חדשות קולנוע וסרטים

באטמן מתחיל - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המהדורה המיוחדת של 'באטמן מתחיל' שהוציאה חברת וורנר הום וידיאו לקראת יום כיפור מוכיחה שסרטי קומיקס לא חייבים להיות דבילים, לפנות לקהל יעד צעיר (ילדים) ואם המפיקים לא מפחדים מקצת עומק הם יכולים לקבל סרט איכותי, נוצץ ומהוקצע. שם הסרט, 'באטמן מתחיל' מתאים לו מאוד וכולנו תקווה שאכן המסורת שהתחיל הסרט הזה, דהיינו תסריט טוב, בימוי מצויין ומשחק נפלא מצד כל השחקנים (להוציא קייטי הולמס שהיא ללא ספק החוליה החלשה בסרט), תמשיך גם בסרטים הבאים שבוודאי יבואו בשנים הקרובות.

הסרט, שהוא אחת מהפקות הענק של השנים האחרונות מוכיח לנו כי ליהוק נכון הוא מרכיב מכריע בהצלחתו של סרט. כריסטיאן בייל הוא ברוס ויין שבמהלך הסרט הופך לבאטמן ואין כל ספק שהוא עושה זאת בצורה טובה יותר מקודמיו (ואל קילמר, ג'ורג' קלוני, מייקל קיטון).

'באטמן מתחיל' מתרכז בדמותו של ברוס ויין. מי שמצפה לראות סרט באטמן ומצפה לאקשן סתמי כפי שראינו בסרטים הקודמים יתאכזב. 'באטמן מתחיל' הוא סרט קומיקס שונה. סליחה, הוא בכלל לא סרט קומיקס, הוא סרט המבוסס על רעיון שהופיע לראשונה בחוברות קומיקס. ראשית הוא נראה מציאותי. גותהם נראית כמו ניו יורק. אנחנו רואים אותה ביום, אנחנו רואים אותה בלילה ויכולים כמעט לזהות את המקומות שיש בה. אין כאן כמעט אלמנטים על טבעיים. אין מפלצות מרחפות, אנשים שמדברים עם צמחים או מקפיאים בעזרת רובים ענקיים את העולם ואין בעצם שום דבר בלתי הגיוני שניתן למצוא אך ורק בעולם של קומיקס.

מה שכן יש לנו זה את המדריך השלם ליצירת סופר גיבור, אפילו אחד כזה שאין לו כוחות על. אז נכון, לסרט יש נפילות אל תהומות הקיטש ונכון שהוא לא לגמרי מושלם. אבל... והאבל הזה חשוב כי כריסטופר נולן החליט להתייחס לברוס ויין ברצינות, הדמות שהזניחו בכל ארבעת הסרטים הקודמים מקבלת כאן נפח ועומק. סוף סוף אנו מצליחים להבין מדוע ברוס ויין עושה את מה שהוא עושה ולהכל יש סיבה הגיונית. כריסטופר נולן והתסריטאי דייויד גוייר (סדרת סרטי בלייד) ניסו לתת מענה הגיוני, רצוי עם איזה דילמה מוסרית ופילוספית, לכל אחד ממרכיביו של 'באטמן'. מדוע החליפה היא כזו? מדוע הגלימה היא כזו ומי בכלל צריך גלימה? הבאטמוביל? הגאדג'טים שיש לו, המערה המפורסמת ועוד.

באספקט הזה הסרט דומה יותר לסרט מקדים של ג'יימס בונד. יש לנו את הסיידקיק המנדב גאדג'טים מופלאים לפי דרישה ואת איש החוק השולח את הסוכן החשאי למשימות שרק אותו אדם יכול לבצע. אנשים צריכים סמל כדי להזדהות איתו והסמל הזה חייב להיות אנושי. בגלל זה, באטמן של נולן הוא גבר נאה היכול לבכות (בניגוד לשאר הבאטמנים שהראו מעט מאוד רגשות), להתאהב ולהתאכזב מהאהבה. אפשר לומר שבאטמן לא ממש מעניין את נולן. הוא באמת סמל, משהו ממנו בעיקר מפחדים וזהו.

נכון שמבחינת הסיפור אין לנו משהו חדש וכמעט כל התסריט הוא מחזור של גיבורים אחרים. אבל כריסטופר נולן מצליח לתבל את התסריט עם כמה רגעים משעשעים באדיבותם של מורגן פרימן ומייקל קיין ובכמה קטעי אקשן באמת מרהיבים. בסך הכל הסרט, להוציא העובדה שהוא מהנה ומרהיב לעין, נותן לנו הצצה פסיכולוגית מעמיקה (ויש כאלו שיגידו מעמיקה מידי) לתוך חייו ומחשבותיו של ברוס ויין.

חוסר המקוריות או הקישט, אם תרצו, הוא בהחלט תוצר של חוברות הקומיקס עליהן מתבסס הסרט. מה לעשות שבשנות הארבעים, אז צץ באטמן לראשונה, הספיקה טראומה אחת, במקרה הזה רצח של הורים, כדי להסביר לקהל הרחב את המניע של ברוס להפוך לבאטמן - בדיוק כמו בספיידרמן, דרדוויל וכו'. חלק מהגיבורים אפילו לא היו צריכים תמריצים פסיכולוגיים. הבעיות הפסיכולוגיות של ברוס ויין ב'באטמן מתחיל' הן אולי לא מאוד מקוריות, כי הן קיימות אצל כל כך הרבה גיבורי קומיקס אחרים, אבל הן עובדות בסרט. נולן ובייל לא מתנצלים עליהם אלא מחבקים אותן ומנסים להתמודד איתן באופן הרציני והבוגר ביותר והסרט, כסרט, עובד ועובד מצוין. 'באטמן מתחיל' הוא אולי לא סרט הקומיקס האולטימטיבי אבל הוא בהחלט אחד מסרטי הזאנר המוצלחים ביותר.

וורנר הום וידיאו הוציאה את הסרט במארז חגיגי הכולל שני דיסקים. הדיסק השני עמוס בתוספות ומעוצב כחוברת קומיקס, כך שתוך כדי הקריאה בחוברת, שמספקת מידע על הדמויות, ניתן לשוטט בין הריבועים ולהגיע ללא פחות משבעה סרטונים קצרים, כל אחד באורך של כרבע שעה, המתארים את הליך יצירת הסרט. מעניינים במיוחד הסרטים בו מתארים את עבודת הפעלולנים, את הדרך שבה כריסטיאן בייל ניסה לקבל על עצמו את תפקיד ברוס ויין והסרטון על צילום המיניאטורות שבסרט.

מומלץ לא להתעצל ולחקור בעזרת השלט את התפריט המיוחד של דיסק התוספות מכיוון שבין הכיתובים, תוכלו מידי פעם למצוא את "התיקים הסודיים" בהם יש מידע נרחב עם הדמויות השונות שיש בסרט.

ה- DVD של "באטמן מתחיל" מספק לפחות חמש שעות של אקשן, מתח, עשייה קולנועית משובחת וסרטונים מרתקים של מאחורי הקלעים מה שהופך אותו לסרט, שכולם יירצו בבית, לא רק חובבי הדמות והקומיקס.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט