מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית ביקורת סרט

The Social Dilemma Movie Review

תמונת כתבבן קבסה על "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית":
"נושא חשוב ומרתק בעטיפה בנאלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Social Dilemma
משחק סקיילר גיסונדו, קארה הייוורד במאי/ת ג׳ף אורלובסקי  
תיעודי
ביקורת סרט למסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית מאת בן קבסה
ציון המבקר
"חשוב ובינוני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"The Social Dilemma" או בעברית "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית", שעלה החודש בנטפליקס הוא סרט דוקו-דרמה בבימויו של ג'ף אורלובסקי שחושף בפני הצופה את האסון השקט שיצרו הרשתות החברתיות והכוח הבלתי נדלה שלהן. כבר עכשיו אבהיר – אל תצפו ליצירה קולנועית עוצרת נשימה. הסרט מחייב צפייה, מציף בעיה חשובה, עניין שיש לשים עליו דגש ולהביאו בפני כמה שיותר צופים, אך הוא עושה זאת בצורה בינונית ולפעמים קצת משעממת. כלומר, אם הנושא לא היה כל כך חשוב ומשמעותי, האופן שבו נערך הסרט בטח לא היה מחזיק את הצופה הממוצע.הסרט מספר לנו את מה שבעצם רובנו כבר ידענו, אבל לא רצינו להאמין - הרשתות החברתיות, בהן רובנו מבלים שעות רבות במהלך היום (בטח כיום בתקופת מגיפת הקורונה) מעצבות את מחשבתנו ושולטות בבחירות שנעשה, כשהן מונעות ממטרות רווחיות. ומה הדרך לכך? תוך איסוף מידע אישי על כל אחד ואחת מאתנו, ניתוח שלו (וכמובן שמירתו), וטיפוח ההתמכרויות והבנת הבחירות שלנו באופן שמשפיע על בחירותינו בעתיד, על מצבנו הנפשי ועל תפעול התנהגותנו. ולא, לא מדובר בבחירה של החולצה הבאה שנקנה, אלא בדברים עמוקים, מורכבים ומשמעותיים הרבה יותר – שחודרים עמוק לתוך מרקם החיים של המשתמש האינטרנטי, והופכים אותו ואת כל חייו לספר פתוח.
רבים מאיתנו חושבים שחיינו מעוצבים ונשלטים ביד הגורל או על ידינו, אך למי שמעביר זמן מסוים ברשת, ונעזר בה כדי לבחון סוגיות מסוימות או לחפש פריטים מסוימים, הרשת החברתית תדע כיצד להשפיע עליו. הרשת תבחר למשתמש את בני הזוג, החפצים שיקנה, האטרקציות בהן יבלה ועוד, וזאת מבלי שהוא בכלל מודע לממדים ולהיקף של שליטת הרשת בו ובחייו, ולמידת החשיפה אליה הוא מוסר את עצמו בקלות בלתי נתפסת.הסרט נערך כך שהוא כולל ראיונות עם בכירים מעולם ההייטק והרשתות החברתיות – מנהל האתיקה לשעבר בעיצוב בחברת גוגל, העובד שאחראי על ייצור כפתור הלייק של פייסבוק, אדם שכתב ספר שמבקר את כל עולם הדיגיטל, גורמים בכירים שעוסקים בתחום באקדמיה ועוד. בין הראיונות משולבים קטעי דרמה עשויים היטב שעוקבים אחר האלגוריתמים הבלתי נראים ששולטים בחייו של נער אמריקאי ממוצע וממחישים את המתואר על ידי הבכירים שחושפים את שעל ליבם.
יחד עם זאת קשה להתעלם מכך שנטפליקס עצמה, שהיא זו שהפיצה את הסרט, לומדת אותנו על מנת להמליץ לנו על תכנים אחרים שיעניינו אותנו ויסחפו אותנו, בדומה לרשתות החברתיות. אף על פי כן, כל מי שחבר ברשת חברתית, צריך לשמוע ולהיחשף לדברים שנאמרים בסרט. ייתכן שלאחר הצפייה ב"מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית" רוב הצופים יחשבו פעמיים לפני שהם ייכנסו למודעה כזו או אחרת או ישתפו ברשת החברתית כל עניין אישי שבחייהם.
מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט