פאודה: עונה 2, פרק 3

Fauda 3 Series Review

תמונת כתבמעיין הררי על "פאודה: עונה 2, פרק 3":
"דרמה מעניינת ומקורית החושפת את הסכסוך כפי שמעולם לא הכרתם"
פוסטר Fauda 3
משחק ליאור רז  צחי הלוי  נטע גרטי  יובל סגל  רונה לי שמעון  פיראס נאסר  עידן עמדי  
אקשן
ביקורת סדרה לפאודה: עונה 2, פרק 3 מאת מעיין הררי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מרגשת ומסקרנת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרק השלישי נפתח כמה רגעים אחרי סיום פעולת החטיפה של סמיר (אחיו של נידאל). היחידה חוזרת מעורערת מאיבוד השליטה של דורון ויחסי האיבה בין נאור לדורון הולכים ומתגברים.בצד הפלסטיני, נידאל (או בכינויו היותר מאיים "אל מקדסי") ממשיך לאמן את קבוצת המחבלים שהקים ולערער על סמכותו של חמאס. אירוע החטיפה של סמיר מגלה לצופים צדדים נוספים בדמותה של מרוואה אשתו ומגלה שגם היא, כמו שירין, אישה דעתנית ונבונה אשר יודעת לעמוד על שלה ולעשות זאת באופן שקול ומחושב.
שתי הדמויות האלה הן דמויות מפתיעות של נשים חזקות. הן מסתוריות, בלתי צפויות ויודעות לשמור על האינטרסים שלהן בעולם המוסלמי השמרני ממנו הן באות. דמויות אשר נותנות קונטרסט מעניין לסביבה הגברית והשוביניסטית לעתים בה מתרחשת העלילה. מי שאחראית לכך היא כנראה אחת מכותבי הסדרה, התסריטאית מיכל אברהם שמביאה למסך את הקול הנשי.עוד דבר שייחודי לסדרה הוא האווירה הכמעט ריאליסטית שלה. היא עוברת בין סיפורים ודמויות בצד הפלסטיני והיהודי בטבעיות ובניגוד לסדרות אקשן ומשטרה אחרות ממעטת להשתמש באפקטים של סאונד או מוזיקה שלא נובעים מתוך העלילה עצמה. ישנם רגעים בהם זה מרגיש כאילו מישהו הכניס מצלמה נסתרת לחדרי הדיונים של חמאס וחדרי יחידת מסתערבים מיוחדת והצפייה היא באירועים חיים בזמן אמת. "פאודה" מוכיחה שישנם מקרים בהם פחות זה הרבה יותר וניכר שעיקר הסדרה הוא הדגש על תסריט ובימוי וכל אמצעי קולנועי אחר בא רק בכדי לשרת את העלילה, מה שמסביר את הצלחתה הגדולה והגעתה ללב צופים רבים, גם מחוץ לישראל.
אז, מה היה לנו בפרק? שני יריבים (נידאל ודורון) אשר הולכים להילחם אחד בשני לאורך כל הסדרה ולא יעצרו עד שיצליחו לפגוע אחד בשני. מה שיהפוך את היריבות ביניהם למותחת במיוחד ויעלה את רף האקשן היא העובדה ששניהם הולכים עם האמת שלהם עד הסוף, גם במחיר של פגיעה בעצמם ובמשפחתם ומעדיפים לפעול עצמאית מאשר להתאים את עצמם למערכת החוקים של הארגון ממנו הם באים. לנו כצופים צפויות סצנות רוויות דרמה וסכנה כשהשאלה הגדולה ביותר היא - מי יהרוג את מי?כמו כן יש לנו סיפור אהבה בלתי ממומש בין דורון לשירין שבוחן את נאמנותה אל החמאס, ביניהם בעלה, עליו היא מחפה. אולי גם יגלה לנו קצת יותר על דמותה המסתורית ויצליח לחשוף צדדים רגישים נוספים שלה. אנו צופים גם ביחידת מסתערבים עם הרבה מתחים פנימיים בין חבריה שעדיין מנסה לאסוף את השברים אחרי שאחד מבכיריה מת בפעולה מבצעית ודורון שמצטרף ליחידה, מתקשה לקבל סמכות ומעדיף לפעול על דעת עצמו. סמיר שכלוא בכלא הישראלי ומסרב להסגיר את אחיו נידאל, טרוריסט מחושב שמארגן פעולות טרור מתוחכמות במטרה להתקרב לדורון ולנקום בו על מות אביו.עם כל כך הרבה אקשן ודרמה בטוח יהיה מעניין העונה! כולי תקווה שהסדרה תמשיך לשמור על הדמויות שלה (ובמיוחד הנשיות) מורכבות וקצת בלתי צפויות כי זה מה שיבדיל אותה מסדרות אקשן אחרות ויוסיף לה ערך מוסף. * העונה השנייה של הסדרה 'פאודה' משודרת ב-yes EDGE בימי ראשון ב-22:00
פאודה 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 23:49:35
10/10אייקון ציון
ה- סדרה הישראלית הכי טובה לא סתם היא נמכרה לנטפליקס
שם: Ron.Aגיל: 3028/02/2018 15:03:39
9/10אייקון ציון
עד כה העונה אדירה!!
קישורים
חץ פאודה 2 (עמוד סדרה)
נטע גרטי
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט