משחקי הכס: עונה 7, פרק 5

Game of Thrones 5 Series Review

תמונת כתבשרון טהר על "משחקי הכס: עונה 7, פרק 5":
"מי ממזר ומי היורש של שבע הממלכות?"
פוסטר Game of Thrones 5
משחק ניקולאי קוסטר וולדו  פיטר דינקלג'  לנה הידי  אמיליה קלארק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למשחקי הכס: עונה 7, פרק 5 מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"טלוויזיה במיטבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאיפה להתחיל עם הפרק הזה? אנחנו מתקדמים בעלילה ונראה שיותר מתמיד חאליסי מאבדת את הצפון (למלך הצפון?). ג'ורה מתאחד שוב עם חאליסי נטול קשקשים ובריא. בראן הופך למפתח שמגלגל את העלילה כולה. דרקון מלחיץ אחד מקבל ליטוף מג'ון סנואו, ופרט כל כך קריטי בהיסטוריה של ג'ון מתגלה כבדרך אגב. בצורה שכבר לא מרשימה איש עומדת חאליסי מול החיילים המובסים ומציגה להם אולטימטום, הצטרפו אליי, או תמותו. מיותר לציין מה הם בוחרים. אביו של סאם ואחיו, גאים מכדי להיכנע, ובנשיפת "דראקריס" אחת סאם הופך ליורש היחידי לבית טארלי. טיריון מביע את מורת רוחו מההחלטות של חאליסי, ומנסה להרגיע את הרוחות ללא הצלחה. חאליסי מתגלה יותר ויותר דומה לאביה המלך המשוגע ממה שהיא טוענת, ברוצחה את האב ובנו היא עושה בדיוק את מה שאביה עשה לאביו ואחיו של נד סטארק (מעשה שגרם לפריצת המלחמה דאז).
בחזרה לדרגונסטון על הדרקון, נוחתת חאליסי מול ג'ון סנואו, החיה האימתנית לא נראית מזמינה במיוחד, ג'ון מניד עפעף אמנם, אך בדיוק כמו שמלמדים באילוף כלבים, מצליח לגרום לחיה להירגע כשהוא טופח על אפה. מה שמעלה בפני חאליסי את השאלה - מיהו האיש הזה, ומה כל כך מיוחד בו. ואנחנו מקבלים עוד רמיזה למוצאו של סנואו. חשוב לציין שהדמות היחידה שהצליחה לגעת כך בדרקון היא טיריון.על מוצאו של ג'ון סנואו אנחנו מגלים בצורה עקיפה. מדובר בפרט מידע שיתכן כי חלק מהצופים פספסו. כאשר יושב סאם עם גילי, היא קוראת בספר על חתונות וגירושין, עוד אחת מהמסורות שהיא ממש לא מכירה מהמקום ממנו הגיעה. בספר היא קוראת כיצד הנסיך רייגר טארגריון התגרש מאשתו ונשא לאישה בחתונה סודית מישהי אחרת. אמנם לא נאמר מיהי, אבל ברור כשלג שמדובר באלינה סטארק אותה רייגר אהב. הפרט הזה, המצוין כבדרך אגב וללא משקל עבור איש מהדמויות שנחשפות אליו, מסביר על כך שג'ון סנואו לא ממזר בכלל, הוריו היו נשואים. פרט שכאשר יתגלה לנפשות הפועלות מסביר כיצד ייתכן שיש לג'ון זכות לכס המלכות אף יותר מחאליסי.
ג'נדרי הממזר לבית באראתיאון חוזר לעלילה, ויוצא יחד עם דאבוס וטיריון למעלה המלך שם טיריון נפגש בסודיות עם ג'יימי, איחוד לאניסטרים שהיה פחות מרגש (למרות שטיריון בכה על האב שמעולם לא קיבלו כגמד). את המשך השיחה בנוגע לתכניתה של חאליסי אנחנו לא מקבלים. אבל ג'יימי חוזר לסרסיי עם החדשות שקיבל מטיריון, ומקבל חדשות משלו. סרסיי הרה עם עוד תינוק לאניסטר חדש לג'יימי. היא גם לא מתכננת להסתיר את הריונה מאחיה, אלא לומר זאת קבל עם ועדה. ג'יימי נרגש מהמחווה, למרות שברור לו שרבים לא יאהבו את ההתנהלות הזו של סרסיי. וזה ממש לא נראה שהיא תזיז את עצמה להילחם בצבא המתים בזמן הקרוב, גם לא אם הם יגיעו למפתן דלתה.ג'ורה מורמונט מתאחד עם חאליסי, ומגיע בדיוק בזמן בכדי להצטרף לתכנית הגדולה. לאחר שג'ון קיבל מידע אודות תנועתו של צבא המתים אל עבר המוצב המזרחי, מידע אותו קיבל בזכות יכולתו של בראן לראות דרך עיניהם של עורבים. ג'ון, חאליסי וטיריון מחליטים יחדיו על תכנית, שלא ברורה לי כיצד תעזור במקרה הזה: לצאת ולהביא לסרסיי דוגמית מצבא המתים. לצורך כך יוצא ג'ון עם ג'ורה וג'נדרי (הממזר של רוברט באראתיאון) מעבר לחומה. מדובר באיחוד ממזרים של ממש. ג'נדרי הוא היורש החוקי של רוברט, לאור העובדה שכל ילדיו היו למעשה ילדיו של ג'יימי, וזו הסיבה שסרסיי ביקשה לרוצחו בעונה השלישית. מצטרפים אליהם כלב הצייד והאחווה של אל האש. קשה לחכות לראות מה יקרה איתם בפרק הבא. בהחלט טלוויזיה במיטבה.
משחקי הכס 7 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3830/08/2017 01:07:09
10/10אייקון ציון
פרק עוצמתי שבהחלט משאיר ציפייה לעונה האחרונה שבו הקרב בין החיים למתים. הרבה קצוות נסגרים כאן. המבקר צדק בעניין אחד שהוא הנסיון לשכנע את סרסיי שעבורו נעשה המסע המסוכן להבאת המת החי מה שהביא למות אחד הדרקונים - נראה לא אמין ויותר כמו פתרון תסריטאי..
שם: רוניתגיל: 3909/08/2017 17:03:49
10/10אייקון ציון
פרק מעולה! אולי הכי טוב שהיה עד כה בעונה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט