הומלנד - עונה 4, פרק 7

Homeland Series Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הומלנד - עונה 4, פרק 7":
"פרק לא אמין ומבולבל עם הופעת אורח תמוהה"
פוסטר Homeland
משחק קלייר דיינס  מנדי פטינקין  רופרט פרינד  סוראי שארמה  
מתח
ביקורת סדרה להומלנד - עונה 4, פרק 7 מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"הזוי ותמוה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
WTF הייתה מילת המפתח ביחס לפרק ההזוי ביותר של הומלנד עד כה, שהשיא שלו הגיע בחזרתו של ברודי למסך להופעת אורח תמוהה, שלא עוררה געגועים לזוג הקלאסי של הסדרה.הפרק עמד בסימן סימומה של קארי על ידי דניס בויד, בעלה של שגרירת ארה"ב בפקיסטן, שמחליף לקארי את התרופות בסמי הזייה. בבימוי כבד, שמנסה להציג את השפעות הסם על קארי, אנו חוזים בה הולכת ומאבדת שליטה אף יותר מהרגיל, קוראת לבצע פעולה צבאית חסרת סיכוי לחילוץ סול, הולכת לאיבוד בשווקי פקיסטאן, נתקלת בקוף צווחני (שוב WTF?) ויורה באצבעותיה לעבר רכבים חולפים. הקריז של קארי מגיע לשיאו לאחר שהיא נחטפת בידי ניידת משטרה מקומית ומובלת לדירה מרווחת בה היא ואנחנו מגלים לחרדתנו את דמותו של ברודי, שמבהיר לה שהוא מעולם לא מת וכי הוא חזר אליה. בנקודה הזו החרדה של קארי ושלי כצופה הייתה זהה, הנחתי כמוה שמדובר בהשפעה של סם ההזייה, אך קיוויתי בכל ליבי שלא מדובר בטוויסט המופרך ביותר של הכותבים בסדרה, שמנסים להחזיר את הרייטינג האבוד באמצעות השבתו של ברודי מן המתים בטיעון קלוש כלשהו. למרבה המזל אכן התברר כי מדובר בכלל בסוכן של שירות הביון הפקיסטני אותו קארי הזתה בדמותו של בן זוגה לשעבר.
ניתן להבין את ההקבלה שעושים היוצרים בין עייאן, כלפיו קארי זייפה רגשות אהבה ושלחה ביודעין אל מותו לבין ברודי, אותו אהבה קארי אהבת אמת ושלחה אותו אל מותו בידיעתו ובהסכמתו. קארי מודה במהלך הפרק מספר פעמים ברגשות האשם אותן היא חשה בעקבות מותו של עייאן וסיומו של הפרק מנסה לבצע הקבלה בלתי מוצלחת בין רגשות אלה לאשמה שהיא חשה בעקבות הוצאתו להורג של ברודי. יחד עם זאת הופעת האורח של דמיאן לואיס רק מזכירה את המרחק בין העונה הפושרת של הומלנד לקודמותיה ומעוררת יותר גיחוך מאשר געגוע. בכלל כל קו העלילה של קארי על סמים נראה תלוש ומופרך למדי.במקביל הסדרה נותנת לראשונה הצצה למעלליו של סול בשביו של חקאני (דובר האנגלית הרהוטה באופן בלתי סביר). היוצרים מנסים להציג את מניעיו של הצד השני, אך חוטאים באוריינטליזם וצדקנות מערבית, שמקנה תחושת אי אמינות למתרחש בקרב משפחתו ותומכיו של חקאני. נקודת השיא (והשפל) מגיעה בויכוח בין סול לחקאני בדבר עוולותיו של האיסלאם הקיצוני, חקאני מטיח בסול כי הנצרות עשתה מעשים מזוויעים לא פחות מהאיסלאם וסול עונה לו בתגובה את משפט המחץ "אני יהודי". לא בטוח שהדבר החכם ביותר להגיד כשאתה שבוי בקרב טרוריסטים מוסלמיים קיצוניים.
דניס בויד ממשיך והופך לנבל של העונה ונדמה כי הוא כבר לא מרגל לטובת הצד הפקיסטני רק בשל הסחיטה, אלא כי הוא שואב הנאה של ממש ממעשים אלו ואף משכנע את אשתו השגרירה להישאר בפקיסטאן, למרות שהיא מרגישה כי הסנאטור לוקהארט פוגע ביחסים הדיפלומטיים שהיא בנתה שם. קווין היה פחות רלוונטי בפרק זה ונראה כי לו, כמו לצופים, קצת מתחיל להימאס מאופייה הגבולי של קארי.
הומלנד - עונה 4 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלעדגיל: 2711/12/2014 13:59:38
10/10אייקון ציון
אפשר לצפות בה ב-yes oh
שם: זוהרגיל: 6508/12/2014 22:57:40
10/10אייקון ציון
סליחה על הבורות, היכן אפשר לצפות בטלויזיה? יש ב "יס"?
שם: עמיתגיל: 2012/11/2014 01:11:28
9/10אייקון ציון
הסכמתי עם רוב המוחלט של הביקורות שלך, אבל עם הביקורת הזו ממש לא! זה לא פרק של 2 וחצי כוכבים - זה פרק של 5 ואם היה אפשר יותר אז הייתי נותן יותר. רק על המשחק של קלייר דאניס הייתי נותן לפרק הזה את מלוא הנקודות! היא פשוט מדהימה מדהימה אותי. והסצנה עם ברודי ללא ספק המחישה אתה רגשות האשם שלה לעייאן הכי טוב שרק אפשר! לא מבין איך אפשר לתת לפרק פנומאנלי כזה כזו ביקורת. מה תלוש בקו העלילה הנוכחי? לדעתי הומלנד חוזרת לתקופה הטובה שלה, היא לא תצליח לחזור לרמה של עונות 1-2, אבל את עונה 3 היא כבר בדרך
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט