סיטדל: ביקורת עונת הפתיחה

Citadel Series Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "סיטדל: ביקורת עונת הפתיחה":
"הסדרה של האחים רוסו מנסה להיות טובה אבל קורסת תחת הציפיות"
פוסטר Citadel
משחק ריצ'רד מאדן  פריאנקה צ'ופרה ג'ונאס  סטנלי טוצ'י  לסלי מנוויל  
אקשן
ביקורת סדרה לסיטדל: ביקורת עונת הפתיחה מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"סלט יקר"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
מדד פופולריות
3.9/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשבוע שעבר שודר באמזון פריים הפרק השישי והאחרון בעונה הראשונה של סדרת הריגול "סיטדל". למרות אורכה הקצר יחסית ופרקים של עד 40 דקות לכל היותר, מדובר בסדרה השנייה הכי יקרה בכל הזמנים אחרי "שר הטבעות", גם היא של אמזון. זה לא סוד שענקית הדיגיטל מנסה מזה זמן רב להשאיר טביעת רגל בשוק הסטרימינג, אבל גם הפעם זה לא הצליח להפוך ללהיט ענק ברמה של "הבנים". התקציב המנופח של "סיטדל" אינו בהכרח כזה מהסיבות הנכונות. ההפקה התחילה כשיתוף פעולה בין החברה של האחים רוסו, הבמאים של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק", לבין היוצר ג'וש אפלבאום ("משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים"). בגלל חילוקי דעות יצירתיים, אפלבאום עזב והוחלף בדיוויד וייל ("ציידים") כיוצר הסדרה. וייל הביא איתו שינויים נרחבים שגררו צילומים מחדש וקיצור הסדרה משמונה לשישה פרקים.
סיטדל הוא ארגון ביון סודי שנלחם ברעים מכל הסוגים בכל העולם, ביניהם ארגון ביון סודי זדוני בשם מנטיקור ששולט במשאבים רבים ומפעיל פוליטיקאים בממשלות שונות. לאחר מתקפה משולבת על כל סוכני סיטדל, רק בודדים מהם נשארים בחיים. שניים מהסוכנים הטובים ביותר, שהם גם בני זוג לשעבר, מייסון קיין (ריצ'ארד מאדן, "משחקי בכס", "שומר הראש") ונדיה סין (פריאנקה צ'ופרה ג'ונאס, "קוואנטיקו"), שרדו את המתקפה אבל אינם זוכרים שום דבר בגלל פרוטוקול לעת חירום של אתחול הזכרונות שלהם מרחוק. שמונה שנים מאוחר יותר, המוח הטכני מאחורי סיטדל, ברנרד אורליק (סטנלי טוצ'י, "משחקי הרעב"), מאתר אותם ושולח אותם להילחם במזימות של מנטיקור. הסדרה בהחלט מרגישה כמו סלט של כמה סגנונות, בהתאם לטביעת יד של הנפשות שעמלו עליה. העלילה, הרעיונות וטכנולוגיות ריגול שעדיין לא קיימות, כאילו לקוחים מסדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית" עם נגיעות של ג'יימס בונד. ריצ'ארד מאדן, שהוא אחד המועמדים המובילים במרוץ להחליף את דניאל קרייג בתור הסוכן 007, משחק כאילו הסדרה היא האודישן שלו לתפקיד. הדמויות כולן מתנהגות ברמת חשיבות עצמית מוגזמת ורצינות יתרה, אבל סצנות האקשן מבוימות כאילו לקוחות מסרטי גיבורי על ביקום של מארוול. בפועל רק דמות אחת ראויה ומעניינת מספיק יחסית לשחצנות שהיא מפגינה, אבל היא מבלה יותר מחצי עונה קשורה לכיסא.
למרות הקריסה תחת הציפיות והיעדר בסיס יציב, הוכרזה עונה שניה וכבר צולמו סדרות בת מרובות, בהודו, איטליה, ספרד ומקסיקו. בשיא החוצפה המכלול הזה קיבל את השם ספייוורס (Spy-Verse), בדומה ליקומים קולנועיים של גיבורי על. הסדרה מתפרצת לזירה של הגדולים בתעוזה שגובלת בטיפשות ולרגע לא מסתכלת לאחור כדי להבין מה לא בסדר. כל היבט ב"סיטדל" מנופח לקנה מידה מוגזם. העלילה המופרכת והלא כל כך מקורית חוצה יבשות וממשלות, הטוויסטים התכופים לא יביישו אף אופרת סבון. אפילו טום קרוז לא היה מעלה בדעתו שאפשר לקפוץ ממטוס ולנחות עם מצנח על צוללת בלב אוקיאנוס, אבל באחד הפרקים הגיבורים עושים בדיוק את זה בקלות בלתי נסבלת. כך בדיוק "סיטדל" מצפה לנחות היישר הצלחה על מסחררת, בלי להבין שהמצנח שלה תקול.
סיטדל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ סיטדל (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט