הומלנד: עונה 4, פרק 6

Homeland Series Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הומלנד: עונה 4, פרק 6":
"סוף סוף פרק חזק ומפתיע, המעורר שאלות מוסריות"
פוסטר Homeland
משחק קלייר דיינס  מנדי פטינקין  רופרט פרינד  סוראי שארמה  
מתח
ביקורת סדרה להומלנד: עונה 4, פרק 6 מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"פרק מפתיע ומותח"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סוף סוף זה הגיע – פרק באמת טוב של "הומלנד". פרק חזק, שמחזיק אותך מתוח על קצה הספה ואפילו מצליח להפתיע ולזעזע בסופו עם ההוצאה להורג של עייאן על ידי דודו האהוב חקאני.דמותה של קארי פנתה לקיצוניות כמותה עוד לא חזינו בסדרה, שהופכת את ההזדהות עימה לכמעט בלתי אפשרית. אם בתחילת העונה שקלה קארי להטביע את ביתה התינוקת (וכמובן שלא עשתה זאת), עכשיו לקארי כבר אין עכבות מוסריות. אחרי שפיתתה את אייאן, שכבה עימו, הבטיחה לו במרמה כרטיס טיסה לאנגליה וכניסה לבית ספר לרפואה יוקרתי וביימה את חטיפתה שלה בכדי שהוא יפנה כמוצא אחרון לדודו, כעת היא ללא כל היסוס מורה להפציץ את השיירה של חקאני, כשהיא יודעת שזה יגרום למותו הודאי של עייאן. גם טלפון אחרון ממנו בו הוא מתוודה על אהבתו כלפיה, לא משנה את עמדתה ולא מרכך אותה. קארי מתעמתת עם פארה על כך שהיא חושבת על ההשלכות המוסריות, מתעמתת עם קווין שממורמר עלכך שקארי שכבה עם עייאן וכשהיא שואלת לבסוף לעצת אחד מעמיתיה הוא עונה לה בכנות "את לא צריכה את העצה שלי כי לא אכפת לך מה חושבים עלייך".
העימות המוסרי של קארי בדבר ההפצצה מופנה גם לצופים. בתחילת העונה כשלא הכרנו אף אחת מהדמויות לא באמת היה אכפת לנו שיפציצו את החתונה בכדי לחסל את רב המחבלים חקאני. אבל, ברגע שאנו מכירים את דמותו החביבה של אייאן, אפילו שאנו יודעים כי הוא מבריח בסתר תרופות לטרוריסט מבוקש, פתאום המצפון שלנו נוקף הרבה יותר חזק. בדרך חכמה זו מציבים היוצרים את השאלה בדבר מוסריות הסיכולים הלא כל כך ממוקדים ועד כמה רחוק נהיה מוכנים ללכת בשם ההגנה על ביטחון המולדת.השאלה הזו עולה ביתר שאת בסוף הפרק כשאנחנו מגלים את סול הכפות מוצא מהטנדר של חקאני. במהלך מפתיע וקשה לצפייה נפטרת דמותו של חקאני מאייאן בירייה בראשו, לא לפני שהוא מודה לו על עזרתו ומנשק אותו על מצחו. קארי ההמומה קוראת להפצצה מיידית וקווין (שנכנס לחדר בזמן המבצע הסודי באין מפריע) מבטל את הפקודה שלה ומזכיר לה את הקשר עם סול, הדמות היחידה כמעט שעדיין מחבבת את קארי בעולם ושתיהרג באופן ודאי כתוצאה מההפצצה. ההקצנה של קארי והמחויבות לתפקיד על חשבון חייה האישיים מגיעות לשיא בהחלטתה להפציץ את חקאני יחד עם סול, החלטה שסביר להניח שהייתה מתממשת ללא נוכחותו של קווין בחדר.
הפרק נקרא בעברית "בחזרה לנקודת ההתחלה" ואכן נדמה כי הסדרה מתאפסת לקראת המשך קו העלילה המרכזי – המעקב אחר חקאני. דמותו של אייאן כבר לא איתנו וכך גם קו העלילה הרומנטי-דבילי שלו עם קארי, חקאני נעלם ללא רמזים על מקום הימצאו וכעת המשימה של קארי הופכת לאישית – היא לא צריכה רק לאתר אותו, אלא גם להחזיר בשלום את סול ואולי גם לנקום את מותו של אייאן, שייתכן ומצפונה יגרום לה לראשונה להרגיש כאחראית למותו.
הומלנד - עונה 4 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלעדגיל: 2711/12/2014 13:59:38
10/10אייקון ציון
אפשר לצפות בה ב-yes oh
שם: זוהרגיל: 6508/12/2014 22:57:40
10/10אייקון ציון
סליחה על הבורות, היכן אפשר לצפות בטלויזיה? יש ב "יס"?
שם: עמיתגיל: 2012/11/2014 01:11:28
9/10אייקון ציון
הסכמתי עם רוב המוחלט של הביקורות שלך, אבל עם הביקורת הזו ממש לא! זה לא פרק של 2 וחצי כוכבים - זה פרק של 5 ואם היה אפשר יותר אז הייתי נותן יותר. רק על המשחק של קלייר דאניס הייתי נותן לפרק הזה את מלוא הנקודות! היא פשוט מדהימה מדהימה אותי. והסצנה עם ברודי ללא ספק המחישה אתה רגשות האשם שלה לעייאן הכי טוב שרק אפשר! לא מבין איך אפשר לתת לפרק פנומאנלי כזה כזו ביקורת. מה תלוש בקו העלילה הנוכחי? לדעתי הומלנד חוזרת לתקופה הטובה שלה, היא לא תצליח לחזור לרמה של עונות 1-2, אבל את עונה 3 היא כבר בדרך
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט