משחקי הכס: עונה 5, פרק 4

Game of Thrones Series Review

תמונת כתב על "משחקי הכס: עונה 5, פרק 4":
"קרבות מרהיבים וגילויים חשובים בפרק הטוב ביותר של העונה"
פוסטר Game of Thrones
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 5, פרק 4 מאת
ציון המבקר
"יאללה מכות!"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
מדד פופולריות
3.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם עד כה, שקט (יחסי) שרר בממלכת וסטרוז וסביבתה, הפרק הרביעי לעונה החמישית, ״בני ההרפי״ שובר את השתיקה ומעלה הילוך בגדול. בפרק הקודם, ז׳ורה מורמונט, יועצה של החאליסי בעבר, והאיש שבגד בה בכך שהעביר מסרים לאויביה בהווה, ניסה לזכות שוב בחסדיה באמצעות חטיפת טיריון שיכור במיוחד. כששניהם שטים בסירה גנובה, טיריון מנחש את את כל סיפור רקע של ז׳ורה בצורה מלגלגת. מצחיק לראות כיצד הכותבים מצאו דרך מתוחכמת לרענן את זיכרון הצופים שלא שמעו ממורמונט הרבה זמן. מעניין יהיה לראות לאן יתפתחו יחסיו עם טיריון וכיצד תגיב דאינריז כשתראה את שניהם, בעיקר אחרי מה שהתרחש בסוף הפרק הנוכחי.בהמשך הפרק אנו עדים להמשך הסכסוך בין שתי המלכות במעלה המלך, סרסיי ומרג׳רי. שתיהן רוקמות מזימות סביב טומן, המלך הצעיר והתמים, שאפילו לא מתאר מה הולך סביבו. כולם מבינים שהוא לא כשיר לשמש למלך, חסרים לו הנסיון והסמכות. הוא לא מסוגל אפילו לשחרר את אחיה של אישתו שנכלא בעקבות העדפותיו המיניות. סרסיי משתמשת בכת המאמינים כצבאה האישי כדי לשמור על שלטונה, אבל אני מתפלא כיצד היא לא מבינה שעם התחזקות הכת, היא ואחיה יהיו גם על הכוונת של הדרורים. היא עוד תצטער על מהלכיה שהונעו מיצר נקמה ואני צופה שזה עלול לעלות לה בבנה האחרון, הלא הוא תוצאה של גילוי עריות, שלא זכאי לשבת על כס הברזל.
בפרס לרגע המרגש ביותר זוכה השיחה בין סטאניס לביתו, שירין. זהו רגע נדיר בו סטאניס קר הלב, מגלה עדינות ואהבה כלפי מישהו בכלל, וביתו בפרט. אנו מגלים כיצד היא חלתה במחלה הנוראית וכמעט מתה, אם לא מאמציו של אביה שלא וויתר. זוהי עדות לאופיו של סטאניס, הוא לעולם לא יוותר, בעיקר כשהצדק לצידו. הלא הוא היורש האמיתי לכס המלכות והוא לא יעצור עד שהוא ישיג את מטרתו, או לפי מיטב המסורת, ייהרג בצורה ברוטאלית.יש לציין לטובה את הקרבות בפרק. לאחר שזכינו למספר היתקלויות קצרות יחסית בעונה, בפרק הנ״ל אנו זוכים לשתי סצינות מדממות במיוחד. האחת היא בין ג׳יימי וברון שנלחמים בחיילים דורניים. ג׳יימי, אשר היה אחד הסייפים הטובים בוסטרוז, איבד את יד ימינו ונאלץ ללמוד הכל מחדש עם יד שמאל, הוא מרושל ואיטי, אבל בסופו של דבר, היד המלאכותית באה לעזרתו כשהוא חוסם את חרב היריב עימה. הסצינה מזכירה לנו שג׳יימי אינו אותו לוחם שהיה וכי יכול להיות שהמטלה אותה הוא לקח על עצמו היא מעבר ליכולותיו. בעיקר כשאנו נפגשים לראשונה עם בנותיו של אוברין מרטל, הרוצות לנקום את מות אביהן בכך שירצחו את מירסלה לאניסטר הנמצאת תחת חסותן ויתחילו במלחמה. זהו מרוץ נגד הזמן, כשהשאלה היא מי מהם יגיע למירסלה ראשון.
הקרב השני והמרכזי בפרק מתרחש במירין כשסר באריסן סלמי, יועצה של דאינריז ואביר וותיק ששירת עוד בתקופת אביה, יוצא לסיור בעיר ועד למתקפת בזק של בני ההרפי שלכדו את חייליה ״הלא טמאים״ של דאינריז, בינהם, תולעת אפורה, ראש הצבא, ומאנשיה הקרובים ביותר. בהפגנת יכולות מדהימות, באריסטן מוכיח מדוע הוא נחשב לאחד האבירים הדגולים בוסטרוז כשהוא ותולעת אפורה הם האחרונים שנשארים מול גלים של אויבים עוטי מסיכות. בדיוק כשהכל נראה אבוד, באריסטן מקריב את חייו כדי להציל את תולעת אפורה ושניהם נשארים שכובים בערימת הגופות. כך נגמר הפרק ולנו נותר רק לחכות לתגובתה של אם הדרקונים כשתלמד שככל הנראה שניים מאנשיה הקרובים איבדו את חייהם. אולי זהו הרגע שיגרום לה לצאת בסופו של דבר למלחמה.חשוב לציין כי העונה החמישית משיגה את הספר האחרון שכתב ג׳ורג׳ ר.ר. מרטין עד כה, ״ריקוד עם דרקונים״. בהחלטה נבונה (ובלית ברירה) החליטו יוצרי הסדרה לסטות מהספרים וללכת לכיוון שונה מאחר והספרים עוד לא נכתבו, מה שגורם לרוב קוראי הספרים להרגשת אי נוחות. כעת גם הם שרויים באפילת אי-הידיעה. מה שכן יכול לנחם את קוראי הספרים הוא שהפרק האחרון נתן תוקף לתאוריה מרכזית בסדרת ״משחקי הכס״ (אזהרה, המשך הפסקה יכלול ספוילרים אפשריים). התאוריה עוסקת בזהות הוריו של ג׳ון שלג והיא נקראת R+L=J. זוהי לא טעות כשרשמתי הוריו, מכיוון שהתאוריה גורסת כי נד סטארק אינו אביו של ג׳ון, אלא דודו. אביו של ג׳ון הוא רייגר טרגריאן, אחיה של דאינריז, ואימו היא ליאנה סטארק, אחותו של נד. הטיעון המרכזי הוא שמדוע נד סטארק, הנודע בכבודו, יבגוד באישתו אותה הוא אוהב ועוד יביא עימו את ממזרו הביתה, אלא אם כן הוא עשה זאת כדי להסתיר את זהותו האמיתית של ג׳ון מפני המלך רוברט שידוע באהבתו להרג בני משפחת טארגריאן.הפרק עצמו מזכיר לנו שהמלחמה שהובילה למפלת שלטונם של הטארגריאנים, החלה כשרייגר חטף את ליאנה שהייתה מיועדת לרוברט ברת׳און. רוברט אסף צבא וכבש את הממלכה, אבל ליאנה ורייגר נהרגו במרד עצמו. מה אם ליאנה לא נחטפה, אלא ברחה עם בחיר ליבה כפי שהפרק רומז, ונולד להם בן, ג׳ון. מה שאומר בעצם כי ג׳ון הוא יורש העצר האמיתי, ושם סדרת הספרים ״שיר של אש ושל קרח״ הוא על שם ג׳ון שלג, הלא הוא חצי סטארק (קרח) וחצי טארגריאן (אש).
משחקי הכס 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידןגיל: 1625/09/2015 00:54:16
10/10אייקון ציון
סדרה הכי טובה שראיתי
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט