פאודה: פרק 11

Fauda Series Review

תמונת כתבזוהר צלח על "פאודה: פרק 11":
"פאודה מתחילה לסגור קצוות עם פרק רגשני במיוחד"
פוסטר Fauda
משחק ליאור רז  צחי הלוי  נטע גרטי  יובל סגל  רונה לי שמעון  שאדי מערי  
אקשן
ביקורת סדרה לפאודה: פרק 11 מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"שקט ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
מדד פופולריות
4.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פאודה הגיעה לישורת האחרונה בהחלט. בפרק אינטנסיבי בו התחלנו לראות את הקצוות נסגרים ובו זמנית התקדמות משמעותית לקראת פרק הסיום שישודר בשבוע הבא. הפרק נפתח עם אבו ח'ליל שנחטף ע"י האנשים של קפטן איוב לחקירה. איוב חוקר אותו לגבי המזוודה שנתן לאבו אחמד ומקבל תשובה שמובילה אותו ישירות למשרדו של שר הביטחון. קפטן איוב מסביר לו שהנשק לפיגוע הוא גז סארין- גז עצבים מהסוג הגרוע ביותר שיש שמסווג כנשק להשמדה המונית. בעצת איוב מבין שר הביטחון שהוא לא רוצה בקדנציה שלו פיגוע בסדר גודל כזה ומאשר את המבצע של דורון, שמקבל גם בונוס: אם ישרוד את הטירוף הזה הוא יזכה לחנינה מלאה. לפני שדורון יוצא למשימה הוא חוזר לישראל בכדי לסגור את הקצוות שנשארו לו. דורון עולה לקבר של בועז ובסצנה די מינימליסטית הוא וסטיב מקריאים קדיש. הסצנה הקטנה והמרגשת הזו עובדת וגם מזכירה למי ששכח את המניעים של דורון למשימה המטורפת הזו. לאחר מכן מגיע דורון הביתה רק כדי לראות את בנו, עידו, מאיים באקדח על חברו ליחידה, נאור ומצליח למנוע אסון.
דורון, שמבין שאשתו בוגדת בו, בוחר להתעמת איתה ולשמוע למה היא עושה את זה אך כשגלי עונה לו "על מה אתה נלחם" דורון לא בדיוק יודע מה לענות. הוא ואנחנו מבינים שהאובססיה שלו עם אבו אחמד גרמה לו לשכוח מהמשפחה שלו. בצעד נואש הוא שואל את גלי אם היא נלחמה עליו רק בשביל לשמוע כמה היא נלחמה (ציון לשבח לנטע גרטי על משחק מבריק). כשדורון מנסה להתגונן ואומר שהוא עשה הכל כדי להחזיר את בועז, גלי מגיבה ואומרת שהוא החזיר אותו מת. דורון שמבין שאין לו לאן לחזור נשכב לצד גלי והילדים לפרידה שהיא אולי אחרונה.במקביל וואליד מביא לשירין ארוחת צהריים לחדר המלון וממשיך ללחוץ עליה להתחתן איתו. שירין מבקשת זמן לחשוב וואליד אומר לה שאם חייה חשובים לה היא תתחתן איתו. שירין, שמבינה שאין לה ברירה, מסכימה. סצנת הנשיקה שלהם מראה מצוין כמה שירין לא רוצה להיות שם מצד אחד וכמה וואליד אוהב אותה מהצד שני. יהיה מעניין לראות לאן תלך מערכת היחסים של השניים בפרק האחרון של הסדרה. לאחר אירועים לא קלים שעברו על שניהם דורון ושירין נפגשים ושוכבים. שירין אומרת לדורון לא ללכת. על פניו של דורון אנחנו רואים שהוא בעצמו גם כן לא רוצה, אך יודע שהוא חייב.
בינתיים בישראל עביר עומדת להשתחרר מבית החולים ואימה נסרין מקבלת את הדרכונים שלה ושל אחמד מקפטן איוב. הוא מסביר לה שאחמד יחכה להם במלון בת"א ומשם הם יסעו לשדה תעופה ויעלו על הטיסה לברלין שם ידאגו להם להכל. אבו אחמד, ששומע מאמו שהדרכונים של נסרין ואחמד נעלמו, מבין שאת ההחלטה שלה נסרין קיבלה. אבו אחמד אולי לא אומר את זה, אבל אנחנו מבינים שהוא רוצה בטובת אשתו והילדים ולכן ההחלטה הזו היא החלטה נכונה, בטח לאור הכאוס שהוא מתכנן להביא לאיזור.הסיפור עם הדובי שקיבלה עביר בביה"ח הוא מעניין. עביר שעדיין לא מבינה את הסכסוך המורכב הזה רואה בדובי מתנה מהאנשים שהצילו את מאור עינייה בעוד אמא שלה לא שוכחת שהאשפוז עצמו הוא בגלל היהודים. ההחלטה של נסרין לזרוק אותו בתחנת אוטובוס והתגובה של היושבים בתחנה, מתמצתת בצורה מבריקה את הסיפור כולו.סה"כ מדובר בפרק השקט והרגשני ביותר בסדרה עד כה, שמצליח למלא את הפערים שנותרו, לקראת פרק הסיום אליו אנחנו מגיעים עם ציפיות ענק. כמו ש"פאודה" הוכיחה עד עכשיו הכל יכול לקרות. בטח בפרק הסיום.
פאודה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1615/01/2020 21:28:39
10/10אייקון ציון
איך אפשר לכתוב ביקורת על פאקינג פאודה, סדרה מעולה, מציגה את הסכסוך כמו שהוא בלי לטשטש
שם: motekooגיל: 5820/04/2017 10:01:21
8/10אייקון ציון
סידרת מתח ישראלית. שחקנים חדשים. עלילות ותיקות ומוכרות. עשוי טוב. ארועים לא צפויים מחזיקים את הצופה במתח עד סוף הפרק. למי שרוצה להבין , צריך ליראות מהפרק הראשון כדי להיות מחובר לשאר הפרקים, למרות שיש תקצירים קודמים. מקבל 8 בסולם motekoo . עדיין שווה צפייה בעידן הסדרות החמודות לעת ערב.
קישורים
חץ פאודה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט