סוכני S.H.I.E.L.D

Agents of S.H.I.E.L.D. Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "סוכני S.H.I.E.L.D":
"אם רק תשתחרר מהצל של 'הנוקמים', 'סוכני S.H.I.E.L.D' יכולה להיות הברקה"
פוסטר Agents of S.H.I.E.L.D.
משחק קלארק גרג  מינג-נה וון  ברט דאלטון  קלואי בנט  איאן דה קייסטקר  אליזבת' הנסטרידג'  
אקשן
ביקורת סדרה לסוכני S.H.I.E.L.D מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"חבלי לידה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הרומן בין הקולנוע והטלוויזיה אינו דבר חדש והיחסים ההדדיים הפיקו לא מעט סרטים נהדרים, יותר ופחות ("הבלתי משוחדים", "עולמו של ווין", "תיקים באפילה", "סקס והעיר הגדולה", "ג'אמפ 21") וסדרות מוצלחות, יותר ופחות ("מ.א.ש", "קלולס", "אורות יום שישי", "סטרגייט" ובערך כל סדרת אנימציה ש"דיסני" אי פעם הוציאה). אבל כשמדובר ב"נוקמים", הסרט השלישי המצליח ביותר בכל הזמנים ותופעה קולנועית משל עצמו, המעבר לטלוויזיה מסקרן במיוחד. "סוכני S.H.I.E.L.D" ממשיך מהמקום שבו "הנוקמים" נגמר ומתרכז בזעזוע שאירועי הסרט גרמו לתושבי העולם, שגילו דרכם את קיומם של חייזרים, מפלצות וגיבורי על. אך האם יכולה סדרה שבועית להגיע לרף של בולקבסטר רציני שכזה?כדי לענות לשאלה חייבים להכניס משתנה הכרחי נוסף: היוצר האגדי, ג'וס ווידון, אשר כתב וביים את "הנוקמים" והוא היוצר של סדרת הספין אוף. לא רק שווידון אינו טירון הן בטלוויזיה והן בקולנוע, הוא גם בעל ניסיון בהמרה בין פורמט אחד לשני. את "באפי", הסדרה שהפכה אותו לכוכב קאלט, יצר ווידון מסרט כושל באותו השם שכתב וביים. את "פיירפלי", סדרת מד"ב-מערבונית שיצר, עיבד לסרט קולנוע בשם "סרניטי" לאחר שרשת "פוקס" הורידה אותה מהמסך. אך בשני המקרים הללו זכה ליתרון של אנונימיות יחסית. מסתבר שמעטים (מדי) ראו את "פיירפלי" ועוד פחות צפו ב"באפי" הסרט. עכשיו, המכשול המרכזי שעומד בפני "סוכני S.H.I.E.L.D" הוא הציפייה האדירה של קהל מעריצי "מארוול" שהפכו את "הנוקמים" להיסטריה שהוא.
ואכן, ברור למדי ש"סוכני S.H.I.E.L.D" מנסה בכל יכולתו להיתלות על האילן הגבוה שהוא "הנוקמים". הסדרה עוקבת אחר צוות ניסיוני של סוכנים חשאיים שיוצאים להתעמת עם אתגרים חדשים ומיוחדים. גיבור הסדרה הוא הסוכן פיל קולסון ששיחק תפקיד חשוב ב"נוקמים", כמו גם ב"ת'ור" ובשני סרטי "איירון מן" הראשונים. מלבדו, מופיעה בפרק הראשון הסוכנת היל (קובי סמולדרס, רובין מ"איך פגשתי את אמא") ובפרק השני מפציע לרגע וחצי סמואל אל ג'קסון בתפקיד ניק פיורי. בנוסף, עלילות הסדרה, לפחות בשני הפרקים הראשונים, עוקבות אחר תופעות המקושרות ל"נוקמים" ולסדרת הסרטים שקדמה לו: הפרק הראשון מתעסק בחומר אחריו רדף "קפטן אמריקה" והשני באובייקט חייזרי א-לה-"ת'ור". מלבד התזכורות הבלתי פוסקות לסרט, ניכר כי עלילת-העל שמעבר לאפיזודות של כל פרק, קשורה בין השאר לסוד הקשור למה שקרה לקולסון ב"נוקמים" לאחר שלכאורה נהרג על ידי האויב של הנוקמים. יש לשער שבמהלך העונה נזכה לרפרנסים רבים נוספים.אך השאלה האמיתית היא לא: האם "סוכני S.H.I.E.L.D" יכולה לעמוד בסטנדרטים של "הנוקמים" - הרי מדובר בסרט שנעשה בתקציב עתק עם כוכבים מהשורה הראשונה. סביר להניח שלא נזכה לביקורי אורח של רוברט דאוני ג'וניור, כריס אוונס או סקרלט ג'והנסון בסדרה וגם לא לחליפת "איירון מן" או האפקטים המיוחדים של "הענק הירוק" (כמובן שכולנו מקווים שהם יצוצו). גם הגרנדיוזיות של העלילה, בסגנון קרב ענקים המאיים להחריב את העולם עם צבא של חייזרים מעופפים, לא יכולה לאפיין פרק של ארבעים דקות. השאלה האמיתית היא: האם גם בלי הגיבוי של "הנוקמים" (או הבאזז סביב החזרה של ווידון לטלוויזיה) "סוכני S.H.I.E.L.D" יכולה לעמוד בפני עצמה?
למזלינו, מה שהופך את ג'וס ווידון לגאון מיוחד כל כך, היא היכולת שלו להתאים את השפה התסריטאית והקולנועית שלו לפורמט בו הוא עובד. בין אם זו סדרת נעורים, אימה, משחקים פסיכולוגיים מורכבים, סרט קולנוע עתיר משאבים, סרט ביתי קטן או סדרת רשת מופרעת - המאפיינים של יצירתו של ווידון ממשיכים להגדיר אותו: בניית הדמויות, המבנה הסיפורי, הקאטים החכמים, הדיאלוגים, ההגיון הפנימי, הלב הרגיש וכמובן – ההומור. גם בסדרה הנוכחית ניתן למצוא את כל אלו ועבור מעריציו הוותיקים מדובר בפינוק של ממש. גם הארכיטיפים המוכרים של הדמויות של ווידון מופיעים כאן: החנונים המבריקים עם הטוויסט המגניב, הלוחם המיומן אך המנותק מרגשותיו, החיילת הקשוחה וחסרת חוש ההומור, המנהיג המוסרי וגם, כמובן, הגיבורה השנונה, הסקסית, המגומגמת, המיוסרת והמוכשרת.למעשה, מה שהתחיל כנקודת הפתיחה המיוחלת של "סוכני S.H.I.E.L.D ", דהיינו – הקישור ל"נוקמים", עלול להפוך בקלות לאבן נגף על התפתחותה התקנית. כלומר: עד שתיפטר הסדרה מהצל של "הנוקמים", עצמאותה נותרת בסכנה. לראייה: הפרק הראשון של הסדרה הכניס כמות אדירה של צופים, שצנחה מיד בפרק השני, כאילו אמרו הצופים: "הי! זה לא הנוקמים! איפה סקרלט?!". וחבל. לא רק שהעלילה עוד יכולה לפתוח לנו צוהר למקומות מסקרנים, גם הליהוק (שהוא ברובו אנונימי) מעניין ואפקטיבי, גם אם ברובו לא מפתיע. קלארק גרג משדרג את דמותו היבשושית שטוני סטארק כל כך אהב לרדת עליה ב"איירון מן" ומוסיף לו אנושיות חיננית. מינג-נה וון המוכרת בעיקר מ"אי.אר.", ובתור הקול של "מולאן", מצליחה להישאר מיוחדת ומאיימת, אם כי עדיין סטראוטיפית. אך הליהוק של קלואי בנט כסקיי, ההאקרית הקולית שעוד לא החליטה על טיב נאמנותה, היא ההברקה הגדולה של הסדרה.הסרט "באפי" היה כאמור כישלון קופתי, אך הוליד סדרה שהחזיקה 7 עונות, סדרת-בת שלה עוד 5 עונות ועוד לפחות שתי עונות בקומיקס. האם "סוכני S.H.I.E.L.D" תוכל גם לשרוד עונות רבות, או שתמצה את עצמה אחרי שיסתיימו הרפרנסים ל"נוקמים"? אולי, אם תיפטר מחבלי הלידה, תלמד לבחור עלילות שניתן לייצג היטב בתקציב נמוך (ולא כמו האוטו המעופף המגוחך בסוף הפרק הראשון), תפתח את הדמויות לכיוונים מפתיעים ובעיקר, תרגיל את הצופים לשכוח בהדרגה מ"הנוקמים", תוך סיפוק ממונן של הדחף לראות ניצוצות מהסרט. הכל יבחן לקראת 2015, אז ייצא "הנוקמים 2: עידן אולטרון" ואולי אז נצא נשכרים במיוחד, אם הדמויות מהסדרה יעלו לליגה של הגדולים - אתם חייבים להודות שזה יהיה ממש מגניב. אבל, בינתיים, כולי תקווה שווידון ידע ליצוק לנו תוכן עצמאי, שנון, חכם וחד, בדיוק כפי שעשה עד כה.
סוכני S.H.I.E.L.D - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עילי לשםגיל: 1526/01/2021 21:13:42
10/10אייקון ציון
נכון לזמן שאני כותב את זה יש לסדרה רק ביקורת אחת וגם היא ממישהו שלא צפה. רציתי להבהיר - זאת סדרה טובה. ממש טובה. אחת הסדרות הטובות שראיתי אם לא ה-. רק דבר אחד שצריך בשביל הסדרה - הסדרה מתבססת על אירועי ''הנוקמים'' של מארוול בתור התחלה, ובהמשך עוד אירועים מתבססים על עוד סרטים (במיוחד על ''קפטן אמריקה: חייל החורף'') ולכן מומלץ אם לא חובה לצפות ביקום הקולנועי של מארוול. העלילה של כל העונות סוחפת וטובה. יש מטח, פעולה, דרמה ועוד. המשחק מעולה, הצילום מעולה, האפקטים מעולים, התסריט מעולה, הכל מעולה. הסדרה הראשונה בעורך הזה (136 פרקים) שסיימתי (אני לא טוב בזה). מומלץ למעריצים מושבעים של מארוול שקראו את הקומיקס מוקירים מעולה את ''דייזי ג''ונסון'', למעריצים שראו את הMCU כמה פעמים וגם לסתם כאלו שנתקלו במארוול ונשבו בקסמה. נ.ב. כבר מכין אתכם לפרק 9 בעונה 7 שבויים ע"י השחקנית של סימונס ולדעתי הוא הפרק הטוב ביותר בסדרה.
שם: igalגיל: 3814/10/2013 23:47:50
4/10אייקון ציון
על מנת הסר ספק צפיתי ב 3 פרקים בכדי לאמוד את טיבה של הסדרה....מסתמן שיכלה להיות יותר טובה ומשובחת, קונספט מצויין אך ללא השקעה אמיתית במשחק ויותר מידי בולשיט לצערי. לכל דמות יש הקצנת יתר : לוחם ללא חת עם יכולות להלחם בידיים ריקות מול 4 אנשים ?? אישה בגיל העמידה שהיא מעין כוח לחימה מקביל לסופרמן וגם גאון הדור ? בקיצר רעיון טוב שהפך לבולשיט הוליוודי.
קישורים
חץ סוכני S.H.I.E.L.D (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט