מתחזים: ביקורת פרק הפתיחה

Imposters Series Review

תמונת כתבמתן יניב על "מתחזים: ביקורת פרק הפתיחה":
"עשויה מצוין אך מרוחקת "
פוסטר Imposters
משחק ענבר לביא  אומה תורמן  פארקר יאנג  אדם קורסון  
קומדיה
ביקורת סדרה למתחזים: ביקורת פרק הפתיחה מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"קומדיה עצובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.8/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקומדיה השחורה הוא ז'אנר שבישראל לא נפוץ יתר על המידה. גם אני אינני מתחבר להומור עצוב שמטרתו להוציא אירוניה מסוימת שמוציאה צחוק. "מתחזים" לוקחת את הקומדיה השחורה צעד אחד קדימה. במקום קומדיה שמביאה ביקורת עצובה על הממשל או ביקורת עצובה על החברה האמריקאית, "מתחזים" מביאה ביקורת עצובה על אהבה וקשרים אישיים בין אנשים. הסדרה מתמקדת במדי, אישה אשר שובה את ליבו של עזרא, מתחתנת אתו ובורחת ביחד עם כל כספו, סדר יום נורמטיבי אצלה. הרוס מהגילוי, עזרא מנסה לחזור לשגרה עד שהוא פוגש בבעלה הקודם של מדי, ריצ'ארד, והשניים שואפים למצוא את הבחורה ששברה את ליבם ואת חשבון הבנק שלהם.
קל וקשה לאהוב את הסדרה הזו. מצד אחד, היא מדברת על אהבה במערכות יחסים בין אנשים, כך כל אחד יכול להתחבר לסדרה. אך קשה לאהוב סדרה שלוקחת נושא כל כך יום יומי ומותחת עליו ביקורת שלא כולם יוכלו להזדהות איתה. התוצאה היא סדרה שהכול בה מצוין: התסריט, המשחק, הצילום, הבימוי, אפילו העריכה מצוינת, אבל עצם הציניות והלעג בה גורמים לריחוק בין הקהל לדמויות. עניין נוסף שיהיה לישראלים בסדרה הוא השחקנית הראשית, הישראלית ענבר לביא, שגונבת את ההצגה בשלמותה. הכריזמה שלה גורמת לשאר השחקנים בסדרה להיראות כמו שחקנים חובבים (אומה תורמן תפציע בהמשך הסדרה ותעלה את איכות המשחק). לביא משחקת את הגרסה הנשית לסרט "ספליט", נוכלת המתחזה ללפחות שלוש נשים שונות, בצורה כה צבעונית ומסקרנת ששווה לראות את הסדרה אך ורק בשביל ללמוד כיצד להפוך דמות למעניינת בעזרת בימוי ומשחק חכמים.
יש הרבה חשיבה מאחורי "מתחזים". העשייה שמאחוריו מדויקת ביותר וכל סצנה מעבירה בתוכה סאב-טקסט קולנועי שתורם לציניות שמאחורי האמירה. אך הטון המעט מתנשא של יוצרי הסדרה יצר ריחוק שלא מאפשר לי להזדהות עם דמות אומללה כמו עזרא. למרות שננטש ע"י אהובתו עם כל כספו, העוקצניות לגביו ולגבי טיפשותו מונעים ממני להתחבר אליו. היחידה שמצליחה לגרום לעניין זו ענבר וזאת אך ורק מפני שעברה ורגשותיה נחסכים מאתנו, בעבור דמות נשית חזקה שככל הנראה חוותה הרבה בחייה. אם אינכם צריכים את כל הכאב ראש הזה של חיבור עם הדמויות והעלילה ורוצים נטו להתמקד בסדרה שמציגה דיון מעניין ומצליחה לחשוב כמו קולנוע אז זוהי סדרה עבורכם. עבורי, האחד לא מתקיים ללא השני.
מתחזים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ מתחזים (עמוד סדרה)
אומה תורמן
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט