חדשות קולנוע וסרטים

"אבודים" פרק 4 - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טלוויזיה משובחת, כתיבה מבריקה, פרק שלא עוזב אתכם לשנייה, מרתק, מרהיב ותוסיפו עוד כל מיני סופרלטיבים מבחירתכם החופשית. ככה אפשר לתאר את הפרק הרביעי בסדרה המצויינת "אבודים" שמשודרת כל שבת וראשון בערוץ HOT XTRA. אט אט אנחנו מתחילים להבין את האופי של הסדרה, והקונספט החדשני שבה.

בכל פרק, אנחנו מתמקדים באחת הדמויות הראשיות על האי, חוזרים אחורה בזמן כדי לראות קצת על ההיסטוריה של אותה דמות וגם לקבל מידע נוסף על מה קרה בזמן הטיסה הגורלית, דקות לפני ההתרסקות. כמו כן, מצליחים התסריטאים לקדם את סיפור הניצולים והחיה (או החיות) המוזרות והמאיימות שיש על האי.

אחרי הפרק השלישי, והמאכזב קצת (אבל גם פרק מאכזב בסדרה הזו הוא מעולה) הוקרן אמש הפרק הרביעי שיכול בהחלט להיכנס לפנתאון עשרת הפרקים הטובים ששודרו בטלוויזיה בעשור האחרון.

מי שבמקרה לא מכיר את הסדרה, מדובר בסדרת מתח מדע בדיוני (כנראה) העוסקת בניצולי טיסת 815 מסידני ללוס אנג'לס. הניצולים מוצאים את עצמם על אי לא מוכר שבו יש חיות מוזרות (כמו דב לבן שמצוי בדרך כלל בקוטב ומצא את עצמו על האי הטרופי) וענקיות שנוהגות לטרוף בני אדם בביס אחד. הניצולים גם עולים על שדר רדיו שאחרי ברור מתגלה כי הוא מושמע בלופ, במשך 16 שנה, ובו קול של אישה שאומרת בצרפתית "הצילו, הם באים".כמעט כמו בכל פתיחת פרק גם הפעם אנחנו מתחילים בצילום תקריב על עין, סימני הדם הקרוש מסביב מודיעים לנו שאנחנו נמצאים כנראה, בנקודת ההתרסקות, השאלה היא למי שייכת העין? מי יהיה המוביל של הפרק הנוכחי? התשובה של פרק 4 היא ג'ון לוק, השורד המבוגר שבחבורה, הוא בן 53 ומתנשא לגובה של מטר שמונים ושמונה.

לאלו מיכם שלא צופים (ובמידה ואין לכם כבלים מומלץ ליצור קשר עם החבר שלא דיברתם איתו מאז ימי הצבא ולבקש ממנו שיקליט לכם) נזכיר כי בסוף פרק 3, בו הייתה אווירה נינוחה יותר על האי כשכולם הגיעו למעין השלמה עם המצב החדש, הצילום האחרון היה עיניו הירוקות והמפחידות של ג'ון לוק בלווית מוסיקת אימה. מדוע החליטו היוצרים לסיים כך את פרק 3, לא ידוע ופרק 4 לא עונה על השאלה הזו.

אבל מה כן מספק לנו הפרק הרביעי. וכאן אנחנו נכנסים לטריטוריית הספויילרים. כך שאם אתם לא רוצים לדעת שום דבר על פרק 4, כדאי שתפסחו על הפסקאות הבאות.

הפרק, שמתאר את היום הרביעי של השורדים, מספק לנו רקע על אותו בחור מבוגר שהצליח למצוא את עצמו בגיל 53, עובד במקום שהוא שונא, לא מוערך וללא אהבה בחייו. כשמכנים אותו "קולונל" אנחנו חושבים שהוא איש צבא (דמות שבהחלט מקובלת עלינו כי עד כה הוא היה אחד האנשים החזקים על האי), כשאנחנו מגלים שבעצם מדובר במשחק לוח סטייל מונופול אנחנו מבינים שכל מה שחשבנו על ג'ון לוק הוא רחוק מהמציאות. מדובר בהחלט בדמות מסתורית. הוא מתנהל בצורה נינוחה מדי וחשודה וייתכן כי בידו המפתח למקום הימצאם ולאיך הגיעו לשם.
בפרק אנו מגלים גם כי השורדים נשארו כמעט בלי אוכל וג'ון לוק לוקח על עצמו את המשימה להוביל כוח מצומצם של אנשים כדי לצוד חזירי יבלות שהתגלו על האי. במקביל מחליטים הניצולים לשרוף את הגופות שנותרו ולא לקבור אותם כדי לא למשוך חיות פרא מהיער הסמוך וכדי להימניע ממחלות. אחרי ויכוח קצר בין סעיד קייט וג'ק, הם מחליטים לעשות טקס אזכרה קצר שבו יקריאו את שמות הניספים וחלקים ממכתבים ויומנים שנמצאו.

מה שמצליח הפרק הרביעי לעשות, בהצלחה גדולה יותר מזו של הפרק השלישי, היא לספר לנו סיפור אנושי מרתק ומרגש של דמות ובמקביל להמשיך, בצורה מעניינת ומסקרנת את עלילת השורדים על האי כולל הופעת אורח קצרה ומפחידה ביותר של המפלצת שאף אחד לא הצליח לראות (וגם בפרק הנוכחי אנחנו לא רואים אותה אבל רואים מה היא מסוגלת לעשות). מזל שאין פרסומות בערוצי הכבלים וכך אנו יכולים לראות את הפרק מתחילתו ועד סופו ואחרי 40 דקות של צפייה, לחזור לנשום.

מי מיכם, שהקליט את הפרקים, רצוי שיישב ויראה אותם שוב וינסה לקלוט כל מיני רמזים שיכולים, בשלב זה או אחר, להאיר קצת את המצב הביזארי שבו מצויים השורדים.

"אבודים" - היא סדרת המדע בדיוני הטובה ביותר שמוקרנת היום בטלוויזיה הישראלית, נקודה, סימן קריאה. היא משודרת מידי יום שבת בשעה 21:00 – XTRA HOT, שידור נוסף ב – 00:10 וביום ראשון בשעה 18:45.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט