה סצינות המתרחשות במקומות שונים אבל באותו זמן, מובילות לסצינה משותפת שמאחדת את הסצינות הקודמות.

השפה הקולנועית הזו, שלא מקובלת בדרך כלל בטלויזיה, מצריכה מהצופה השקעה וריכוז, ואכן בהתחלה קצת קשה להבין מה קורה. כאן בדיוק נכנס הייתרון הגדול של המארז. לו הייתי צריך לצפות בפרק אחד בטלוויזיה התגובה שלי הייתה בוודאי, "עוד סדרת נוער לא מבריקה" אבל מכיוון שיש את כל הפרקים בהישג יד, אחרי הפרק השני (בו הזלתי דמעה) התמכרתי.

"מגרש ביתי" מרשה לעצמה גם לעסוק בנושאים 'כבדים', יש לנו כאן סיפור כפול של 'קין והבל', שני חצאי אחים צעירים, לוקאס (צ'אד מייקל מוריי) ונייתן (ג'יימס לאפרטי) ואביהם, דן סקוט (פול ג'והנסון) שהוא אביו הביולוגי של לוקאס אבל מתכחש לו וקית', אחיו של דן שמתפקד כדוד לכל דבר ללוקאס. נשמע מסובך, בהתחלה זה נראה כך, אבל כאמור, תנו לדיסק הראשון, שמכיל ארבעה פרקים, לעבור ואתם לא תוכלו לעזוב את משפחת סקוט.

הסדרה גם עוסקת בחייה של אם חד הורית, הריון בתקופת התיכון, נטישה, שחיתויות והורים שהורסים את חייהם של ילדיהם כדי לנסות להגשים חלום שהם לא הצליחו, כל אלו ועוד הם נושאים, לא קלים, שמטופלים ביד נאמנה על ידי התסריטאים של הסדרה.

אז כן, יש כאן דברים סטריאוטיפים, נייתן, האח השחצן והמצליח הוא בעל שיער שחור, הוא יהיר, חסר התחשבות ובריון (אבל הדברים הללו משתנים מאוחר יותר במהלך העונה). ה'טוב' של הסדרה, לוקאס (צ'אד מייקל מוריי) הוא בלונדיני, עיניים ירוקות, טוב לב, קורא המון בעל ידע כללי, חכם אינטיליגנט וכו'.

הכוכב הגדול של הסדרה הוא ללא ספק צ'אד מייקל מוריי בן ה- 24, שמגלם את לוקאס טוב הלב. מוריי הוא אחד השמות הלוהטים של השנים האחרונות ולאחרונה ראינו אותו בעוד כמה סרטים. הוא היה מושא אהבתה של לינדסי לוהן בסרט "שישי הפוך" והילארי דאף התאהבה בו ב"סיפור סינדרלה" שלא יצא לאקרנים בארץ.

לאחרונה ראינו אותו גם כאחיה של אליזה קאת'ברט ב"בית השעווה", סרט האימה המדובר שיצא לא מכבר לספריות הוידיאו (גם באדיבותה של וורנר הום וידיאו).

מייקל מוריי (בתמונה)מצליח לחבר אליו מיידית את הצופים ולא רק בגלל העיניים היפות שלו, יש לו כישרון משחק והוא משחק את התמים וטוב הלב בצורה מושלמת.

ג'יימס לאפרטי, שחגג לפני כמה חודשים יומולדת 20, הוא חצי האח השחצן. לאפרטי, שהיה בן 17 בזמן שהחלו לצלם את הסדררה, מצליח לעצבן אותנו כבחור היהיר שמתיחס לחברתו בצורה הכי מגעילה שיש ויש לא מעט פעמים שתרצו לקום מהפה לגשת למסך הקטן ולתת לבחור סטירה אחת או שתיים.


את שני האחים הבוגרים מגלמים פול ג'והנסון (דן סלוט) האב שדוחף את בנו לאימונים קשים, לא מרפה ממנו ומנהל חיים כושלים של סוכן מכירות של מכוניות לאחר שבתקופת בית הספר היה אחד משחקני הכדורסל הבולטים. ג'והנסון לא הופיע הרבה בסרטי קולנוע, לפחות לא בתפקידים משמעותיים ורוב עבודתו היא בטלוויזיה. הוא הופיע בסדרות כמו 'בברלי הילס 902102, 'אנדרומדה', 'המחוז', 'יונה בודדה' ועוד.

האח השני הוא קרייג שייפר, שחקן שהחל את הקריירה שלו באופרת סבון ניסה את מזלו בקולנוע, ללא הצלחה גדולה, והיום מופיע בסרטים המופקים היישר ל- DVD ובסדרה 'מגרש ביתי'.

את אמו של לוקאס מגלמת מוירה קלי, שהחלה את הקריירה שלה כשחקנית לכל דבר והופיעה בסרטים כמו 'צ'פלין', 'טווין פיקס: אש מהלכת איתי', 'אודסה הקטנה' ועוד. קלי אגב, מנדבת את קולה לנאלה הלביאה בסרטי 'מלך האריות' של דיסני.

המארז שהוציאה חברת וורנר הום וידיאו מציע יותר מ- 22 פרקי הסדרה. התוספות לא ממש מספקות כי אחרי הצפייה אתה רוצה לקבל עוד, רק 3 פרקים מלווים בהערות היוצרים עם כמה אנקדוטות חביבות כמו העובדה שהפירסינג שיש לג'יימס לאפרטי בפיטמה הוא לא אמיתי (כולל תאור מדוייק איך הדביקו לו אותו שם), מתי אנחנו רואים את צ'אד מייקל מוריי משחק כדורסל ומתי זה בעצם כפיל ועוד.

בחלק מהפרקים ניתן לראות סצינות שירדו בעריכה. התוספות ה'כבדות' מסתתרות בדיסק השלישי (מתוך שישה) בו ניתן לראות סרטוני מאחורי הקלעים, יומני צילומים, ראיונות עם היוצרים והשחקנים ופספוסים.

מארזים נוספים שיצאו לאחרונה לספריות ושכדאי לשים להם לב: ניפ/טאק – עונה 2, עמוק באדמה – עונה 4, מרפי בראון – עונה 1, סמולוויל - עונה 4, הבית הלבן – עונה 6, הסמויה – עונה 2, תרגיע – עונה 4 (כל אלו דרך לברת וורנר הום וידיאו), 24 - העונה השלישית וסקס והעיר הגדולה עונה 6 (שתי הסדרות הללו הוציאה חברת גלובוס יונייטד).

לחצו על התמונה של צ'אד מייקל מוריי כדי לראותו עם מייקל לאפרטי שמגלם את אחיו בסדרה.
תגובותהוסף תגובה
1היי,אני חדשה כאן... קראתי את הכתבה...ואני חושבת שמין הראוי שאציין שאתה כותב מאוד מאוד יפה! אני אבוא לקרוא...תכתוב עוד! moran sa'adon (17) | 29/10/2005 07:06:31
 
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט