משחקי הכס: עונה 5, פרק 2

Game of Thrones Series Review

תמונת כתב על "משחקי הכס: עונה 5, פרק 2":
"משחקי הכס צוברת תאוצה ומציגה קווי עלילה חדשים ומעניינים"
פוסטר Game of Thrones
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 5, פרק 2 מאת
ציון המבקר
"ז’אקן חי!"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
מדד פופולריות
3.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרק השני בעונה החמישית של משחקי הכס, ״בית השחור והלבן״ נפתח כשאריה סטארק סוף סוף מגיעה למעוז חפצה, העיר בראבוס בה נמצא ז'אקן ה’גהאר, ממסדר המתנקשים ״חסרי הפנים״, אשר נתן לה מטבע ומשפט אותם היא אמורה להציג בהגיעה לבית משכן המסדר המסתורי. אך מסתבר שזה לא מספיק והדלת נטרקת בפניה על ידי איש זקן הלבוש בגלימה לבנה, אשר מאוחר יותר מתברר כז'אקן ה’גהאר שהחליף את פניו.קו העלילה של אריה הוא מהמרתקים ביותר בסדרה בעיניי מכיוון שדרכה אנו עדים להתדרדרות מוסרית של דמות הלוקה במקרה קיצוני של אובדן הילדות, תהליך שהחל עוד בעונה הראשונה עם מות אביה. מסתמן כי אריה עתידה לשחק תפקיד מרכזי בווסטרוז, זאת כמובן אם היא לא תאבד את זהותה, כפי שז'אקן מבקש ממנה לעשות כשהיא לבסוף מוזמנת להיכנס לתוך הבית השחור והלבן בסוף הפרק.
צפונה, על החומה, ג׳ון עומד בפני הצעה שתגשים לו חלום ילדות. סטאניס מציע לג׳ון להפוך לאדון ווינטרפל ולהיות סטארק, כל מה שעליו לעשות הוא להישבע אמונים בפניו. מצד אחד, זה כל מה שג׳ון רצה מאז שהוא זוכר את עצמו. להיפטר ממעמד הממזר ולנשוא את השם סטארק בגאווה. מצד שני, הוא נשבע אמונים למשמר הלילה, שבועה שעליו לשמור כל חייו.ג׳ון מסרב להצעתו של סטאניס, אבל זוכה בפרס ״ניחומים״. הוא נבחר להיות הלורד המפקד של משמר הלילה, למורת רוחם של מספר חברי המשמר. ניכר כי ג׳ון סוף סוף מצא מקום בו הוא זוכה להכרה ולכבוד להם הוא ערג כל חייו. למרות שהיינו רוצים לראות אותו כובש בחזרה את ווינטרפל מידיהם של הגרייג׳וי ונוקם את מותם של בני משפחתו, נצטרך ״להסתפק״ בלצפות כיצד הוא יגן על כל הממלכה מהמהלכים הלבנים (כשהם יופיעו) בינתיים.
בריאן ופודריק נתקלים בעוד בת למשפחת סטארק אשר לא מעוניינת בהגנתם. בעוד שבריאן מנסה להשבע אמונים לסנסה ומציעה לה את עזרתה, פיטר בייליש מקניט את בריאן ומזכיר לסנסה ולנו מה קרה לשני האדונים האחרונים שבריאן נשבעה להגן עליהם. בייליש הניחן במציאת חולשה אצל אחרים, פוגע בנקודה רגישה אצל בריאן היוצאת מכליה והורגת מספר מאנשיו בעוד הוא וסנסה נמלטים. זוהי סצינה מיותרת לחלוטין שנראה כאילו הוכנסה רק כדי לספק לנו סצינת קרב בפרק. בריאן ופודריק ממשיכים במסעם להציל את סנסה סטארק, ממה? עוד לא ידוע.בפרק אנו זוכים להצצה ראשונה לעיר דורן בה נמצאת הנסיכה מירצלה, ביתם של סרסיי וג׳יימי לאניסטר. זהו משכנו של אוברין מארטל ז״ל, האיניגו מונטויה של ווסטרוז. סרסיי דואגת לשלום ביתה וחששותיה מאוששות כשהיא מקבלת את תיליון ביתה תלוי בתוך לוע של נחש מפוסל, רמז דק. אנו עדים כיצד חברתו של אוברין דורשת מאחיו, הנסיך, לנקום את מותו ולשלוח לסרסיי את ילדתה בחלקים. הנסיך מסרב, אך האיום לא הוסר. ג׳יימי מתנדב לנסוע לדורן ולקחת משם את ביתו אחרי שסרסיי כהרגלה מאשימה אותו שמעולם לא התנהג כאב לילדיו. זהו רגע נדיר בו אנו רואים את ג׳יימי מפגין אחריות על אחד מילדיו. ג׳יימי פונה לעזרתו של ברון, יד ימינו לשעבר של טיריון ולורד בהתהוות בהווה, והם יוצאים למסעם לדורן.אצל אם הדרקונים, המצב לא מזהיר. מוטיב איבוד השליטה מתחזק כשאחד מאנשיה מוציא להורג את אחד מ״בני ההרפי״ שחיכה למשפט. דאינריז מקבלת החלטה לנהוג בו ביד קשה ומוציאה אותו, אחד ממשרתיה הנאמנים, להורג בפומבי. העם במירין לא רואה זאת בעין יפה ומתחיל בפרעות. בסוף הפרק, דרוגון, דרקונה האימתני של דאינריז מופיע, אך היא לא מסוגלת להשתלט עליו והוא בורח שנית. איבוד השליטה הסימבולי על הדרקונים מסמל כי לפני שהיא תוכל למשול על עמים ועל ממלכות, עליה ללמוד למשול על ״ילדיה״, הדרקונים. בלעדיהם, היא לעולם לא תוכל לכבוש חזרה את ווסטרוז. אולי טיריון המגיע אליה עם ואריז לצידו יוכלו לעזור לה? רק הזמן יגיד.
משחקי הכס 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידןגיל: 1625/09/2015 00:54:16
10/10אייקון ציון
סדרה הכי טובה שראיתי
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט