משחקי הכס: עונה 7, פרק 3

Game of Thrones 7 Series Review

תמונת כתבשרון טהר על "משחקי הכס: עונה 7, פרק 3":
"פרק לא מוצלח שלא נוסק"
פוסטר Game of Thrones 7
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 7, פרק 3 מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"סוגר קצוות"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אז אחרי הפרק המאוד מוצלח בשבוע שעבר, הגיע הפרק השלישי. אני תחילה אציין שאמנם היו מפגשים שחיכינו להם מאוד, אבל הפרק הזה הקרוי "הצדק של המלכה" היה לא מוצלח בלשון המעטה. שוב פרק שפשוט סגר קצוות, עם מפגש ראשון וחשדני ביותר בין חאליסי לג'ון סנואו. לראשונה מאז שהלך לחפש את העורב בעל 3 העיניים, בראן שב הביתה ופגש את סנסה. זה הכל נחמד, אבל הפרק פשוט לא נסק.בדרגונסטון, ג'ון סנואו מגיע לביקור עם חאליסי. המפגש בינו לבין טיריון היה שווה כל רגע, ושניהם סוף סוף מוצאים את עצמם באותו צד של המתרס. בבואו לפגוש את חאליסי, רשימת הטייטלים שלה מעלה גיחוך בהשוואה ל"ג'ון סנואו, מלך הצפון", טייטל שגם אותו חאליסי לא ממש מקבלת, ומתייחסת לבריתות העבר בין טארגריין לבית סטארק. המפגש הקצין מאוד עד כמה חאליסי חיה בבריתות ובממלכה של פעם, ובעצם לא הייתה חלק מכל השינויים שהתרחשו בכל העונות האחרונות. לעומתה ג'ון מציאותי, ומסביר - אנחנו כולנו ילדים שרבים על כיסא בזמן שמלך המתים בדרך אלינו מהצפון. חוסר האמון בין השניים ניכר, בזמן שחאליסי עשתה שרירים, ג'ון שרגיל שמתנשאים עליו פשוט היה ענייני. לא פלא שהוא הדמות הכי אהובה בסדרה.
במעלה המלך, סרסיי, שארגנה בעונה שעברה נקמה רצינית עם הסצינה האדירה של פיצוץ מקדש הסאפטים בעונה הקודמת, ממשיכה במסע הנקמה שלה. הפעם באלריה שרצחה את בתה מרסלה על ידי רעל. סרסיי לוקחת את הנקמה שלה כמה רמות מעל אלריה, ומותירה אותה לצפות בבתה גוססת ולחיות לצד גופתה כל חייה. הסדיסטיות שמפגינה סרסיי, מסבירה לנו בדיוק מאיפה ג'ופרי קיבל את שלו. עוד אחת מהסצינות שגורמת לי לנסות להבין, כמה זמן ייקח לג'יימי להתעורר, ולהבין שהמלכה המשוגעת היא לא סיבה להילחם עבורה.ג'יימי צועד לעבר הייגארדן, מעונה של אולינה טיירל. ברור לשני הצדדים שאולינה בחרה בצד של חאליסי, עתה עליה לשלם על חוסר נאמנותה למלכה סרסיי. ג'יימי בא לעשות צדק בשם אחותו. הגבירה הישישה הייתה אחת הדמויות המוצלחות בסדרה, תמיד אומרת את הדברים הנכונים, וגם הפעם. היא שותה את הרעל שמגיש ג'יימי הרחום, שבחר עבורה רעל שלא יכאב כלל. אבל לגבירה קלף אחרון בשרוול, והיא מגלה לו את הסוד, היא רצחה את ג'ופרי בנו, וברעל הרבה יותר כואב. האמת הזו שגילה ג'יימי, ייתכן מאוד שתעזור לו לסלוח לאחיו טיריון, ולהכין את ג'יימי לקראת הדילמה בין נאמנותו לסרסיי המלכה המשוגעת, לבין אחיו טיריון שנמצא בצד הנכון יותר של המלחמה הזו.
אחת הסצינות המוצלחות ביותר שנראו ברמת העריכה ב"משחקי הכס", הייתה בהחלט כיבוש קאסטלי רוק. בזמן שצבא הטמאים בפיקודו של גריי וורם יוצא לכבוש את המבצר, אנחנו מקבלים את הקריינות של טיריון, שמספר לנו שהוא זה שבנה את מערכת הביוב של המבצר. אביו שניסה לבזות אותו בכך שנתן לו את המשימה המשפילה הזו, לא ידע שבנו ידאג לפגם אסטרטגי במערכת. המידע הזה הופך את טיריון לאיש מפתח, ולימינה הנאמן של המלכה חאליסי. איך גלגל מסתובב לו.בווינטרפל, סנסה מנסה לטפל בעניינים, בייחוד לאור העובדה שהחורף הגיע ואין להם מספיק אוכל כדי להאכיל את כולם. היא ממש לא מצפה לפגוש שוב את אחיה בראן שהגיע לווינטרפל. מבטו חסר הרגש אל עבר סנסה צורם עוד יותר לאור התרגשותה מלראות את אחיה הקטן אותו לא פגשה מאז העונה הראשונה. בראן השתנה מאוד, גם עבור הצופים, הוא איבד את אנושיותו והפך לחלוטין לעורב בעל 3 העיניים. כאשר הם משוחחים, בראן אומר לסנסה שהוא מצטער על מה שקרה לה, כנראה מדבר על רמזי בולטון. סנסה מתקשה להתמודד עם האנמיות של בראן, וברור לה שהוא אינו האח שהיא זוכרת יותר. מעניין כיצד כל אחד מילדי סטארק עבר מסע מטאפיזי, בין אם ג'ון או בראן או אריה, לכולם תפקיד קוסמי בסדרה.ללא ספק אחת הסצינות הכי מעוררת תהייה שהתרחשו הפרק, היא השיחה בין מליסנדרה הכוהנת האדומה, לבין ואריז. לא ברור עד כמה ואריז יודע על כך שג'ון סנואו קם לתחיה שוב, ולכן הוא בטח לא יודע שמליסנדרה היא זו שעשתה זאת. אבל הארס שעובר ביניהם מעלה תהיות, למה התכוונה מליסנדרה כשאמרה שעתידה למות בווינטרפל, בדיוק כמו ואריז? האם אחת מהדמויות הללו עומדת לאבד את ראשה? וכן, מתי יגלו בדרגונסטון אודות הנס שבתקומתו לחיים של ג'ון סנואו. האם זה מה שיתחיל את שרשרת הגילויים אל עבר מוצאו האמיתי של סנואו?
משחקי הכס 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3830/08/2017 01:07:09
10/10אייקון ציון
פרק עוצמתי שבהחלט משאיר ציפייה לעונה האחרונה שבו הקרב בין החיים למתים. הרבה קצוות נסגרים כאן. המבקר צדק בעניין אחד שהוא הנסיון לשכנע את סרסיי שעבורו נעשה המסע המסוכן להבאת המת החי מה שהביא למות אחד הדרקונים - נראה לא אמין ויותר כמו פתרון תסריטאי..
שם: רוניתגיל: 3909/08/2017 17:03:49
10/10אייקון ציון
פרק מעולה! אולי הכי טוב שהיה עד כה בעונה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט