חדשות קולנוע וסרטים

"הישרדות 11" - פרק סיום כפול - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"הישרדות" נחשבת בעיני לתכנית הריאליטי הטובה ביותר (אולי ראש בראש ביחד עם "המרוץ למיליון"). אי אפשר להתכחש להצלחתה ולעובדה שהיא שרדה יותר עונות, מכל תכנית ריאליטי אחרת. מעטות הן הסדרות הטלוויזיוניות, גם מחוץ לז'אנר הריאליטי, שהצליחו לשרוד כל כך הרבה שנים ואפילו סדרות אהובות כמו "סיינפלד" ו"חברים" לא חצו את גבול עשר העונות. ביום שבת הקרוב מסתיימת העונה ה-11 של הסדרה "הישרדות", עונה שהוגדרה כעונה הקשה ביותר בתולדות "הישרדות". מה שמדהים עוד יותר בהצלחתה של "הישרדות", היא העובדה שהתכנית לא שינתה את הפורמט שלה ושהוא עדיין עובד אחרי כל השנים. אם זה לא פורמט מנצח, אז מה כן ?

המשתתפים בתכנית נאלצים להתמודד ולשרוד, בשתי חזיתות. האחת, היא מלחמת ההישרדות האכזרית, אל מול איתני הטבע. לא מספיק שהשורדים נזרקים לסביבה בלתי מוכרת ועויינת, בלי מים ואוכל, הם נאלצים לגייס כוח פיזי ומנטלי, על מנת לעמוד באתגרים הפיזיים והמחשבתיים שמוטלים עליהם ושיכולים לזכות את קבוצתם (ולאחר מכן אותם אישית), בחסינות מפני הדחה. החזית השניה היא החזית החברתית והיא חזית לא פחות קשוחה. בחזית זו צריכים השורדים להסתדר עם קבוצה של זרים, להיות תלויים באחרים כדי להשיג אוכל ומחסה על מנת לשרוד ובעיקר להפעיל אסטרטגיה, לכרות בריתות ולהשתמש בתמרונים ומניפולציות שונות, על מנת לא להיחשב איום ולא להיות מודח. שתי החזיתות, השונות כל-כך, הן שהופכות את הסדרה הזו לכל כך מרתקת מבחינה אנושית והן לדעתי גם הסיבה להצלחתה של הסדרה.

בעונה ה-11, ששידורה מסתיים מחר (שבת), נזרקו השורדים ללב הג'ונגלים של גואטמלה, בין ההריסות עוצרות הנשימה, של ערי שבט המאיה. כבכל עונה, למרות שהפורמט עצמו לא השתנה, האתגרים נהיו יותר יצירתיים ויותר קשים וגם ההתמודדות עם איתני הטבע הפכה לאכזרית יותר. אם למישהו היה ספק, אם אכן מדובר בעונה קשה מקודמותיה ואם מישהו ראה בהכרזה כי מדובר בעונה הקשה ביותר בתולדות "הישרדות", טריק יחצני, שמטרתו להגדיל את הרייטינג, בא הפרק הראשון והוכיח שזה הולך להיות מאתגר וקשה מתמיד. כבר בפרק הראשון נוכחנו לראות, שלא מרחמים על השורדים, באותן שתי חזיתות שהזכרתי. בכל הנוגע לאיתני הטבע, כבר בפרק הראשון, נאלצו השורדים לפלס את דרכם בג'ונגל הצפוף, במסלול שאורכו 18 ק"מ, מסע שנמשך מעל ליום וגבה את מחירו, אפילו מהחזקים שבשורדים. הגברים השריריים ביותר, סבלו בסיומו מהתכווצויות קשות, התייבשו מהמאמץ והקיאו את נשמותיהם כשהם מנוטרלים כמעט לגמרי לכמה ימים. כאילו זה לא מספיק, גם בחזית האנושית המים סערו מתמיד כאשר סטפני ובובי ג'ון, שני שורדים חזקים מהעונה הקודמת של "הישרדות" בפלאו, מצטרפים כל אחד לקבוצה אחרת. הקונפליקט האם להשתמש בניסיונם לעזרה ולהשאירם או לראות בהם איום ולהדיחם ברגע שיתאפשר, מלווה את השורדים החדשים כל הזמן.

אחרי ההתחלה המוחצת ובמשך כל העונה, נאלצו השורדים להתמודד עם אחת העונות הכי קשות מבחינת האתגרים, שנהיו מטורפים מאי פעם (בעיקר ככל שהתקדמה העונה) ובעיקר מבחינת כמות האוכל, כאשר במשך 39 יום, ניזונו רוב השורדים אך ורק מתירס ופה ושם זכו בארוחות טובות יותר באתגרי הפרס. אפשר היה לראות בקלות על השורדים שהגיעו לסוף העונה, את המחיר שגבו מהם, המאמץ והרעב.

כמו כל עונה של הישרדות, החומר האנושי היה מגוון ומרתק, כאשר הצופים למדו, יחד עם השורדים, שכוח פיזי לא בהכרח יביא אותך רחוק במשחק הזה ושזהו קודם כל משחק של שכל, אסטרטגיה, שקרים וגם לא מעט מזל. בכל עונה של "הישרדות", מנסים להגדיל את כמות ההפתעות, על מנת להוסיף עניין ולשכלל וגם העונה הזו לא חסכה בתחום זה, כאשר חבורת השורדים לא מצליחה לעקוב כמעט מרוב ערבובי שבטים, רמזים לחסינויות וכמובן גם האיחוד הבלתי נמנע, שתמיד משאיר את השורדים, בציפייה מתוחה לבואו.

כאילו כהוכחה לדברי, על הצורך באסטרטגיה ועל התפניות וההפתעות, לפני פרק הסיום נשארנו עם ארבעה שורדים, שהצליחו להגיע לארבעת האחרונים, כנגד כל הסיכויים. בראש ובראשונה סטפני, הכוכבת מ"הישרדות 10 פלאו", אשר בגלל האופי והנחישות שהיא הפגינה בעונה העשירית, זכתה ליחס מעריץ אבל זכתה מצד שני לסימון מטרה גדולה על גבה מההתחלה. השניה שהגיעה לרביעייה האחרונה היא לידיה הנמוכה והחלשה פיזית, אשר נשארה באזור רק כי אף אחד לא רואה בה איום. היא כל כך בלתי נראית, עד שנראה שהיא יכולה להחליק משם הלאה עד לזכייה. השורד השלישי הוא רייף, הגבר היחיד ששרד. רייף הג'ינג'י, הוא גבר הומוסקסואל, שאמנם נראה על פניו חלש, אבל הצליח לזכות יותר אתגרים מכולם ובעזרת טוב ליבו המוגזם, הצליח לגרום להם לא לשים לב לכך ולא לראות בו איום. השורדת האחרונה בפיינל פור, היא דני, שהגיעה לאיחוד השבטים בנחיתות מספרית ונמצאה כל הזמן על זמן שאול. דני הצליחה מספר פעמים להיחלץ בעור שיניה, אחרי שעוררה סערות חברתיות ונעזרה גם בלא מעט מזל.

אחרי לא מעט שקרים, מניפולציות ובגידות, ניצבים ארבעת השורדים הכי לא צפויים אולי, על קו הסיום, לקראת הפרק המסכם והזכייה המיוחלת במיליון דולר. כל אחד מהארבעה הצליח כאמור לשרוד כנגד כל הסיכויים, כך שלהמר על המנצח יהיה טירוף לשמו, אבל לפחות מובטח לנו שיהיה מדובר בכל מקרה בזכייה לא צפויה ומרגשת. אז מי זכה להיות, זה שהערים על כולם, שיחק הכי טוב ושרד יותר זמן מכולם עד הפרס הגדול? את זה תראו כבר בשבת.


לאחר צפייה בפרק הסיום החגיגי, אני רוצה רק לומר, שהפרק השלים בצורה נפלאה את העונה המרתקת ורבת התהפוכות הזו, בג'ונגלים של גואטמלה. האתגר שלפני האחרון, היה יצירתי מאוד ואחד הקשים שנראו בכל העונות של "הישרדות" ואילו האתגר האחרון, עימת את השורדים כרגיל, בעיקר מול יכולת ההתמדה. הפרק האחרון, היה מלא גם הוא בתהפוכות, דרמות, הפתעות ורגשות חזקים כאשר בשיא התשישות, השורדים מצליחים לגייס את כל הכוחות הפיזיים והנפשיים ולספק לצופים חוויה של ממש. פרק האיחוד, שמהווה גם הוא חלק חשוב מסיכום העונה, החזיר אותנו לכל אותם רגעים נפלאים שליוו את העונה וחשף בפנינו עוד מהאישיות המרתקת של חלק מהמשתתפים. עבורי זו הייתה עוד עונה ממכרת ומרתקת עד הרגע האחרון ואני לא יכול לחכות כמעט, לעוד עונות (עוד על כך, בהמשך)

אמנם גם אחרי העונה הזו, רופרט (מעונת איי הפנינה ותכנית האולסטארס), נשאר בעיני המלך הבלתי מעורער של "הישרדות", השורד האהוב ביותר, אבל אין ספק שגם עונה זו סיפקה לנו דמויות שייחרטו בזיכרוננו. אם זו סטפני, שאחרי שתי עונות רצופות, נראה שהיא אולי האישה החזקה ביותר ששיחקה את המשחק, או ג'יימי שכמעט והשתגע ושיגע איתו את כל שאר השורדים. דמויות אלו מצטרפות לשורה של דמויות צבעוניות, שהזדהינו איתן, או שאהבנו לשנוא אותן, כדוגמת ריצ'ארד האץ' זוכה העונה הראשונה, או ג'וני Fair-Play שהלך הכי רחוק שאפשר עם השקרים ב"הישרדות". לדעתי, הדמויות האלו נחרטות בזיכרוננו כחלק מאותו פסיפס אנושי מרתק, שהוא הוא "הישרדות", לא פחות מאיתני הטבע, הנופים עוצרי הנשימה, האתגר הפיזי או המשחק עצמו.

ונסיים עם בשורה טובה, לכל מי שמרגיש עצב בלבו, על סיומה של העונה. בחמישי למרץ עולה לאוויר הערוץ החדש של YES שייקרא Yes Stars. הערוץ ישדר סדרות נפלאות במשך כל השבוע ויחליף באפיק 13, את ערוץ Yes Weekend שיורד מן האוויר. במסגרת שידורי הערוץ, כבר באותו שבוע, יתחיל שידורה של העונה ה12 של הסדרה, "הישרדות 12 פנמה - אי הגלות". פרט ראשון, לגבי העונה החדשה, כבר שוחרר: השם "אי הגלות" מקורו בהמצאה חדשה ומיוחדת לעונה זו. אחת לכמה ימים, יוגלה אחד השורדים מהמחנה וייאלץ לשרוד לבדו על אי קטן ומבודד, הרחק משאר השורדים (בדיוק כפי שקרה לסטפני בעונה העשירית). בכל מקרה, הסירו דאגה מלבכם, העונה הבאה עוד מעט כבר כאן ונראה כי היא הולכת להיות מפתיעה ויצירתית לא פחות מקודמותיה. עם הנוסחה המנצחת של "הישרדות", אני סמוך ובטוח שאסור לכם לפספסה.

הישרדות 11 - גואטמלה, אימפריית המאיה - פרק סיום כפול וחגיגי, יום שבת הקרוב ה-18.2, משעה 21:55 ועד 23:35
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט