משחקי הכס: עונה 5, פרק 6

Game of Thrones Series Review

תמונת כתב על "משחקי הכס: עונה 5, פרק 6":
"הפרק שכולם ידברו עליו בעקבות הסצינה האחרונה ותו לא"
פוסטר Game of Thrones
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 5, פרק 6 מאת
ציון המבקר
"משחק השקרים"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בפרק השישי בעונה החמישית אריה לומדת לשקר, טיריון משקר כדי להציל את עצמו ואת חוטפו, אצבעון ממשיך לשקר לכולם ולצאת מזה נקי, סרסיי מספרת את האמת על משפחת טיירל בעוד אחיה, ג׳יימי, נתקל ב״נחשי החול״ של דורן וסנסה… טוב לזה נגיע בסוף.זו הייתה עונה איטית להחריד ב"משחקי הכס", נראה כי הסדרה החליטה לחקות את הספרים בכך שהיא מתפזרת יתר על המידה וההתקדמות של כל קו עלילה מתרחשת במילימטרים. אריה סטארק, סוף-סוף מגלה מה קורה לגופותיהן של האנשים שמגיעים לבית השחור והלבן - הן הופכות למסכות של הרוצחים חסרי הפנים. המטרה היא ליצור לעצמך ביוגרפיה בדיונית ולשכנע את האחר באמינותה. אריה רוצה ללמוד את רזי מקצועם של הרוצחים חסרי הפנים, מבלי לאבד מזהותה כדי שתוכל לנקום את מות משפחתה ולמחוק אנשים מרשימתה שהתקצרה באופן משמעותי. אני לא אופתע אם בסוף כשהיא תחזור לווסטרוז יישאר מישהו חי ברשימה. באופן כללי, לפחות קו העלילה של אריה זכה לכמה תשובות שיכלנו לקבל עוד בפרק הראשון מבלי צורך למרוח אותנו חצי עונה.
טיריון וזו׳רה מתאוששים אחרי ההיתקלות עם אנשי האבן. חלה בינהם התקרבות כשטיריון מספר לז׳ורה מדוע הוא ברח מווסטרוז. בנוסף הוא מגלה לז׳ורה מה עלה בגורלו של אביו וניכר כי זה משפיע עליו אפילו אם הוא לא מוכן להודות בכך. טיריון מעלה מספר שאלות קריטיות בנוגע לדאינריז. מדוע היא צריכה למלוך על ממלכה זרה לה ומהיכן יש לה את הכישורים לעשות זאת? נדמה שזו שאלה שאף אחד ממשרתיה לא העז לעלות, אבל טיריון כהרגלו מגלם את תפקיד הצופה שרואה את הדברים מן הצד בצורה אובייקטיבית. הם נתפסים על ידי סוחרי עבדים ובזכות לשונו החלקלקה של טיריון הם לא רק נשארים בחיים, אלא גם זוכים בכרטיס ישיר למירין, משכנה של דאינריז. טיריון לא זוכה למספיק זמן מסך העונה, אבל אפשר לקוות שהמפגש בינו לבין דאינריז יפצה על כך.ג׳יימי וברון מגיעים לדורן בדיוק באותו הזמן כשבנותיו של איניגו מונטויה, סליחה, אוברין מרטל, תוקפות את מירסלה. אם נתעלם מצירוף המקרים הקלוש, זכינו לסצינת קרב מאכזבת שקיבלה יותר מדי הייפ בפרקים הקודמים. הקרב נגמר מהר יותר משהתחיל כשהנזק העיקרי הוא שריטה ״תמימה״ שחוטף ברון, אבל לאור ההיכרות עם בני משפחת מרטל, אני חושב שאפשר להיות די בטוחים כי נעשה שימוש ברעל וכי העתיד של ברון נמצא תחת סימן שאלה.
פטיר בייליש חוזר למעלה המלך וממשיך בתכניתו לשקר לכולם ולהרוויח על גבם של אחרים. הוא מספר לסרסיי על נישואי סנסה מבלי לגלות שהוא שיחק תפקיד מרכזי במהלך. בייליש, האיש שהרעיל את בנה של סרסיי, מצליח לשכנע אותה לתת לו את ווינטרפל אם הוא יצליח לכבוש אותה בחזרה מהבולטונים ומצבאו של סטניס ובכך לחזק את מעמדו. סרסיי עסוקה מדי בתכניתה להפטר ממשפחת טיירל כדי לשים לב למזימתו.הופעתה של מלכת הקוצים, אולנה טיירל (שאחראית גם היא למותו של ג׳ופרי מן השאר), שהגיעה לשחרר את נכדה הכלוא, לא עוזרת למצבו והספטון הראשי החדש אוסר גם את המלכה מרג׳רי בעוד המלך טומן נשאר חסר אונים ומביט כיצד מובילים את אשתו הטרייה למשפט בעקבות מתן עדות שקר. תכניתה של סרסיי הצליחה, אבל היא כל כך עיוורת שהיא לא שמה לב לבור שהיא חפרה לעצמה. גם היא אשמה במספר סעיפים שעלולים להכניסה לאותו מצב כשל מרג׳רי ואולי בסוף הן יחלקו תא ונזכה לקצת בונדינג בין המלכות ("כתום זה השחור החדש" בווסטרוז?).כמו שהבטחתי שמרתי את סנסה לסוף ואנו מגיעים לסצינה שעוררה סערה בקרב ארגונים פרו-פמיניסטיים ברחבי העולם הקוראים לחרם על הסדרה בעקבותיה. החתונה בין סנסה ורמזי עוברת בלי קרבנות לאכזבתנו, אבל הזוועה האמיתית מתרחשת בליל הכלולות כשרמזי מגלה לאישתו הטרייה את פרצופו האמיתי. קשה שלא לרחם על סנסה אשר עוברת מג׳ופרי לרמזי, מן הפח על הפחת, כשטיריון היה נקודת האור היחידה מבינהם. סנסה, שנשארה בתולה עד עכשיו, מאבדת את בתוליה בצורה אכזרית כשרמזי אונס אותה בעוד ת׳יאון נשאר לצפות לפי פקודת אדונו. הסצינה הזו מזכירה לנו את המפלצתיות והאכזריות בעולם שמרטין יצר. מעניין שהסצינה שיצרה הכי הרבה גלים בקרב הצופים לא הראתה לנו זוועות גרפיות, אלא התמקדה בפניה המבועתות של נערה שמאבדת את שאריות תמימותה וזה מבחיל כפי שזה מרתק.
משחקי הכס 5 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידןגיל: 1625/09/2015 00:54:16
10/10אייקון ציון
סדרה הכי טובה שראיתי
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט