בנות בסטייל ביקורת סרט

Uptown Girls Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בנות בסטייל":
"סרט שמצליח להצחיק ולרגש לכל אורכו. בקיצור, מפוצל אישיות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Uptown Girls
משחק בריטני מרפי, דקוטה פאנינג, הת'ר לוקליר, דונלד פייסון, מרלי שלטון במאי/ת בועז יכין  
קומדיה
ביקורת סרט לבנות בסטייל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט שמצליח להצחיק ולרגש לכל אורכו. בקיצור, מפוצל אישיות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע13.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בועז יכין היה אחת ההבטחות הגדולות של הקולנוע העצמאי האמריקאי. ישראלי לשעבר שבילה את מרבית חייו בארה"ב. הוא גדל בניו-יורק וביים את אחד הסרטים האמריקאים העצמאים החשובים ביותר בתחילת שנות התשעים, "פרש". דרמת פשע על נער אפרו-אמריקאי שחברתו נרצחה בעקבות ירי סתמי של חבר כנופיה בחצר בית הספר. הילד מחליט לנקום ומסכסך בין שתי כנופיות עד שהן מחסלות אחת את השנייה. כך הוא גם מאבד צלם אנוש. כמו מרבית הבמאים הצעירים והעצמאים גם יכין נכנע להוליווד והוא מצא את עצמו מביים את הלהיט המחריד, "זכרו את הטיטאנים". אחד הסרטים הקיטשים המבחילים ביותר בכל הזמנים ורחוק ברוחו ובעשייתו מ"פרש" האיכותי."זכרו את הטיטאנים" היה ללהיט ענק שהכניס מעל מאה מיליון דולר. משום מה ההצלחה הגדולה לא הובילה את יכין לעשיית סרט פעולה רב תקציב או דרמה מרובת כוכבים. אפשר להגיד שהוא בכלל לקח לעצמו חופש וכעבור שלוש שנים שחרר לאוויר העולם יצירה מפוצלת אישיות המיועדת בעיקר למין הנשי. סרט שהוא גם קומדיה קלילה לבנות וגם דרמה פסיכולוגית מדכאת המתמודדת עם שכול ואובדן. פיצול האישיות של הסרט הוא גם אחד הבעיות וגם המעלות של הסרט המוזר הזה שבמקור נקרא "UPTOWN GIRL" ומשום מה תורגם בעברית ל"בנות בסטייל".
הסרט מתמקד במולי גאן, בתו של כוכב רוק אגדי שמת בתאונת מטוס. היא יורשת מיליונים וחיה בדירת פאר במנהטן. היא מתכננת לעצמה חיים של אושר ועושר אבל למנהל החשבונות יש תוכניות אחרות בשבילה, והוא גונב את ירושתה ונמלט לדרום אמריקה.עכשיו היא חייבת לעשות משהו שהיא לא עשתה מעולם – למצוא עבודה. היא מוצאת את עצמה מטפלת בריי, ילדה בת 8, מבריקה, לחוצה ומודאגת המנסה לשלוט בחייה ביד רמה. מולי שאף פעם לא היתה בוגרת ואחראית מוצאת את עצמה מתמודדת עם ילדה קטנה וחריפה שהיא כמובן הרבה יותר בוגרת ואחראית מהאומנת החדשה שלה.
כמובן שעודף האחריות של ריי וחוסר האחריות של מולי מחפים על דבר אחד מרכזי, וזהו הפחד שלהן להתמודד עם האירועים הטראגיים שהתרחשו בחיים הפרטיים שלהם.כאמור, הסרט מתחיל כמו קומדיית טעויות חביבה עם המון רגעי סלפסטיק משעשעים שאת רובן מספקת בריטני מרפי. במהלך הסרט אנחנו נחשפים לחייה העצובים של ריי, ואז הסרט מקבל תפנית של תשעים מעלות והופך לדרמה שמזכירה ברגעיה הטובים את העוצמה הדרמטית של יכין בתחילת הקריירה שלו. דקוטה פאנינג (הזכורה מ"קוראים לי סם") מפגינה כשרון משחק יוצא מהכלל. התפנית הקיצונית עובדת אבל קצת חורקת. ההחלטה לשנות את הז'אנר באמצע הסרט בצורה קיצונית היא די מפתיעה ולא נראית במקום, ועם זאת זו בחירה קולנועית חריגה, וכל דבר חריג ביצירה של אמצע הדרך מתקבלת בברכה.

שתי בעיות נוספות שקיימות בסרט הוא הסיפור הרומנטי המגוחך והרדוד למדי של מולי עם הזמר הצעיר, וכמובן נוכחותה המרדדת של הת'ר לוקליר שלאחרונה זוכה לתפקידי משנה בסרטי קולנוע. עצם נוכחותה של כוכבת אופרות הסבון בסרט מרדד את כל העסק, וגרוע מכל היא אמא של ריי החריפה והבוגרת וזה כבר לא בגדר הסביר."בנות בסטייל" הוא סרט בעייתי ועם זאת הוא מצליח להצחיק ולרגש בלי להיות נצלני וזה הישג די גדול.
בנות בסטייל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכל סגלגיל: 1302/07/2008 08:01:08
9/10אייקון ציון
סרט קליל , מצחיק , חמוד והסוף מרגש . הילדה הקטנה משחקת מדהים , שווה לראות - למרות שהסרט הוא טיפה קיצ'י - מומלץ לראות בדיוידי בבית עם חברים .
שם: דאןגיל: 1602/08/2007 19:34:25
2/10אייקון ציון
לא משהו
שם: דניאלהגיל: 1420/04/2004 16:50:46
6/10אייקון ציון
אז ככה... הסרט לא כזה משהו... למרות שיש שם שחקן ממש חמוווד... אני לא ממש הייתי ממליצה על הסרט. כדי יותר לדיוידי אולי למסיבות פיג'מות...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט