פאודה 2: ביקורת פרק הפתיחה

Fauda 2 Series Review

תמונת כתבאלעד שלו על "פאודה 2: ביקורת פרק הפתיחה":
"הרבה אקשן, לא מספיק עלילה"
פוסטר Fauda 2
משחק ליאור רז  צחי הלוי  נטע גרטי  יובל סגל  רונה לי שמעון  פיראס נאסר  עידן עמדי  
אקשן
ביקורת סדרה לפאודה 2: ביקורת פרק הפתיחה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"פתיחה עמוסה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שנתיים וחצי עברו מאז הסתיימה העונה הראשונה של "פאודה". מה שנדמה כזמן רב עבור רבים מהצופים, הוא כלל לא נדיר בתעשייה הישראלית שלעיתים נאלצת לחכות שנים בין עונה לעונה על מנת לגייס את התקציבים, הקאסט ואנשי הצוות מחדש. בזמן הזה עשתה "פאודה" מה שאף סדרה ישראלית לא עשתה לפניה – היא הפכה ללהיט בינלאומי גדול בגרסה המקורית שלה. בלי רימייק אמריקאי, הצליחה הסדרה הישראלית דרך נטפליקס לצבור קהל מעריצים בעולם ואפילו נבחרה לאחת מעשר הסדרות הבינ"ל הטובות של השנה ב"ניו יורק טיימס". עם כל נטל הציפיות הזה, אנו מגיעים לפתיחת העונה השנייה של הסדרה, שגם פותחת את ערוץ הסדרות החדש של יס – yes EDGE. האם היא מצליחה לעמוד בו? לפי פרק הפתיחה התשובה היא כן, אבל.
התקציב גדל וכן מידת ההשקעה וזה ניכר בכמות המרדפים והיריות בפרק, שמרשימים בהחלט להפקה מקומית. דורון (ליאור רז, שהוא גם תסריטאי ויוצר הסדרה לצד אבי יששכרוף) כבר התאושש מסיום העונה שעברה אז ניצל על ידי חבריו ברגע האחרון רגע לפני שחוסל ע"י חאלד לאחר שנחשפה זהותו כמסתערב. הוא שוב נמצא מחוץ ליחידת המסתערבים, אך לאחר תקרית בה הוא כמעט ומחוסל לצד אביו, הוא יוצא שוב לשטחים לגלות את זהות האדם שמנסה להתנקש בו. אם בעונתה הקודמת השכילה "פאודה" לתת פנים לשני הצדדים בסכסוך ולהראות גם את הצד האנושי של הפלסטינים, אפילו בדמויותיהם של חלק מהמחבלים, בפרק הפתיחה מוקד ההזדהות נמצא עם הצד הישראלי בלבד, בעוד הצד השני מוצג בצורה חד ממדית יותר בדומה לסדרות אמריקאיות כ"24".
אמנם לדעתי גם בעונתה הראשונה הצטיינה "פאודה" יותר כסדרת אקשן מהודקת המנצלת את הסכסוך ככר פורה ליצירת סצנות מורטות עצבים, מאשר כסדרה בעלת עומק של ממש לדמויות, אבל העובדה כי חשפה בפני המיינסטרים הישראלי את הדינמיקות בצד השני, סייעה לה להיות מורכבת יותר מיצירות אחרות שעסקו בנושא. לפי פרק פתיחת העונה בעוד הרף הביצועי נשמר ואף עלה, נדמה כי לעיתים הרצון ליצור כמה שיותר סצנות אקשן ולהדגיש את התקציב שניתן להפקה בא על חשבון פיתוח הדמויות וההזדהות עימן. ייתכן וזו רק מכשלה של פרק פתיחה ויש לקוות כי הסדרה תמשיך ותעניק נפח לדמויות ולמעשיהן, כפי שבא לידי ביטוי בהצלחה בסצנות בין דורון ואביו (יגאל נאור). אחרי הכל, הסכסוך לא הולך לשום מקום, כך שמקום לעוד עונות רבות וטובות מובטח ככל הנראה.
פאודה 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 23:49:35
10/10אייקון ציון
ה- סדרה הישראלית הכי טובה לא סתם היא נמכרה לנטפליקס
שם: Ron.Aגיל: 3028/02/2018 15:03:39
9/10אייקון ציון
עד כה העונה אדירה!!
קישורים
חץ פאודה 2 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט