חניבעל: עונה 3, פרק 2

Hannibal 3 Series Review

תמונת כתבזוהר צלח על "חניבעל: עונה 3, פרק 2":
"פרק מעולה שממשיך להציג לנו את תוצאות סיום העונה הקודמת"
פוסטר Hannibal 3
משחק יו דאנסי  מדס מיקלסן  לורנס פישבורן  קרוליין דברנס  טאו אקמוטו  ריצ'רד ארמיטאג'  
מתח
ביקורת סדרה לחניבעל: עונה 3, פרק 2 מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"מצמרר ומעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פרק 2 של העונה השלישית נפתח עם פלאשבק לאירוע סיום העונה הקודמת בה כזכור וויל בחר בצדק, על פני בריחה עם חניבעל ואביגיל. בחירה זו הובילה לסוף הטראגי בו חניבעל דוקר את ויל בבטן ומשסף את הגרון של אביגיל. לרוב שידור חוזר של סצנה נראה כמו דבר מוזר וטיפשי אך בהתחשב בזה שאותו פרק שודר לפני מעל שנה ושהוא קריטי להבנת העלילה בפרק הנוכחי והעובדה שמדובר בסצנה מופתית, זה בהחלט צעד מתבקש. הסצנה אגב, עדיין מצמררת.אחרי הפלאשבק אנחנו רואים את ויל מתעורר בבית החולים ורואים שם גם את אביגיל ששרדה באופן בלתי סביר. אביגיל מסבירה לויל שהיא ידעה שחניבעל יעשה זאת ושהוא הסביר לה את האופן בו יפעל כדי שהיא תוכל לשרוד ושבעצם הוא לא רצה להרוג אותם.
כמו בפרק הראשון, גם כאן מוצגת לנו מערכת יחסים מוזרה בין ויל לאביגיל בה אנחנו דואגים לשלומו של ויל ולגבי ההשפעה שלאביגיל יש על שיקול הדעת שלו. כשהשניים נוסעים לאיטליה לכנסייה בה חניבעל השאיר את הגופה של אנת'וני, אותו רצח בפרק הקודם, ויל אומר "אלגנטיות חשובה לו יותר מסבל" ואביגיל עונה "אתה מדבר על אלוהים או על חניבעל?". הדיאלוג הקצר והמבריק הזה מספיק לנו כדי להבין איפה שתי הדמויות עומדות. בעוד ויל לומד את חניבעל עוד ועוד, אביגיל כבר רואה בו אל.באיטליה ויל פוגש את רינאלדו פזי. פזי צריך את ויל כדי לתפוס את חניבעל, ש-20 שנים לפני אירועי העונה היה ידוע בכינוי "המפלצת מפירנצה". חניבעל הרג אנשים וסידר אותם כפי שמתואר בציורו המפורסם של סנדרו בוטיצ'לי "פרימוורה". פזי אובססיבי לגבי חניבעל לא פחות מויל ובדיוק כמוהו לא בטוח אם האובססיה היא לצדק או לכשרון והאסתטיות שמאפיינים את חניבעל. ויל אומר לפזי שאם הוא ימשיך במרדף אחרי חניבעל הוא ימות. מניסיון קודם נראה שויל צודק אך זה לא יפריע ליוצרים להכניס לסדרה דמות נוספת שתוסיף עניין לקונפליקט של ויל וחניבעל.
ויל חוזר לזירת הפשע לחקור את הגופה שמסודרת בצורת לב. כשההזיות של ויל מתחילות הגופה קמה לחיים והופכת למין מפלצת. ויל מבין שהגופה היא בעצם הודעה בשבילו שמסמלת את הלב השבור של חניבעל בעקבות הבחירה של ויל בסיום העונה הקודמת.

אביגיל מגיעה כדי להוציא את ויל מההזיות בזמן. ויל שואל את אביגיל אם היא עדיין רוצה להיות עם חניבעל וכאשר היא משיבה לו בחיוב הגרון שלה נפתח ואנחנו מבינים שהיא עוד אחד מהזיות של ויל ושהיא בעצם מתה 8 חודשים קודם. למרות שמהתחלה זה לא נראה הגיוני שאביגיל שרדה עדיין הופתעתי בקטע הזה שבעיקר ממחיש לנו את רגשות האשם של ויל על המוות של אביגיל, שכן הייתה לו אפשרות להציל אותה יותר מפעם אחת והוא נכשל. הסצנה הזו הופכת את הסצנה האחרונה לרגשית יותר. ויל ופזי רודפים אחרי חניבעל במערות הכנסייה. כשויל רואה את חניבעל הוא אומר לו "אני סולח לך", בדיוק כמו שחניבעל אמר לו בסיום העונה הקודמת. האם ויל באמת סולח לחניבעל או שמדובר בעוד ניסיון שלו לתמרן אותו?הפרק עדיין משאיר כמה שאלות פתוחות מסיום העונה הקודמת כמו מה עלה בגורלם של ג'ק ואלנה אבל סך הכל מדובר בפרק מצוין שממחיש לנו בצורה מצוינת שהקונפליקט הברור של הטוב נגד הרע של ויל וחניבעל מסתבך ונהיה מעורפל יותר ויותר. אם בהתחלה חניבעל היה הרוע המוחלט, אנחנו מתחילים לראות צדדים רגישים שלו בעיקר כלפי ויל בעוד בצד של ויל, שהיה המלאך לכאורה, מתגלים יותר ויותר צדדים אפלים. אנחנו לא יודעים אם ויל הגיע לחפש את חניבעל בשם האמת או בשם הנקמה האישית שלו. מה שאנחנו כן יודעים זה שמשחק השחמט של השניים ממשיך, מסתבך ונהיה מעניין יותר ויותר.
חניבעל 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ חניבעל 3 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט